Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Kom over en sak på journalisten.no som jeg ikke kan huske å ha sett her:

 

Tok bilde, men aksepterer ikke kravet

"Enten har jeg uttrykt meg uforståelig, eller så har du vanskelig for å forstå." AN brukte bilde uten tillatelse, avviser krav."

 

Og jeg siterer fra artikkelen:

"Vi har aldri fulgt f.eks. frilanssatsene fra Norsk Journalistlag, og vi lar selvsagt ikke "profesjonelle selgere" sette vårt nivå for honorering," skriver Eidissen videre. Samtidig hever han sitt honorartilbud fra 500 til 800 kroner. Når Karlsen nok en gang avviser tilbudet hever Eidissen tilbudet til 1000 kroner, bare noen minutter senere"

 

Jeg finner dette litt merkelig. Er det sånn norske aviser driver eller er det bare AN som er vanskelige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kanskje campe i jotunheimen i 4-5 dager i begynnelsen av august. Noen som har noen forslag til gode foto locations in jotunheimen? Skal primært campe, altså hytter har ikke noe å si :)

Hvor i Jotunheimen har du tenkt deg? :)

Har egentlig ikke bestemt hvor i jotunheimen vi skal, om du har noen gode forslag tar jeg gjerne imot :)

Lenke til kommentar

Jeg finner dette litt merkelig. Er det sånn norske aviser driver eller er det bare AN som er vanskelige?

Å ikke betale frilanssatsene er nok alt annet enn uvanlig, men om man er villig til å ta dette til retten vil utbetalingen være langt, langt høyere: det er jo egentlig svinbillig at man lar aviser slippe unna med dobbel pris om de ikke har innhentet tillatelse, skulle ikke forundre meg om det lønte seg for de å konsekvent bruke bilder uten å få tillatelse, for så å betale dobbelt når noen en sjelden gang ber om det.

Lenke til kommentar

Skal kanskje campe i jotunheimen i 4-5 dager i begynnelsen av august. Noen som har noen forslag til gode foto locations in jotunheimen? Skal primært campe, altså hytter har ikke noe å si :)

Hvor i Jotunheimen har du tenkt deg? :)

Har egentlig ikke bestemt hvor i jotunheimen vi skal, om du har noen gode forslag tar jeg gjerne imot :)

Okei, selv har jeg bare vært ved inngangen til Jotunheimen dvs: Bygdin, Torfinnstindane, Rasletind ved Valdresflya og Besseggen (over flya). Flotte fjell å få i soloppgang.

Hurrungane, Jotunheimens ville vesten er spekket med fjell i hver retning :)

 

Ellers så er Jotunheimen lekkert uansett hvor man går har jeg intrykk av, så det er bare å prøve seg fram. Glittretind Forlag har et par bøker som heter Jotunheimen - <fjellgruppe> som du kan søke litt inspirasjon i på biblioteket. :)

Lenke til kommentar

Skal kanskje campe i jotunheimen i 4-5 dager i begynnelsen av august. Noen som har noen forslag til gode foto locations in jotunheimen? Skal primært campe, altså hytter har ikke noe å si :)

Høres spennende ut :)

Erfarte selv at det er ekstremt med mygg i år.. Kjøp en mygghatt på xxl og 2 bokser myggspray hvis du vil overleve :p

(Var på telttur i Saltfjellet, Bodø i en uke i starten av Juli og 15 mygg svirmet konstant rundt ansiktet..)

Men turen var fantastisk, sett bort i fra myggen :)

Lenke til kommentar

...

Høres spennende ut :)

Erfarte selv at det er ekstremt med mygg i år.. Kjøp en mygghatt på xxl og 2 bokser myggspray hvis du vil overleve :p

(Var på telttur i Saltfjellet, Bodø i en uke i starten av Juli og 15 mygg svirmet konstant rundt ansiktet..)

Men turen var fantastisk, sett bort i fra myggen :)

hihi.. 15 mygg.. kjapp å telle da. :thumbup:

 

Her er en artikkel fra NRK Finnmark: Se hva som invaderte hytta til Robert!

 

Og her er bildet han som ble invadert tok..

lskgNkdjHAMEqGVMMAzOQwKOdEiKco64hcj2Q7EGuR4A.jpg

Endret av pybalto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal kanskje campe i jotunheimen i 4-5 dager i begynnelsen av august. Noen som har noen forslag til gode foto locations in jotunheimen? Skal primært campe, altså hytter har ikke noe å si :)

Høres spennende ut :)

Erfarte selv at det er ekstremt med mygg i år.. Kjøp en mygghatt på xxl og 2 bokser myggspray hvis du vil overleve :p

(Var på telttur i Saltfjellet, Bodø i en uke i starten av Juli og 15 mygg svirmet konstant rundt ansiktet..)

Men turen var fantastisk, sett bort i fra myggen :)

Det har vært helt sykt i år. På fjellet kan det være håpløst når du nesten ikke kan puste inn uten å spise mygg :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Sitter og vurderer om jeg skal oppgradere i fra OSX Snow Leopard til Lion.. dog det koster meg kun 209 nkr for å oppgradere alle mine Mac'er.. :) <skal.. skal ikke>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...