Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

For meg så virker det som om SB-900 er noe svakere enn Sb-800. Har de ofret lysstyrke til fordel for funksjonalitet og brukervenlighet? Trodde vel at lanseringen var til for å veie opp mot den kraftigere canon speedlite 580II?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, sender ikke før pengene er på konto. Brent meg på den en gang før... Ikke noe stort heldigvis.. :)

Skal til Kristiansand en tur i helga, men kan ta den med dit å sende derifra om ikke jeg får sendt den hemanifrå... :)

Var det jeg trodde han ville sett som naturlig helt til han ba om knr så han kunne overføre til meg...

For meg har det lite å si da jeg ikke har noen planer om å svindle el lign...

Har også informert om at infrarød sensoren på blitzen ikke funker, men han komm ikke til å trenge den da han skal kjøre den trådløs....

Skulle du nå oppleve at æ svindler deg så får du hyre en trønder til å komme å slå meg i hodet med heimerttdunken sin vettu.... :thumbs:

Du kan sjekke diverse forum som nintendo.no foruemt, spillegal.no forumet osv og se at jeg har en del pluss der. i tillegg kjenner jeg jo tomsi, anew, icefox etc som vet at jeg er til å stole på, right, RIGHT? Men så Pmen din. Jeg har ikke snøring på E18 men kan møtes mitt i oslo sentrum?

Lenke til kommentar
Du kan sjekke diverse forum som nintendo.no foruemt, spillegal.no forumet osv og se at jeg har en del pluss der. i tillegg kjenner jeg jo tomsi, anew, icefox etc som vet at jeg er til å stole på, right, RIGHT? Men så Pmen din. Jeg har ikke snøring på E18 men kan møtes mitt i oslo sentrum?

Er ikke alle som drar innom andre forums for å sjekke at en person ikke svindler. Ta det heller med ro, så kommer nok pakken etterhvert.

Lenke til kommentar
For meg så virker det som om SB-900 er noe svakere enn Sb-800. Har de ofret lysstyrke til fordel for funksjonalitet og brukervenlighet? Trodde vel at lanseringen var til for å veie opp mot den kraftigere canon speedlite 580II?

Alternativt , så har de endret målemetode ...

Tom

Lenke til kommentar

Er ikke alle som drar innom andre forums for å sjekke at en person ikke svindler. Ta det heller med ro, så kommer nok pakken etterhvert.

Det har jeg jo ikke sagt heller. Jeg sa han kunne sjekke der for å være sikker. Men da sier jeg at hu ikke skal overføre enda da vi kansje kan møtes i oslo.

Lenke til kommentar
Apropos havørn. Den ble observert i Oslofjorden nylig: http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2513598.ece

Tom

Observasjonene virekr ikke sikre med tanke på om det er streifindivider eller etablert ørn. Men artig nyhet uansett. Havørna er alt for verdifull til å gå tapt. Arten var praktsik talt utrydda på verdensbasis, men så snudde det.

Norge har et spesielt ansvar på området, siden vi er det eneste landet i verden som nå har en dokumentert livskraftig stamme. Jeg vet at våre ørner har blitt satt ut i skottland. Noen som vet hvordan det prosjektet går?

Lenke til kommentar
Jeg vet at våre ørner har blitt satt ut i skottland. Noen som vet hvordan det prosjektet går?

Akkurat det leste jeg om i et av de engelske fotobladene tidligere i år. Hvis jeg husker riktig, så går det faktisk fremover med det prosjektet. kan sjekke det når jeg kommer hjem (om jeg husker det da - skal ut å leke litt med en Sigma 50-150mm snart).

Tom

Lenke til kommentar
Hvem fant opp trådløs blittstyring?*

*Satser på at det var Nikon jeg....

Du tar meg alt for alvorlig her Marius. Jeg bare kødda.

Men når det er sagt, så snudde prismehuset opp ned på hele kameraindustrien. Det var rett og slett forutsettingen for etableringen av speilrefleksen, mens trådløs blitsstyring var mer evolusjon av noe som allerede var godt etablert.

Men misforstå meg som sagt riktig. Jeg innbiller meg ikke at gammel storhet hjelper Pentax nå. Jeg spurte bare for å fucke opp litt. Fy meg ;)

Lenke til kommentar
Så en liten kommentar til dere som lurer på hvordan de unge her inne har råd til masse utstyr.

Jeg har selv en gutt på 16, og med de summenen de får til konfirmasjon nå for tiden synes jeg ikke det er noe rart.

Jeg fikk så mye som 14,500 i min konfirmasjon. Jeg var storførnøyd med det :) Fikk råd til min første pc og kompakt kamera, så var det tomt. Har hørt om enkelte tilfeller hvor konfirmanten har fått over 100,000... det er sykt!

Det beste med konfirmasjonen var selve festen. God mat også får man besøk av slektninger man ikke ser hver dag.

Over 100.000 høre helt horribelt ut, men om man tenker seg om så kan det godt skje hos de med litt cash.

Bærumsgutter kjører rundt i Audi A4 osv osv, og er foreldrene velstående så går det vel. Blir bare irritert av å høre om slik though.

En veninne av meg fikk 160.000 i konfirmasjonen sin. Fikk meg til å føle det litt nederlag ved å få 40.000. Men de kom godt med :)

God morgen forresten. Der sto jeg opp ^^

160.000? Og det var rene penger?

Lenke til kommentar
Jeg vet at våre ørner har blitt satt ut i skottland. Noen som vet hvordan det prosjektet går?

Akkurat det leste jeg om i et av de engelske fotobladene tidligere i år. Hvis jeg husker riktig, så går det faktisk fremover med det prosjektet. kan sjekke det når jeg kommer hjem (om jeg husker det da - skal ut å leke litt med en Sigma 50-150mm snart).

Tom

Det ville jeg satt pris på Tom :)
Lenke til kommentar

Marius, Audi A4 er ikke en særlig luksusbil. :p Bærumsgutta kjører rundt i MB CLK, Audi TT og pappas ferrari.

Såvidt jeg forsto var det rene penger ja. Kunne godt ha vært at hun fikk noe av høy verdi, men fikk ikke akkurat inntrykk av det.

Lenke til kommentar

Var ute i dag og tok noen makro's. Over en uke siden sist så dette var godt. Var meget fokusert på ei flue på en blomst, så hørte jeg noen komme bak meg, men det blåste så jeg måtte fokusere 100% for å få fokus rett. Så hører jeg at stener blir sparket bak meg, så jeg snur meg etter endt bildeserie og ser en elg rett i øya på 2-3 meter. Jeg frøs helt, og jeg sto nå mellom kamera og elg så ble litt hardt å knipse. Fattern har vært elgjeger lenge så jeg har lært at når man ser elg med unger så må man passe på å ikke komme mellom de osv, og jeg var jo livredd for at det var en unge der. Heldigvis brydde ikke elgen seg videre om meg, og spankulerte videre mens den åt gress. Jeg klarte til slutt å knote fram kameraet og knipse et par bilder, men med kun Sigma 150mm ble det ikke allverden.

Når den så stakk like stille som den hadde kommet sto jeg igjen å lo hatten av, alene ute i skogen. Nifst... Et par bilder kommer.

Marius, Audi A4 er ikke en særlig luksusbil. :p Bærumsgutta kjører rundt i MB CLK, Audi TT og pappas ferrari.

Såvidt jeg forsto var det rene penger ja. Kunne godt ha vært at hun fikk noe av høy verdi, men fikk ikke akkurat inntrykk av det.

Jaja, jeg er ikke særlig bilkyndig, så trodde A4 var "the shit".... Leste en artikkel om det for noen år siden så jeg husket ikke bilmerke.

Lenke til kommentar
Speedlite 580 II er ikke spesielt kraftigere enn SB-800, det er snakk om ledetall på 56 mot 58 på 105 mm noe som er praktisk talt identisk. Forskjeller på grunn av målemetoden og forskjeller i definisjon kan være betydelig større.

Det finnes to forskjellige ledetall for SB-900 på internett, 34 og 40 m ved 35 mm, ISO 100 og FX mode. Forskjellen er antakelig at 40 m er ved normal lysspredning og 34 m er målt med bred lysspredning som unngår lysavfall ut mot kantene (SB-900 har 3 forskjellige spredninger alt etter hvor mye lysavfall man tåler). SB-800 har ledetall 38 ved normal spredning, i så fall er SB-900 litt kraftigere enn SB-800 og da muligens litt kraftigere enn Speedlite 580 II.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

A4 med stor motor og dyre interiørpakker er luksusbil. Alle de tyske prestisjebilene kan bli luksusbiler så lenge man spanderer ekstrautstyr. A4 har tatt litt av dominansen BMW har hatt som bilen man skal ha om man skal ha 'the shit'.

Spesielt etter E90 tok over for E46.

Lenke til kommentar

Audi a4/A6 er drømmebilene mine. Spesielt de nyeste versonene. Men blir en del årslønninger til da. A4 er utrolig kul med slange lys som "Svigers" har.

Men sant som Simon Aldra sier. Litt for mange "gangstere" som har begynt å skaffe den.

Endret av Zettec
Lenke til kommentar

Det har jeg jo ikke sagt heller. Jeg sa han kunne sjekke der for å være sikker. Men da sier jeg at hu ikke skal overføre enda da vi kansje kan møtes i oslo.

Ok, men da må du sende meg ditt tlf nr så ringer jeg deg når jeg nærmer meg oslo, om det ikke blir for sent såklart.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...