Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Er jeg eneste som syns nye Pentax 645 objektivet med PENTAX logo skriker litt vel mye etter oppmerksomhet og gir de som liker å tape over logoer merarbeid ?

Jo, synes også den er i overkant ruvende.

IMGP1421.jpg

Sånn har pentax gjort lenge. Har ikke sett det nye objektivet da, men regner med det er tilsvarende stygt ;)

Har aldri sett bilde av de tidligere, men ingen tvil om merket iallefall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der var et skikkelig fotostativ bestilt hos japanphoto. En bestilling jeg har drøyt og utsatt i lang tid, men som jeg ser at er en nødvendighet :)

Har lenge vurdert å kjøpe meg nytt stativ selv, men har kommet fram til at det innen kort tid kommer til å bli like herjet som det jeg allerede har.

Har for vane å rote meg litt borti kinkige situasjoner hvor jeg må klatre når jeg er ute og fotograferer og derfor må stativet kastes ned på forhånd. Noe det bærer litt preg av.

Så da venter jeg heller til det takker helt for seg. Merker dog til tider at det blir frustrerende at ikke alle bena går helt ut. :hmm:

Jeg føler med deg, og er redd stativet mitt må forvente en god dose juling den kommende tiden! Akkurat som deg har jeg også en tendens til å havne på de mest surrealistiske plassene da jeg surrer rundt med det ene øyet i søkeren for å finne den beste vinkelen. Når jeg først skulle kjøpe stativ, tenkte jeg at jeg får legge litt penger i det. Heller kjøpe et ordentlig stativ med en gang, enn å gå for nødløsninger som jo er dyrt i lengden. Det tok dog sin tid å proritere et stativ på ønskelisten. Fristet stort med et nytt lyssterkt objektiv nå som det er mørke sommerdager på østlandet :)

Lenke til kommentar

85mm Samyang + min 135L. :)

+1 :)

-------

Har nå kommet hjem fra en flott ukes telttur i Saltdalen i Bodø :) Angrer bittert på at kameraet ikke fikk plass i sekken.. Nydelig landskap og herlig vær gjorde meg mentalt depressiv hver gang jeg kom på at kameraet lå igjen hjemme. Jaja, neste gang får jeg heller droppe litt suppeposer og vike plass for kameraet :)

Nå jobbes det med å lese gjennom de siste sidene her på chattetråden og å se på bildene i Juli-tråden.

Fikk i hvert fall en positiv overraskelse nå når jeg kom hjem ved at jeg har fått 2 bilder med på lesernes bilder juni 2011 fun.gif

85mm Samyang + min 135L. :)

+1 :)

-------

Har nå kommet hjem fra en flott ukes telttur i Saltdalen i Bodø :) Angrer bittert på at kameraet ikke fikk plass i sekken.. Nydelig landskap og herlig vær gjorde meg mentalt depressiv hver gang jeg kom på at kameraet lå igjen hjemme. Jaja, neste gang får jeg heller droppe litt suppeposer og vike plass for kameraet :)

Nå jobbes det med å lese gjennom de siste sidene her på chattetråden og å se på bildene i Juli-tråden.

Fikk i hvert fall en positiv overraskelse nå når jeg kom hjem ved at jeg har fått 2 bilder med på lesernes bilder juni 2011 fun.gif

Lenke til kommentar

Tror ya-bank har mindre nedetid enn Skandiabanken f.eks.

Fra prislista:

Uttak (minibank): 9.999.- per dag.

Der sier du noe, nedetid er nok enda mer irriterende en og stå fysisk i en bankkø :)

Var litt redd for det, 10K blir litt lite, men tror dette er en standard.

Over til noe helt annet, er denne Notebok'en kurant, kapasitet vs pris ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Er til dels enig med Bjørnli angående Acer, men akkurat 57xx-serien gir veldig mye for pengene. Stor og mye plastikk, men som sagt mye for pengene. Jeg hadde ikke noen problemer med den jeg hadde i alle fall. Husker ikke helt hvilket modellnummer det var. Eneste jeg hadde å utsette på den var at batteriet ble veldig fort slitt og til slutt funket den kun på laderen.

Skjermen er heller ikke så ille.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg har generel dårlig erfaring med acer, jeg får frysninger av de, no møkk å bytte ut deler på i forhold til andre, og generelt av dårligere kvalitet i min mening, samt de jeg har vært borte i har enten problemer med støyete vifte eller pc som overoppheter/brenner deg på låret.

Men hvem vet, kanskje 2011 modellene har blitt bedre:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Når det gjelder laptop og delebytting så er det lite som kan måle seg med Lenovos T-serie og spesielt T-60 står høyt i kurs hos meg. Når jeg en gang ser behovet for en laptop og får råd så blir det en Lenovo i T-serien :love:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Når det gjelder laptop og delebytting så er det lite som kan måle seg med Lenovos T-serie og spesielt T-60 står høyt i kurs hos meg. Når jeg en gang ser behovet og får råd så blir det en Lenovo i T-serien :love:

Det stikk motsatte er/var Compaq, til og med kontakten i HD er egen-designet.

Da holder jeg meg unna Acer :)

Lenke til kommentar

Skandiabanken har vel stort sett 0 nedetid, bortsett fra i det siste, som igjen - faktisk har vært nedetid hos EDB ErgoGroup :)

Jeg mener å ha lagt merke til at Skandiabanken har hatt mere nedetid enn yA. Og forrige gang jeg la merke til det, hadde det ingenting med EDB Ergogroup å gjøre.

Ang bærbare, så er det Acer og HP som er mest inne til reparasjon. Asus og Toshiba er de som er minst inne til rep. Ref. link.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lagt merke til at Skandiabanken har hatt mere nedetid enn yA. Og forrige gang jeg la merke til det, hadde det ingenting med EDB Ergogroup å gjøre.

Jeg tør si at dette kun er grunnet problemene som kun har vært i det siste. Det har vel vært 1-2 ganger det ikke har skyldtes feil hos EDB Ergo.

Husk at Skandiabanken har holdt på i noen år nå, med knapt noe nedetid som helst.

Lenke til kommentar

Tror ya-bank har mindre nedetid enn Skandiabanken f.eks.

Fra prislista:

Uttaksgrenser:

yA Debetkort (VISA-kort)

Kjøp: Disponibelt beløp på kortet.

Uttak (minibank): 9.999.- per dag.

Varekjøp i utlandet: Disponibelt beløp på kortet.

Uttak i utlandet (minibank): Disponibelt beløp på kortet, men maks 9 900,- per. dag og totalt i en fire dagers periode.

yA Kredittkort

Kjøp: Disponibelt beløp på kortet.

Uttak (minibank): 9900,- per 7 dager.

Uttak i utlandet (minibank): Disponibelt beløp på kortet. Men hver enkelt minibank i utlandet har egne uttaksgrenser på ofte 250 EURO eller 300 dollar.

Varekjøp i utlandet: Disponibelt beløp på kortet.

Utak på 9999,-? Hvilke minibanker gir ut tiere og kronestykker? :!:

Lenke til kommentar

Jeg tør si at dette kun er grunnet problemene som kun har vært i det siste. Det har vel vært 1-2 ganger det ikke har skyldtes feil hos EDB Ergo.

Husk at Skandiabanken har holdt på i noen år nå, med knapt noe nedetid som helst.

Har feil hos EDB Ergogroup påvirket Skandiabanken noen gang egentlig?

(Sett bort ifra autorisasjoner som skal til banker og butikker driftet av EEG da.)

Trodde problemene til SKB var selvforskylt jeg.

Lenke til kommentar

Har feil hos EDB Ergogroup påvirket Skandiabanken noen gang egentlig?

(Sett bort ifra autorisasjoner som skal til banker og butikker driftet av EEG da.)

Trodde problemene til SKB var selvforskylt jeg.

Ja.

Det er vel i det siste at Skandiabanken har prøvd å legge opp egen datahall hvis jeg ikke husker helt feil.

Problemene i påsken f.eks. tok ut flere enn bare Skandiabanken.

Poenget mitt var uansett at Skandiabanken har vært veldig stabil i mange mange år, og at man ikke skal ta litt nedetid den siste perioden som en fasit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...