Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjorde du på Røros? Fototur eller? Kan man i så fall få se noen smakebiter? :)

Bare en liten ferie med Mor,Far og lille bror. Ble jo selvøflgelig tatt noe bilder, men vært veldig mye bilder i det siste så tok det litt rolig med kamera denne gangen.

Kommer selvfølgelig med litt bilder etterhvert, kan jo starte med dette : http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10088687

Bilde nr 21 på ukas morsomste skilt tok jeg på røros.

(tatt med iphone 4 sitt kamera, så eneste som jeg tenkte på var litt komposisjon når jeg tok bilde. Og ja VG har klart å ikke skrive helt rett navn på meg, men det får gå)

Siste 24 timer er jo fullstendig spammet av bildekritikk-tråder.. Skulle kanskje ikke vært slik? Vanlige tråder drukner jo helt.

Det er totlat spammet. Vet ikke helt hva jeg mener heller, men altfor mange bilder der som er av veldig lav kvalitet og er mer tenkt som litt skrytebilde en noe annet. Virker som om dette med kritikken kommer til å gå over stokk og stein fremover desverre, og at de gode bildene som brude få kritikk og hjelp til å bli eksesjonelle vil drukne inn i alt annet der.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Tror det bør vurderes om det skal lages en ny tråd for vært bilde som legges inn (slik jeg forstår det blir bildene som legges inn på digit.no vist her på forumet?)

Fant mye bra på digit.no også da. Men mye lettere å bruke den sida, og søke etter det man vil se i stedet for å bla gjennom en million tråder her på forumet. Blir jo som en norsk flickr digit.no.

Edit: Hva er adressen til det online lanskapsmagasinet (gratis og av høy kvalitet) som dukket opp for en stund siden?

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Det er totlat spammet. Vet ikke helt hva jeg mener heller, men altfor mange bilder der som er av veldig lav kvalitet og er mer tenkt som litt skrytebilde en noe annet. Virker som om dette med kritikken kommer til å gå over stokk og stein fremover desverre, og at de gode bildene som brude få kritikk og hjelp til å bli eksesjonelle vil drukne inn i alt annet der.

I stedet for å sitte i chattetråden og være negativ, så kan du jo kanskje være aktiv der selv. Kome med god kritikk, gi poeng til de bildene som utmerker seg i psoitiv eller negativ retning. Og legg ut bilder som er bra som inspirasjon til resten.

Jeg vil si at nivået på nye digit.no er en god del bedre enn det som har frekventert Akams BK de siste årenee (noen unntak er det jo).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det bør vurderes om det skal lages en ny tråd for vært bilde som legges inn (slik jeg forstår det blir bildene som legges inn på digit.no vist her på forumet?)

Det bør være en tråd per bilde. Men de bør ligge under et eget digit.no toppnivå.

Fant mye bra på digit.no også da. Men mye lettere å bruke den sida, og søke etter det man vil se i stedet for å bla gjennom en million tråder her på forumet. Blir jo som en norsk flickr digit.no.

Det skal bli enda bedre - men det tar nok noen måneder før alt er på plass.

Edit: Hva er adressen til det online lanskapsmagasinet (gratis og av høy kvalitet) som dukket opp for en stund siden?

Ja, hva var det igjen? Kan det være denne, tro?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM AF er et realistisk alternativ til Nikkors tilsvarende? Jeg er ikke avhengig av VR-en, og i hvert fall ikke når jeg sparer nesten $1000 på det. Ut i fra testbildene ser den rimelig brukbar ut, men det hadde vært kjekt med litt input.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM AF er et realistisk alternativ til Nikkors tilsvarende? Jeg er ikke avhengig av VR-en, og i hvert fall ikke når jeg sparer nesten $1000 på det. Ut i fra testbildene ser den rimelig brukbar ut, men det hadde vært kjekt med litt input.

Nikkoren er bedre på alle områder unntatt prisen. Sigmaen har mer ustabil autofokus, har mer kromafeil, er softere etc etc.

Som SLRGear oppsummerer:

Perhaps the sharpest of the 24-70mm in this comparison (Nikon-objektivet, altså), the Sigma doesn't match the sharpness of the Nikkor at any focal length or aperture setting. Chromatic aberration is also better with the Nikon (even more so when used on a D3/D300 with automatic chromatic aberration reduction); corner shading is also less of a factor. The Nikon distorts slightly more at 24mm. Like the Canon, you pay more for this performance, and in this case, much more, owing to the relative novelty of the design.

Hva som er mest ytelse for pengene? Det kommer an på lommeboka og prioriteringer. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke noe om, men lagt merke til dette selv.

Men under OL har i allefall Canon store leirer uanset hvor det er. Og der er det de som har regjert over Nikon.

Spennende å se hvordan det blir fremover da Nikon har hengt seg på og har mye som Canon ikke har.

Lenke til kommentar

Ja godtfolk, det er en viss fare for at jeg reiser til afrika i perioden august til januar, og i den anledningen vurderte jeg jo å ta med kamera. Så tenkte jeg litt. Issje bra, som DJ-Dan ville sagt. Jeg tenkte; Er D200`n nær pensjonsalder nå? Jeg savner veldig lite, bedre autofokus kanskje, LV, men ellers er den topp. Har 17-55 2.8 og 80-200 2.8, så det blir Nikon igjen. Det står dermed mellom D300, D300S og D7000, argumenter for/mot?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er mest ytelse for pengene? Det kommer an på lommeboka og prioriteringer. :)

Nja, jeg tror nok jeg sparer og går for Nikkoren med tid og stunder. Enn så lenge har jeg Nikkor sin "legendariske" 35-70mm f/2.8, og er forsåvidt godt fornøyd med den. :wee:

Lenke til kommentar

Nja, jeg tror nok jeg sparer og går for Nikkoren med tid og stunder. Enn så lenge har jeg Nikkor sin "legendariske" 35-70mm f/2.8, og er forsåvidt godt fornøyd med den. :wee:

Høres ut som en bra plan, livet er for kort til å kjøpe noe man angrer på :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...