Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har du mange oppdrag der tiden er knapp og objektivbytte er pes er svaret nærliggende, tilsvarende om det du trenger heller er en teknisk utfordring og ny innfallsvinkel til foto.

 

Hva slags MF-system tenker du på? Klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg skal sikte mot selv.

Enten Hasselblad 500CM eller et av Mamyia-645ene. Men tror egentlig jeg venter litt med MF. All rasjonalitet peker mot SLR-objektiver - og så kanskje et kamera nummer to mot høsten når det blir litt mer jobbing på fastere basis (stress når den eneste avisa jeg har kontrakt med er alt fra 30 til 80 mil unna store deler av sommeren :p).

 

135/2Len til Trondster frister veldig. Skal ikke se bort i fra at det blir den + en Samyang 85/1.4 nå i sommer... Burde passe finfint med de andre objektivene til konsertfoto og slikt - som er det jeg liker å gjøre best om sommerene. :)

 

Edit: Skal forøvrig pusse litt opp på soverommet mitt i mamma/pappas hus (nyinnflytta etter å ha hatt leieboere i 20 år) - vil det være for nerdete å male veggene 18% grå? :p

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mmmm Caol Ila 12 er direkte farlig god! Har litt sansen for Glenfiddich, ikke favoritten dog!

Caol Ila er rett og slett en utmerket Islay, kanskje den Islayen jeg liker best. Mange som overser den, dessverre.

 

Trur det blir en Bruich Laddich på mi lønn... :dribble:

Klarer ikke å like Bruichladdich heller, er jeg redd. :whistle:

Lenke til kommentar

yA-bank ser ut for meg at de er tilnærmelsesvis lik Skandiabank.

 

Hvor stor grense er det mulig til og ha på kontantuttak ?

 

Tror ya-bank har mindre nedetid enn Skandiabanken f.eks.

 

Fra prislista:

 

Uttaksgrenser:

yA Debetkort (VISA-kort)

 

Kjøp: Disponibelt beløp på kortet.

 

Uttak (minibank): 9.999.- per dag.

 

Varekjøp i utlandet: Disponibelt beløp på kortet.

 

Uttak i utlandet (minibank): Disponibelt beløp på kortet, men maks 9 900,- per. dag og totalt i en fire dagers periode.

 

yA Kredittkort

 

Kjøp: Disponibelt beløp på kortet.

 

Uttak (minibank): 9900,- per 7 dager.

 

Uttak i utlandet (minibank): Disponibelt beløp på kortet. Men hver enkelt minibank i utlandet har egne uttaksgrenser på ofte 250 EURO eller 300 dollar.

 

Varekjøp i utlandet: Disponibelt beløp på kortet.

 

Lenke til kommentar

Er jeg eneste som syns nye Pentax 645 objektivet med PENTAX logo skriker litt vel mye etter oppmerksomhet og gir de som liker å tape over logoer merarbeid ?

Jo, synes også den er i overkant ruvende.

IMGP1421.jpg

Sånn har pentax gjort lenge. Har ikke sett det nye objektivet da, men regner med det er tilsvarende stygt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...