:Francis: Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Gief E-mount! Når Zeiss kommer med noen raske primes, tror jeg systemet blir sweet. Ellers sikler jeg litt på analogt mellomfornat. Hva er lurt å kjøpe? En 500CM slår aldri feil . Francis Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Enig, flotte kameraer. Blir nok en sånn på meg om en stund. Men først skal jeg ha nytt objektiv til Voigtlanderen min. Har en flott 40mm 1.4, og vil nå enten ha 75mm eller 50mm. Lener faktisk mest mot 50mm, ettersom søkeren i R3M-huset er helt fantastisk til 50mm, men 50mm og 40mm er jo litt vel nærme? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Enig, flotte kameraer. Blir nok en sånn på meg om en stund. Men først skal jeg ha nytt objektiv til Voigtlanderen min. Har en flott 40mm 1.4, og vil nå enten ha 75mm eller 50mm. Lener faktisk mest mot 50mm, ettersom søkeren i R3M-huset er helt fantastisk til 50mm, men 50mm og 40mm er jo litt vel nærme? Hadde gått for 75mm hvis jeg var deg. Ikke vits å ha både 40 og 50mm. Edit: Hvor kjøpte du kameraet forresten? Er på jakt etter en R2M eller A. Endret 6. juli 2011 av herp derp Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Kjøpte det når jeg var i New York, hos The Photo Village. De selger og kjøper brukt hele tiden, så om det er aktuelt å bestille fra utlandet, kan du sikkert sende dem en mail og spørre hva de har av brukt. Edit: Eneste problemet med 75mm er at det er ganske vanskelig å finne. Voigtlander har to 75mm-ere, så vidt jeg vet. Den ene er 2.5 har screw mount, men skal visttnok være bra. Den andre er en 75mm 1.8 som er noe dyrere, og har fått laber kritikk. Endret 6. juli 2011 av boffeeen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Kjøpte det når jeg var i New York, hos The Photo Village. De selger og kjøper brukt hele tiden, så om det er aktuelt å bestille fra utlandet, kan du sikkert sende dem en mail og spørre hva de har av brukt. Kan vurdere det. Skal til london om to uker, og har sendt mail til en fotobutikk der. Ebay er jo også et alternativ. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 uvant å kun kunne gå ned til 2.8 ja, (solgte 35mm 2.0 og kjøpte 28-75 2.8) og merker det er uvant å ikke kunne gå til 2.0 (jeg er jo DOF hore attpåtil såh) får se om jeg klarer meg med 2.8 i verstefall kjøper jeg meg en 50mm 1.4 istedenfor ^^ Nå tror jeg ikke du egentlig får så mye mer dybdeskarphet med 75 mm og f/2.8 enn du får med 35 mm og f/2.0.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) AF 180/2.8 solgt, 70-200/2.8 VR kjøpt Francis Endret 6. juli 2011 av :Francis: 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) edit: Det gjør visst Canon også. Spennende. Selv dinosauren #1 kommer etter. Har vært tøffe tider å unngå og kjøpe et annet speilløst systemkamera, håper at Canon fikser noe som er akseptabelt. Ellers så slo jeg til på JP sitt Fr.stad tilbud og kjøpte en Tokina 50-135 f/2.8 vet ikke helt hva jeg skal med den, grunnen var at jeg handlet et tilsvarende i Nikon fatning til brutter'n og klarte ikke la være Edit: egentelig så burde de ha samme tilbud på nettet, så enkelte i utkantstrøkene ikke føler seg urett behandlet og boikotter JP også Endret 6. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) uvant å kun kunne gå ned til 2.8 ja, (solgte 35mm 2.0 og kjøpte 28-75 2.8) og merker det er uvant å ikke kunne gå til 2.0 (jeg er jo DOF hore attpåtil såh) får se om jeg klarer meg med 2.8 i verstefall kjøper jeg meg en 50mm 1.4 istedenfor ^^ Nå tror jeg ikke du egentlig får så mye mer dybdeskarphet med 75 mm og f/2.8 enn du får med 35 mm og f/2.0.. neinei, men når jeg er nede i 35 området osv. legger også merke til at denne er litt treg i lavlys-situasjoner:/ Endret 6. juli 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 En 500CM slår aldri feil . Francis Mmmm. Har gjort noen ebay-søk etter de der. Blir fort kostbart om man vil ha noe videre enn 80mm - men det er kanskje normen for de fleste mellomformatkamera? Noe rundt 50mm hadde vært ideelt for min del. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Vurderer om jeg skal bestille filtere fra Formatt/Hitech, eller om jeg skal kjøpe noe lysutstyr. Filtre blir garantert brukt, men savner litt ekstra lys og trådløs trigging av blits .. Vanskelig valg, tenker å gå for noe litt billig strobist løsning, noen som har prøvd ut RadioPopper JrX? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Nok en ting man (ikke?) bare må ha. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Nok en ting man (ikke?) bare må ha. Vet ikke om jeg faktisk ville brukt en slik som pute, men hadde vært artig å ha som dekor i senga eller på sofaen da Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 [For de som bor i Haldenområdet] Tyver brøt seg inn i en blokk i Halden og deretter inn i sykkelboden natt til Tirsdag 6 Juli. Så om noen ser min sykkel er det bare å si i fra enten via akam,facebook eller til politiet. Sykkelen sto under 1 døgn i boden før den ble stjålet. Den hadde stått på hybelen i noen måneder før jeg ble lei av å ha den der (plassmangel) så det er noe bittert. Og sykkelen ble selvsagt bare låst i forhjulet pga plassmangel i boden, så forhjulet sto igjen. Så det kan hende tyvene må sette på 26" dekk siden dette er en 29". Noen som kan bidra til å se sykkelen veldig godt. Sykkelverksteder i Halden er varslet. Tar også i mot tips om plasser i Halden hvor det kan være kurant å sjekke. Vurderer også dusør for tips som fører til at sykkelen blir funnet. [Også lagt ut på terrengsykkel.no] Lenke til kommentar
eveant Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Skal holde øynene åpne Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Tyver brøt seg inn i en blokk i Halden og deretter inn i sykkelboden natt til Tirsdag 6 Juli. Utrolig kjedelig! Ble selv frastjålet min sykkel for noen år siden . Håper den kommer til rette! Francis Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg bor i Halden sentrum, skal si ifra hvis jeg ser den. Ser ikke på bildet hvilket merke det er, kan du si noe om det? Og har den noen skader/kjennetegn som er unikt for din sykkel? Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Tyver brøt seg inn i en blokk i Halden og deretter inn i sykkelboden natt til Tirsdag 6 Juli. Utrolig kjedelig! Ble selv frastjålet min sykkel for noen år siden . Håper den kommer til rette! Francis Det er min andre sykkel som blir stjålet i år. Veeeeldig frustrerende. Og det hjelper ikke at jeg var våken den natten, hørte folk som romsterte utenfor men tenkte ikke på sykkelen siden den var innelåst bak 2 dører... Og ikke minst, hvor lite politet bryr seg. Jeg foreslå å ta fingeravtrykkene på hurtigkoblingen til framhjulet, siden de må ha tatt i den. Men nei, "det var så vanskelig". hrmf. Men selvsagt så har politiet sin hverdag med mye annet faen å ta tak i også selvsagt. Så en sykkel til 30k er vel ikke sååå viktig. Så om noen innbarka Haldensere kan gi meg tips om lugubre områder i Halden som jeg kan sjekke ut, hadde jeg satt stor pris på det. Skal holde øyene åpen Takker Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg bor i Halden sentrum, skal si ifra hvis jeg ser den. Ser ikke på bildet hvilket merke det er, kan du si noe om det? Og har den noen skader/kjennetegn som er unikt for din sykkel? Det står "Trek" rimelig stort på skrårammen. Dette er en såkalt 29" og har store dekk i forhold til andre sykler. Problemet er at tyvene tok sykkelen uten framhjulet, så de kan ha byttet dekkene til 26" som er vanlig størrelse, siden 29" er "sjeldent". Ellers kan det kanskje vises at sykkelen er ny, så den har (hadde) lite skrammer etc. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Så om noen innbarka Haldensere kan gi meg tips om lugubre områder i Halden som jeg kan sjekke ut, hadde jeg satt stor pris på det. Hadde det vært et gammelt drog av en sykkel, så ville jeg forslått elva ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå