Simon Aldra Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er vel ingen andre som savner Home and Away nå som tour de france har fullstendig tatt over tven? Savner Have I got News for You. Og jeg syns det var synd da de axet the Palace. Men Hjemme og Borte tar jeg ikke så tungt.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Men finnes det noe brukbar bildebehandlingsprogramvare til android enda da? Aner ikke. Det som Kenta (Photogen??) har på iPad'en er jo genialt, men det er jo ikke sikkert at man har kommet like langt på android. Det er sikkert noen som vet. Kan jeg laste inn Canon DPP foreksempel, eller går det ikke siden det er Windows/eple kompatible ? Edit, eller kan man bare bruke såkalte app's på nettbøkene ? Endret 7. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Med tanke på Tour de France og alle andre sportsbegivenheter er jeg glad jeg ikke lenger er bundet til TV-kanaler for å se TV-serier eller filmer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Synes den nye til asus, kombinert nettbrett og netbook - du kan ta av tastaturet, tilsammen 16 timer batteritid med tastatur. Den har ikke 3G, men wifi. Ser veldig fristende ut. Kjappere, lenger batteritid, bedre skjermoppløsning enn min nåværende. Ligger en omtale av den på ambobil.no. Takk for at du anbefalte en som ikke er og oppdrive på minst en måned, nå gjør du livet miserabel for meg Edit: ser at MPX.no forventer inn i morgen. Endret 7. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kan jeg laste inn Canon DPP foreksempel, eller går det ikke siden det er Windows/eple kompatible ? Edit, eller kan man bare bruke såkalte app's på nettbøkene ? Det fleste netbookene kjører Windows, så de går greit. Men tablets kjører stort sett android når de er eplefrie. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Kan jeg laste inn Canon DPP foreksempel, eller går det ikke siden det er Windows/eple kompatible ? Edit, eller kan man bare bruke såkalte app's på nettbøkene ? Denne er Android, så den trenger apps. De fleste nettbøker kjører windows eller linux, gjerne valgfritt. Men du bør nok opp mot 4000 og nokså ny modell for å dra bildebehandling rundt Bibble er forresten godt skalert og oppfører seg nesten hyggelig på min nettbok, som kostet 2000 i fjor sommer. Hvor krevende DPP er aner jeg ikke. Endret 7. juli 2011 av kaian Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kan jeg laste inn Canon DPP foreksempel, eller går det ikke siden det er Windows/eple kompatible ? Edit, eller kan man bare bruke såkalte app's på nettbøkene ? Denne er Android, så den trenger apps. De fleste nettbøker kjører windows eller linux, gjerne valgfritt. Men du bør nok opp mot 4000 og nokså ny modell for å dra bildebehandling rundt Bibble er forresten godt skalert og oppfører seg nesten hyggelig på min nettbok, som kostet 2000 i fjor sommer. Hvor krevende DPP er aner jeg ikke. Hvis det er problematisk med redigeringprogram blir det stort sett bare surfing det blir brukt til så da er det vel ikke nødvendig og kjøpe nyeste/dyreste nettboka ? Hva med en bærbar til rundt 4K ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg begynner å lure på om du har ment elesebrett, når du snakket om nettbok, og ikke en liten laptopp (netbook). Sistnevnte er det jeg snakker om. Denne vil jeg anbefale. Bare bytt ut minne med en 2GB brikke. Den vil dra DPP rundt - ikke lynraskt men greit. Mener å huske at DPP er en relativt lett applikasjon, på nivå med Bibble. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg har ikke helt oversikten, men innbiller meg at noe du har lyst til å drasse på til 4000 bør være nettbok eller -brett. Og de som nærmer seg 4000 kan være gode nok i massevis, men det avhenger jo litt av valgt programvare, og der kan jeg ikke gi noen råd i forhold til DPP. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg begynner å lure på om du har ment elesebrett, når du snakket om nettbok, og ikke en liten laptopp (netbook). Sistnevnte er det jeg snakker om. Denne vil jeg anbefale. Bare bytt ut minne med en 2GB brikke. Den vil dra DPP rundt - ikke lynraskt men greit. Mener å huske at DPP er en relativt lett applikasjon, på nivå med Bibble. Jeg har ikke helt oversikten, men innbiller meg at noe du har lyst til å drasse på til 4000 bør være nettbok eller -brett. Og de som nærmer seg 4000 kan være gode nok i massevis, men det avhenger jo litt av valgt programvare, og der kan jeg ikke gi noen råd i forhold til DPP. Jeg vet ikke helt hva jeg vil ha, ei hva jeg skal kalle det Noe standard som kan brukes som en enkel bærbar pc, hvis et lesebrett ikke blir optimalt er nok en laptop veien og gå. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 I august setter jeg kursen for Dublin, er det noen (fotografiske)severdigheter som er verd å få med seg der? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 I august setter jeg kursen for Dublin, er det noen (fotografiske)severdigheter som er verd å få med seg der? I og med at Dublin betyr Guinness for oss ølhunder; så vil jeg begynne der Guinness bryggeriet skal faktisk også ha noe for fotografen - ikke bare for ølhunder. Publivet skal være noe for seg selv; og mange gamle pub'er er i seg selv veldig pittoreske. De har noen historiske steder, som Trinity College og Kilmainham Gaol (et fengsel). Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Og for å fortsette den severdighets-diskusjonen, spør jeg: hva med Alicante? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Og for å fortsette den severdighets-diskusjonen, spør jeg: hva med Alicante? Ja, hva med Alicante? Er ikke det en typisk tursitfelle Det er jo i en relativt historisk del av Spania hvor maurene (stod sterkt en stund; hvis jeg husker rett. Så det burde borge for en del interessant middelalderarkitektur Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Da tar jeg ordet, og spør Tomsi42 videre ut om en ny destinasjon som er populær for mange nordmenn, samt enkele akambrukere, nemlig København. Noen gode tips til steder/plasser med mange gode motiver, eller fotografiske serverdigheter litt utenom de vanlige gatene og "strøget"? Noe du kan anbefale etter deres tur? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Da tar jeg ordet, og spør Tomsi42 videre ut om en ny destinasjon som er populær for mange nordmenn, samt enkele akambrukere, nemlig København. Noen gode tips til steder/plasser med mange gode motiver, eller fotografiske serverdigheter litt utenom de vanlige gatene og "strøget"? Noe du kan anbefale etter deres tur? Det er like før jeg begynner å ta betalt her De stedene vi besøkte på vår tur i juni er nok til å fylle en uke eller to Vi gikk mye i området smågatene sydøst for Strøget (mellom strøget og Christiansborg). Og Christiansborg... Oppe ved Kastelleet er det mye å se på. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Takk for gode tips! Danmarks fantastiske leverpostei og grovbrød blir utlevert på første akamtreff etter sommeren som betaling Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Dere som har peiling. Blir det egentlig riktig å si at et 100mm objektiv på en crop 2 sensor tilsvarer 200mm (35mm FF). Det jeg tenker på da er forstørrelsen et 200mm på crop 1 mot et 100mm på crop 2 gir. Eller snakker man da kun om utsnittet? Grunnen til at jeg spør er at jeg for en stund siden kom over en artikkel som diskuterte dette, problemet var at jeg ikke rakk å lese den og nå finner jeg den ikke igjen. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Ahh! Endelig er SSD på plass i maskinen. Photoshop starter bare såååå fort. Hvilken? Corsair sin nye Force 3 120 GB. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Og der var to skikkelige Avenger F1000 sugekopper bestilt. Endret 8. juli 2011 av CFM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå