DBM Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Amatør-spørsmål. Jeg har et Canon 1000D, og er ikke alltid veldig fornøyd med resultatet ved bruk av blits. Siden jeg foreløpig bare bruker de ferdige innstillingene, som f.eks portrett, landskap osv, hender det at jeg prøver meg på ikke-blits-alternativet, ettersom blitsen ødelegger en del av bildene mine. Men da virker det som at lukkertiden blir lengre, stemmer dette? Ting som er i bevegelse blir dermed veldig blurry. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Om du ikke bruker blits vil bildene lett blir blurry om det ikke er tilstrekkelig nok med lys ja, så du har et par alternativ: Bruk høyere ISO Bruk større blender Kjøp deg et mer lyssterkt objektiv Ikke ta bilder av motiver som rører på seg Hold kameraet iro når du knipser, bruk stativ. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Du kan også kjøpe en ekstern blits, så kan du rette blitslyset opp i taket for og unngå hardt lys. Vil anbefale og lese guiden "blender,lukker,iso og sånt". Lenke til kommentar
Breni Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Iallefall en god pris på SD kort http://www.mymemory.co.uk/Memory-Cards Takk for link Noen med tanker om Dette cf-kortet? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Nei, men til prisen ville jeg heller kjøpt et Sandisk Extreme 8GB hos JP i Norge for 500kr, så får du det med en gang. Husk at du må betale MVA og tollergebyr ved innførsel av varer > 200kr. Francis Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Noen akamister på Røros nå? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Med Nifty fifty fikk jeg søder meg nesten et nytt kompaktkamera. Et bråkete sådan, men dog. 50mm f/1.8 II er en særdeles lett og morsom sak. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Kom over en relativt stilig fotorelatert Rube Goldberg-video. http://www.youtube.com/watch?v=qKpxd8hzOcQ Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Noen akamister på Røros nå? Her! Jeg bor på Røros Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Iallefall en god pris på SD kort http://www.mymemory.co.uk/Memory-Cards Takk for link Noen med tanker om Dette cf-kortet? Det kortet der får du for 399,- på komplett.no Lenke til kommentar
Breni Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Takk for svar angående minnekort. Skal se litt til før jeg kjøper Kom over en relativt stilig fotorelatert Rube Goldberg-video. Stilig video ja! ..men du var nok litt for sen. Bjørnli postet samme video på forrige side 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Takk for svar angående minnekort. Skal se litt til før jeg kjøper Kom over en relativt stilig fotorelatert Rube Goldberg-video. Stilig video ja! ..men du var nok litt for sen. Bjørnli postet samme video på forrige side Nja, behøver ikke å gå en side tilbake for og finne samme video, bare noen poster lengere oppe Endret 13. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) her er det forrige side, men spørs på antall poster pr side man har det;) (endres her) Selv har jeg forumets standard Endret 13. juli 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Stilig video ja! ..men du var nok litt for sen. Bjørnli postet samme video på forrige side Gjorde et redelig forsøk på å søke etter innlegg i tråden først, men problematisk når den ikke var navngitt Får håpe det går bra. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Har fått et induri BHD 2 kulehode i hus, som blant annet har en funksjon som kalles "drag and tension control". Noen som vet hva dette går ut på? Uansett hvor mye jeg skrur på denne funksjonen får jeg ikke noen effekt, og jeg lurer på hva en oppnår med denne Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Er det en helt dustete tanke å "downsize" fra Nikon D7000 til Canon 5D for å nyte en mye større og lysere søker? Jeg er så møka lei av knøttsmå søkere etter jeg prøvde et eldre kamera. Jeg har også tenkt på Nikon D700, men der ligger prisen mye høyere selvfølgelig. Fordelen med å kjøpe 5D er at jeg "tjener" en hel del tusenlapper, noe jeg trenger. Endret 13. juli 2011 av Wiciwato 1 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Synes ikke det hørtes så dumt ut, sålenge du mener MKII da Kommer vel litt ann på objektivparken din, i mine øyne. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Moderne kamera er kjedelige. Kamera for noen år siden gir godfølelsen, enten det er E-3 eller 5Dmk1. 5Dmk2 er rett og slett ett koselig kamera å arbeide meg. Har godt lyst på et 5D, jeg. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Synes ikke det hørtes så dumt ut, sålenge du mener MKII da Kommer vel litt ann på objektivparken din, i mine øyne. Mener Canon 5D mki.. Derfor jeg sparer penger. Har nå D7000, 85mm 1.8, 35mm 1.8 og 16-85mm. Alt er fint og vel, men jeg misliker søkeren. Har også trang etter litt penger, og da føles det som win-win med litt eldre fullformat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå