olegunnaro Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Har du mange oppdrag der tiden er knapp og objektivbytte er pes er svaret nærliggende, tilsvarende om det du trenger heller er en teknisk utfordring og ny innfallsvinkel til foto. Hva slags MF-system tenker du på? Klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg skal sikte mot selv. Enten Hasselblad 500CM eller et av Mamyia-645ene. Men tror egentlig jeg venter litt med MF. All rasjonalitet peker mot SLR-objektiver - og så kanskje et kamera nummer to mot høsten når det blir litt mer jobbing på fastere basis (stress når den eneste avisa jeg har kontrakt med er alt fra 30 til 80 mil unna store deler av sommeren ). 135/2Len til Trondster frister veldig. Skal ikke se bort i fra at det blir den + en Samyang 85/1.4 nå i sommer... Burde passe finfint med de andre objektivene til konsertfoto og slikt - som er det jeg liker å gjøre best om sommerene. Edit: Skal forøvrig pusse litt opp på soverommet mitt i mamma/pappas hus (nyinnflytta etter å ha hatt leieboere i 20 år) - vil det være for nerdete å male veggene 18% grå? Endret 10. juli 2011 av olegunnaro Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 MmmGlenfiddich 18 singel... Endelig er tråden tilbake on topic! Selv er jeg ikke så glad i Glenfiddich, men det er mulig det blir en Springbank 15 når lønnen er i hus. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Spratt en Ardbeg 10 års - den skal være kveldskos nå utover sommerferien i Norge. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Ardbeg.. humms.. jo, det smaker det også. Edit: Tror det blir Caol Ila 12, jeg. Endret 10. juli 2011 av Simon Aldra Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Har tatt et glass hjemmelaga kirsebærvin i kveld jeg. Fungerer det også - mens brennevinen min befinner seg i en kontainer som forhåpentligvis ankommer Trøndelag i løpet av morradagen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Har tatt et glass hjemmelaga kirsebærvin i kveld jeg. Fungerer det også - mens brennevinen min befinner seg i en kontainer som forhåpentligvis ankommer Trøndelag i løpet av morradagen. Skal du skåle og feire vet jeg akkurat hva slags glass du skal kjøpe! Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Mmmm Caol Ila 12 er direkte farlig god! Har litt sansen for Glenfiddich, ikke favoritten dog! Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Trur det blir en Bruich Laddich på mi lønn... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Har tatt et glass hjemmelaga kirsebærvin i kveld jeg. Fungerer det også - mens brennevinen min befinner seg i en kontainer som forhåpentligvis ankommer Trøndelag i løpet av morradagen. Skal du skåle og feire vet jeg akkurat hva slags glass du skal kjøpe! Sånn glass med noe rødt på? 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Mmmm Caol Ila 12 er direkte farlig god! Har litt sansen for Glenfiddich, ikke favoritten dog! Caol Ila er rett og slett en utmerket Islay, kanskje den Islayen jeg liker best. Mange som overser den, dessverre. Trur det blir en Bruich Laddich på mi lønn... Klarer ikke å like Bruichladdich heller, er jeg redd. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 12 år på ila mener dere Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Mere på meg..... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 yA-bank ser ut for meg at de er tilnærmelsesvis lik Skandiabank. Hvor stor grense er det mulig til og ha på kontantuttak ? Tror ya-bank har mindre nedetid enn Skandiabanken f.eks. Fra prislista: Uttaksgrenser: yA Debetkort (VISA-kort) Kjøp: Disponibelt beløp på kortet. Uttak (minibank): 9.999.- per dag. Varekjøp i utlandet: Disponibelt beløp på kortet. Uttak i utlandet (minibank): Disponibelt beløp på kortet, men maks 9 900,- per. dag og totalt i en fire dagers periode. yA Kredittkort Kjøp: Disponibelt beløp på kortet. Uttak (minibank): 9900,- per 7 dager. Uttak i utlandet (minibank): Disponibelt beløp på kortet. Men hver enkelt minibank i utlandet har egne uttaksgrenser på ofte 250 EURO eller 300 dollar. Varekjøp i utlandet: Disponibelt beløp på kortet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Er jeg eneste som syns nye Pentax 645 objektivet med PENTAX logo skriker litt vel mye etter oppmerksomhet og gir de som liker å tape over logoer merarbeid ? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Er jeg eneste som syns nye Pentax 645 objektivet med PENTAX logo skriker litt vel mye etter oppmerksomhet og gir de som liker å tape over logoer merarbeid ? Jo, synes også den er i overkant ruvende. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Ser igjennom gamle tråder jeg har startet. To ting slår meg; 1. Alle spoiler koder har blitt fucket i en-eller-annen oppgradering av forumet. Nekter å åpne seg. Kjipt. 2. Jeg savner 85 1.4 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Er jeg eneste som syns nye Pentax 645 objektivet med PENTAX logo skriker litt vel mye etter oppmerksomhet og gir de som liker å tape over logoer merarbeid ? Jo, synes også den er i overkant ruvende. Sånn har pentax gjort lenge. Har ikke sett det nye objektivet da, men regner med det er tilsvarende stygt Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Er jeg eneste som syns nye Pentax 645 objektivet med PENTAX logo skriker litt vel mye etter oppmerksomhet og gir de som liker å tape over logoer merarbeid ? Link/bilde? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Spesielt lekkert er det ikke, men det er ikke primært dette som gjør at jeg lener mot Hasselblads intromodell fremfor 645D ... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 H-systemet til Hasselblad ser jo heller ikke ut i måneskinn. Sikkert ergonomisk gode, men pent er det ikke. Leica er de eneste jeg synes lager direkte pene digitale systemer. Flott (for økonomien) at jeg ikke velger kamerasystem etter hvor pent det er da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå