Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Amatør-spørsmål. Jeg har et Canon 1000D, og er ikke alltid veldig fornøyd med resultatet ved bruk av blits.

Siden jeg foreløpig bare bruker de ferdige innstillingene, som f.eks portrett, landskap osv, hender det at jeg prøver meg på ikke-blits-alternativet, ettersom blitsen ødelegger en del av bildene mine.

Men da virker det som at lukkertiden blir lengre, stemmer dette? Ting som er i bevegelse blir dermed veldig blurry.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke bruker blits vil bildene lett blir blurry om det ikke er tilstrekkelig nok med lys ja, så du har et par alternativ:

Bruk høyere ISO

Bruk større blender

Kjøp deg et mer lyssterkt objektiv

Ikke ta bilder av motiver som rører på seg

Hold kameraet iro når du knipser, bruk stativ.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar angående minnekort. Skal se litt til før jeg kjøper :)

Kom over en relativt stilig fotorelatert Rube Goldberg-video.

Stilig video ja! ..men du var nok litt for sen. Bjørnli postet samme video på forrige side :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar angående minnekort. Skal se litt til før jeg kjøper :)

Kom over en relativt stilig fotorelatert Rube Goldberg-video.

Stilig video ja! ..men du var nok litt for sen. Bjørnli postet samme video på forrige side :p

Nja, behøver ikke å gå en side tilbake for og finne samme video, bare noen poster lengere oppe :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har fått et induri BHD 2 kulehode i hus, som blant annet har en funksjon som kalles "drag and tension control". Noen som vet hva dette går ut på? Uansett hvor mye jeg skrur på denne funksjonen får jeg ikke noen effekt, og jeg lurer på hva en oppnår med denne :)

Lenke til kommentar

Er det en helt dustete tanke å "downsize" fra Nikon D7000 til Canon 5D for å nyte en mye større og lysere søker? Jeg er så møka lei av knøttsmå søkere etter jeg prøvde et eldre kamera. Jeg har også tenkt på Nikon D700, men der ligger prisen mye høyere selvfølgelig.

Fordelen med å kjøpe 5D er at jeg "tjener" en hel del tusenlapper, noe jeg trenger.

Endret av Wiciwato
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke det hørtes så dumt ut, sålenge du mener MKII da ;)

Kommer vel litt ann på objektivparken din, i mine øyne.

Mener Canon 5D mki.. Derfor jeg sparer penger. ;)

Har nå D7000, 85mm 1.8, 35mm 1.8 og 16-85mm. Alt er fint og vel, men jeg misliker søkeren. Har også trang etter litt penger, og da føles det som win-win med litt eldre fullformat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...