Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Mener Canon 5D mki.. Derfor jeg sparer penger. ;)

Har nå D7000, 85mm 1.8, 35mm 1.8 og 16-85mm. Alt er fint og vel, men jeg misliker søkeren. Har også trang etter litt penger, og da føles det som win-win med litt eldre fullformat.

 

Vært inne på tanken selv. Spørs jo hva du vektlegger vel :)

Får jo mye snadder brukt til 5D'en uten at du trenger å legge igjen alt for mye penger + at du kan finne en pent brukt 5D til en god pris.

Hadde det ikke vært for at jeg må bytte ut normal-zoomen for å bytte til 5D hadde jeg nok gjort det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det svært vanlig med en større prisforskjell på japan photos produkter på internett kontra fysisk butikk? Hvor mye dyrere er normalt produkter isåfall?

Og kan et argument av typen " Nå kan jeg alltids bestille varen på nett for en billigere sum da jeg ikke trenger den enda, så med mindre jeg får produtket til nettpris gjør jeg dette" fungere?

 

Skulle gjerne handlet noe tilbehør og har ikke tid til å handle på nettet. Frister samtidig ikke å betale en del mer i fysisk butikk :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Den gang jeg kjøpte 30D'en var jeg sørpå, og ringte først til en Japan Photo butikk for å høre om hvilken pris han kunne gi der, og argumenterte med at det var billigere på nett da de lå over. Hjalp ikke det, så jeg kjøpte på nett. Og henta det på postkontoret i nærheten av butikken. Stakk innom der for å kjøpe noe småting, og nevnte da for ekspeditøren at det er bra pussig at det er sånn. Sa noe som at "Da er dere jo egentlig bare et utstillingsvindu for nettbutikken på dyrere varer". Det endte med at ekspeditøren ble potte sur, uvennlig og virket totalt uinteressert i å ha meg som kunde. Så da ble det sånn.

Lenke til kommentar

Argumentet "Jeg har sett at den er billigere på Japan Photos nettsider, og jeg vil ha den til (nettpris + billigste frakt)" skal alltid fungere.

 

Ikke alltid, har gitt opp og handle dyrere produkter i nærmeste JP-butikk grunnet dette, hadde det vært snakk om en hundrelapp eller noe sånt ville det ha vært greit, men når jeg skulle kjøpe et objektiv så var prisforskjellen ca 1000.- butikk/nettbutikk, enden på visa var at jeg handlet objektivet hos FV.

Lenke til kommentar

Ikke alltid, har gitt opp og handle dyrere produkter i nærmeste JP-butikk grunnet dette, hadde det vært snakk om en hundrelapp eller noe sånt ville det ha vært greit, men når jeg skulle kjøpe et objektiv så var prisforskjellen ca 1000.- butikk/nettbutikk, enden på visa var at jeg handlet objektivet hos FV.

Hvis de ikke går med på det - be dem ringe sjefens sjef, JPStoney (Stephan Stein), og henvis til det han skriver:

Det er helt klart policy å går til JP nettpris + frakt hvis kunden aktivt spør om det og hvis nettbutikken har det på lager. Unntakk er dager hvor nettbutikkene generelt sett ikke kan konkurrere, ie i Julehandel etter 15 Ddesember eller på lørdager. Er nettbutikken utsolgt, så må butikkene ikke heller matcher dem. Samme gjelder for "fysiske konkurrenter", har den foto/elektrobutttikk varene på lager så matcher vi vanligvis, hvis ikke, så ikke. Dette må alle butikker forholde seg til, vi eier alle butikker 100%, ingen franchise eller liknende. Hele poenget er att vi skal være konkurransedyktig, dvs vi må matcher når konkurrenter (i denne sammenheng er JP nettbutikk også konkurrent)krever dette - hvis vi ikke har lavere pris i utgangspunkt allerede.
Lenke til kommentar

Er det svært vanlig med en større prisforskjell på japan photos produkter på internett kontra fysisk butikk? Hvor mye dyrere er normalt produkter isåfall?

Og kan et argument av typen " Nå kan jeg alltids bestille varen på nett for en billigere sum da jeg ikke trenger den enda, så med mindre jeg får produtket til nettpris gjør jeg dette" fungere?

 

Skulle gjerne handlet noe tilbehør og har ikke tid til å handle på nettet. Frister samtidig ikke å betale en del mer i fysisk butikk :)

Meld deg inn i biofoto. Da får du nettpris i butikk hos jp :)

Lenke til kommentar

Er det svært vanlig med en større prisforskjell på japan photos produkter på internett kontra fysisk butikk? Hvor mye dyrere er normalt produkter isåfall?

Og kan et argument av typen " Nå kan jeg alltids bestille varen på nett for en billigere sum da jeg ikke trenger den enda, så med mindre jeg får produtket til nettpris gjør jeg dette" fungere?

 

Skulle gjerne handlet noe tilbehør og har ikke tid til å handle på nettet. Frister samtidig ikke å betale en del mer i fysisk butikk :)

Meld deg inn i biofoto. Da får du nettpris i butikk hos jp :)

 

Nå handler jeg såpass sjeldent hos den fysiske butikken til JP til at det lønner seg, men for mange er nok dette et meget godt tips som de kan dra nytte av :)

Lenke til kommentar

har faktisk opplevd produkter var billigere i butikken demmes, men det gjelder varer for 500-1500kroners klassen ;)

Har du 5D mark ii eller "ze uno"? Vad tycks?

 

Kunne forøvrig sendt det som en pm... lat som at det er det.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

ze uno ;)

Er veldig fornøyd, solgte min 40d og la i litt penger å kjøpte en brukt 5d mk1 som fortsatt lukta nytt omtrent, hadde under 1000 eller 2000 bilder som shuttercount.

 

5dmk1 gir mye for lite penger, men stiller litt mer krav til objektivene enn f.eks 40d, men ikke så ille at det er noen hindring.

Lenke til kommentar

Moderne kamera er kjedelige. Kamera for noen år siden gir godfølelsen, enten det er E-3 eller 5Dmk1. 5Dmk2 er rett og slett ett koselig kamera å arbeide meg. Har godt lyst på et 5D, jeg.

 

5DmkII er et av de nyeste og moderna kameraene i semiproff avdelingen...

Det burde fremgå at det var en tasteleif. :p

Lenke til kommentar

En gang kverulant alltid en ....

 

Btw ang. JP, nå føler jeg meg litt sladrehank, men Stephan Stein er esset mitt hver gang jeg handler hos Japan Photo.

Enten så er det å "true" med "rapportering" til han, eller så er det å bruke han som et klageorgan til jeg får min rimelige vilje.

 

Husker den gang da jeg først ble kontaktet av JPStoney på Akam etter at jeg hadde fått et Canon 350D som lånekamera da D50'n var inne til garantirep, og bildene ble helt jævlige. Jeg tok ut min frustrasjon i en tråd, Stephan sendte meg PM om at han var direktør og at det lå et splitter nytt D50 å ventet på meg nede i butikken som beg bare kunne dra ned å hente med en gang. Dette skjedde 30min etter at jeg hadde laget tråden.

 

Jeg dro ned til butikken for å hente et brukbart kamera og håpte sothøna enda var fotogen, og da jeg kom ned i butikken, 3 timer etter at jeg hadde hentet 350D'n sto ekspedktøren klar med 3 uåpnede esker og 3 ferdigladete batteri. Da fikk jeg velge mellom D50, D70 og D200 + at de tilbød meg å låne en 70-200/2.8 for brydderiet.

 

Jeg tok D50'n og takket nei til objektivet, dum som jeg var, trolig sjokkert over at en Direktør brydde seg så mye om hva en 15 år gammel snørrunge fra Trondheim måtte slite med.

 

Etter dette har jeg merket at betjeningen vet jeg har tilgang til sjefen deres' mailboks, så de er alltid veldig hyggelige når jeg kommer innom :)

 

Servicen jeg får hos JP er helt utrolig, og har gjort at jeg kjøper alt mitt utstyr der, og kommer til å fortsette å gjøre dette, synd jeg er peise blakk for tiden, skylder de et besøk føler jeg, 1 år siden sist.

 

FV brydde seg aldri ett sekund om meg da de hadde butikk i Trondheim, så når Stephan gjorde det mulig for meg å få Sigma tilsendt fra Sverige og de bestilte Loweprosekker for meg var valget lett, jeg har funnet min fotobutikk.

 

Jeg vet at Stephan bruker mye tid på dette forumet, og han er en av sjefene i norge som virkelig går forran med et godt eksempel. Han hadde ikke trengt å brukt et sekund på å høre hva vi ønsker, men lista er lang over hvor mange her inne som har fått personlig servicehjelp av Japan Photos direktør, og det fortjener de kudos for!

 

Moralen er, får du ikke det du mener du bør få i butikk, send en PM til JPStoney, så fikser han ting med én telefon, og jeg tror faktisk han gjør det med glede, hvem vil ikke at deres ansatte skal følge sjefens intensjon? ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tar ordet, og fortsetter med enda mer skryt til Japan Photo. I forrige uke fikk jeg gleden av å teste deres nettbutikk for første gang, og det gav mersmak. Sent lørdag kveld bestilte jeg to produkter, som begge ble sendt tidlig mandag morgen, og var klar for henting på det lokale postkontoret på ettermiddagen tirsdag. Hele tiden var det god oppfølging med epost, og handelen gikk svært ryddig for seg.

 

Med denne gode handelen friskt i minne dro jeg i dag innom Japan Photo i Drammen for første gang på et års tid for å kjøpe litt tilbehør, deriblant en ny fotosekk, og titte litt. Her ble jeg møtt av en ung og svært hyggelig ansatt bak disken som møtte meg med et stort smil, og tilbød sin hjelp. Allerede da følte jeg meg svært godt motatt! Etter å ha tittet litt, kom en annen ansatt bort til meg og tilbød også sin hjelp. Utrolig befriende å få tilbud om hjelp uten å alltid måtte ta initiativ selv. Jeg takket gladlig ja, og han var meget hyggelig å snakke med mens han fant produktet jeg skulle ha. Han beklaget til og med for at han i noen sekunder måtte ekspitere en annen kunde, som kun hadde noen få spørsmål. Det hele endte med en liten snakk om fotoutstyr, og hans personlig erfaring med lignende produkter. Alltid kjekt å vite hva slags alternativer en står ovenfor!

 

Selv om jeg hadde JPStoneys uttaelse om policy vedrørende butikkpris og nettpris friskt i minne, betalte jeg gladlig butikkprisen som var 50-100kr høyere enn det nettpris med billigste frakt ville vært. Men med en så god selger, og varm velkomst fra en annen hyggelig ansatt, var det verdt å betale litt ekstra, og jeg gleder meg allerede til nesten turen ned.

 

Husker at jeg også for et års tid siden nylig var blitt konfirmert, og tok med meg bankkortet som var fyllt til randen til JP for å kjøpe to objektiver. Grunnet treg buss var jeg først i butikken et kvarter før butikken skulle stenge. Jeg visste hva jeg skulle ha, og selgeren fant det gledlig frem og gjorde betalingen klar. Dessverre ville ikke betalingen min gå gjennom, og etter to forsøk med bankkortet begynte det å danne seg en kø bak meg. Som den fortvilede 15 åringen som jeg var, begynte jeg å føle meg både uvell og tårene nærmet seg. Mannen bak disken bøyde seg fram og sa med en god stemme" jeg legger objektivene litt bort på disken, så kan du imens prøve kortet i en minibank om du vil". Det var en lettelse å få råd til hva jeg skulle gjøre da jeg ikke hadde noe erfaring med bankkort. Selv om saldo viste at jeg hadde nok penger, ville ikke betalingen gå gjennom når jeg prøvde litt senere. Jeg spurte om han kunne holde av objektivene utover morgendagen, slik at jeg kunne komme ned i morgen og gjennomføre handelen. Senere viste det seg at det var en sperre på kortet mitt som ikke lot meg ta ut mer enn et par tusen, men alt det var glemt når min mor kom hjem fra JP med objektivene, og et lite rensesett fra ekspiditøren som tydeligvis skjønte at jeg var blitt lei meg. God kundeservice, og til og med en liten trøstegave var resultatet!

 

Jeg husker at en annen forumbruker også opplevde svært god service hos JP, og fikk Stephan til å gi blomster til denne nevnte ansatte. Om de ansatte hos JP Drammen fortsetter med god service er jeg ikke fremmed for å anbefale noe lignende til de.

Om du leser dette Stephan, ikke vær redd for å utvide lokalet til JP Drammen heller! Det blir trangere for hvert år som går, bak disken faller hyller snart ned grunnet overbelastning mener nå jeg, og trappen opp til 2.etasje (lagerrom?) er full av esker og rene hinderløypen for de ansatte. Du skal også vite at dine ansatte i Drammen tar svært godt vare på sine kunder! Dersom noen av de nevnte ansatte ( den unge gutten i rød t-skjorte bak disken og noen år eldre skallede og svært hjelpsomme mannen) leser dette kan dere regne med å måtte betjene meg i mange år fremover. Denne ene handelen har gjort at jeg kommer til å fortsette å kjøpe alt av utstyr hos JP i årene som kommer.

 

Tipset til Mr. Olsen ovenfor tviler jeg på at blir brukt dersom de fortsetter denne kundebehandlingen. :)

Endret av FredrikV.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...