Grimnar Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Så om noen innbarka Haldensere kan gi meg tips om lugubre områder i Halden som jeg kan sjekke ut, hadde jeg satt stor pris på det. Hadde det vært et gammelt drog av en sykkel, så ville jeg forslått elva ... *banker hardt i bordet* Eller, siden sykkelen er av karbon, og har minst ett dekk, så flyter den! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Den blir nok solgt ganske fort til en annen kommune/fylke/over grensa, har hørt at kun 3-5% av sykkeltyverier er for selvbruk/salg i samme kommune. Håper det løser seg for deg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Oppdaget noe rart. Hadde på 70-200'en da jeg la merke til et lite insekt som spaserte over det glasset der man ser fokusavstand. Da jeg skulle børste det bort gikk det ikke vekk.. det var under glasset, altså inni objektivet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Oppdaget noe rart. Hadde på 70-200'en da jeg la merke til et lite insekt som spaserte over det glasset der man ser fokusavstand. Da jeg skulle børste det bort gikk det ikke vekk.. det var under glasset, altså inni objektivet. :!: Fra spøk til revolver; det glasset kan nok på en eller annen måte tas av, og så kan du støvsuge ut insektet. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Får bare håpe at det ikke er et resultat av egglegging. 1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Litt sånn apropos den sykkelen som ble stjålet. Finnes det ingen gode forsikringer som også dekker tyveri? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Oppdaget noe rart. Hadde på 70-200'en da jeg la merke til et lite insekt som spaserte over det glasset der man ser fokusavstand. Da jeg skulle børste det bort gikk det ikke vekk.. det var under glasset, altså inni objektivet. Ingen fare, det er bare linselus 8 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Linselus ja, tenkte skrive det selv. Egglegging.. hmm.. da må det jo isåfall ha vært en der tidligere også. Og insekter legger vel endel egg også, så om det er tilfelle får jeg vel en hel koloni inni der. Jeg satt objektivet i vinduskarmen i solsteika og tenkte den kanskje stikker av igjen da pga varmen. Eller bare dør inni der. Tro hvordan den i det hele tatt har kommet seg inn? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er vel ingen andre som savner Home and Away nå som tour de france har fullstendig tatt over tven? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 For det første så har jeg ikke no kanaler for øyeblikket, men home and away er en møkkaserie, og tour de france er også møkk Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Litt sånn apropos den sykkelen som ble stjålet. Finnes det ingen gode forsikringer som også dekker tyveri? Bare å kontakte et hvilket som helst forsikringsselskap det? Jeg har forsikret sykkel og fotoutstyr. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det var ikke det insektet som drev autofokusen, da? Liten tredemølle og greier? 3 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Linselus ja, tenkte skrive det selv. Egglegging.. hmm.. da må det jo isåfall ha vært en der tidligere også. Og insekter legger vel endel egg også, så om det er tilfelle får jeg vel en hel koloni inni der. Jeg satt objektivet i vinduskarmen i solsteika og tenkte den kanskje stikker av igjen da pga varmen. Eller bare dør inni der. Tro hvordan den i det hele tatt har kommet seg inn? Synd objektivet ikke har en mindre fokusavstand. Da kunne du jo fått flotte innsektsbilder! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Synd objektivet ikke har en mindre fokusavstand. Da kunne du jo fått flotte innsektsbilder! Med nok mellomringer burde det gå greit å flytte fokus inn bak frontelementet Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Linselus ja, tenkte skrive det selv. Egglegging.. hmm.. da må det jo isåfall ha vært en der tidligere også. Og insekter legger vel endel egg også, så om det er tilfelle får jeg vel en hel koloni inni der. Jeg satt objektivet i vinduskarmen i solsteika og tenkte den kanskje stikker av igjen da pga varmen. Eller bare dør inni der. Tro hvordan den i det hele tatt har kommet seg inn? Synd objektivet ikke har en mindre fokusavstand. Da kunne du jo fått flotte innsektsbilder! Bare og dytte på nok mellomringer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Noe anbefalinger til en liten og enkel Bærbar, nettbrett eller tilsvarende på rundt 4K, kriteriene er at den har trådløse muligheter og kapasitet til enkel redigering og ingen epleskrotter som logo. Endret 7. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Noe anbefalinger til en liten og enkel Bærbar, nettbrett eller tilsvarende på rundt 4K, kriteriene er at den har trådløse muligheter og kapasitet til enkel redigering og ingen epleskrotter som logo. Etter som du ikke liker epleskrotter, så må de vel bli en nettbok ... En tokjernes atom går vel akkkurat rundt til å gjøre det som trengs. Asus sine modeller er helt OK. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Synes den nye til asus, kombinert nettbrett og netbook - du kan ta av tastaturet, tilsammen 16 timer batteritid med tastatur. Den har ikke 3G, men wifi. Ser veldig fristende ut. Kjappere, lenger batteritid, bedre skjermoppløsning enn min nåværende. Ligger en omtale av den på ambobil.no. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Synes den nye til asus, kombinert nettbrett og netbook - du kan ta av tastaturet, tilsammen 16 timer batteritid med tastatur. Den har ikke 3G, men wifi. Ser veldig fristende ut. Kjappere, lenger batteritid, bedre skjermoppløsning enn min nåværende. Ligger en omtale av den på ambobil.no. Men finnes det noe brukbar bildebehandlingsprogramvare til android enda da? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Men finnes det noe brukbar bildebehandlingsprogramvare til android enda da? Aner ikke. Det som Kenta (Photogen??) har på iPad'en er jo genialt, men det er jo ikke sikkert at man har kommet like langt på android. Det er sikkert noen som vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå