Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noe slikt jeg også har tenkt, men den må isåfall ha blitt tett underveis.

Får ta å riste litt på blekket og kjøre en rens, så blir det ny testing ikveld.

Takk for tipset :)

Eller motsatt faktisk.

At ei delvis tett dyse åpner seg etterhvert som blekk strømmer igjennom den.

Dette er spekulasjoner, som bygger på:

Grønnstikk, kan skyldes to ting: Overskudd av grønt, eller underskudd av komplementrfargen rødt.

En annen ting er at vår venn Tomsi kan meget vel ha rett.

Man skal aldri si aldri om bier (eller skrivere), som Ole Brum slo fast.

Men DDD (delvis dysfunksjonell dyse), det høres mye kulere ut. Så jeg stemmer for det ;)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Eller motsatt faktisk.

At ei delvis tett dyse åpner seg etterhvert som blekk strømmer igjennom den.

Dette er spekulasjoner, som bygger på:

Grønnstikk, kan skyldes to ting: Overskudd av grønt, eller underskudd av komplementrfargen rødt.

En annen ting er at vår venn Tomsi kan meget vel ha rett.

Man skal aldri si aldri om bier (eller skrivere), som Ole Brum slo fast.

Det er mer enn grønnstikk - der hvor det er grønt er det kun grønt, ingen detaljer i det grønne. Alle andre farger ser ok ut, tilogmed himmel som går fra blått til lilla. Men men, får teste litt mer. Får heldigvis utskriften gratis siden han hadde skryti sånn av printeren sin ;)

Lenke til kommentar

Sånn! Da var 7D i hus (no pun intended). Bare det å holde i huset er herlig. Nå har jeg ikke fått gjort så mye ennå, men jeg merker jeg gleder meg til å utforske dette kameraet. Han som kjøpte 50D-en min var minst like fornøyd som meg. Kanskje enda mer. Han gikk nemlig fra 350D til da ... 50D.

Lenke til kommentar

Sånn! Da var 7D i hus (no pun intended). Bare det å holde i huset er herlig. Nå har jeg ikke fått gjort så mye ennå, men jeg merker jeg gleder meg til å utforske dette kameraet. Han som kjøpte 50D-en min var minst like fornøyd som meg. Kanskje enda mer. Han gikk nemlig fra 350D til da ... 50D.

To fornøyde på en gang - ikke dårlig :)

Over til noe annet. Det er ikke bare i Norge avisene har agurknyheter.

Lenke til kommentar

Bestilte mellomringer på ebay. Utrolig treg å sende, han fyren i HK, på ebay sto det at dm ble sendt 24/6, mens pakkesporingen sier sendt fra avsenderland 30/6, og nå har dem ligget på postens "LETTER CENTER" siden 4/7. Utrolig kjedelig å vente, er så spent på hvordan sånne virker.. vet vel egentlig ikke helt om jeg trenger det, men..

Lenke til kommentar

Structure-slideren i Silver Efex Pro 2 burde kalles dust-revealer eller noe. Har aldri sett så mye støv på en sensor noen gang. Burde egentlig sende inn D3`en til rens men det passer utrolig dårlig akkurat nå da jeg har blitt engasjert til å illustrere et nytt bokprosjekt.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare rense sensoren selv? Det er ikke så vanskelig eller skummelt som mange får det til å høres, og hvis situasjonen er nokså ille skal det ikke mye til at du får en enorm forbedring på første forsøk, og så et par forsøk til for å få det nær perfekt. :tumbup:

Det høres ikke så lurt ut å sette igang med et bokprosjekt med skitten sensor.

Lenke til kommentar

Jeg har en sånn blåsebelg og skal forsøke med den før jeg foretar meg noe annet. En annen ting er at støvet først er synlig hvis jeg drar forholdsvis hardt i structure-spaken i SEP 2, og det er jo ikke noe jeg har tenkt å gjøre en vane av. Inntil videre er det en overkommelig oppgave å fjerne støvet med spot healing børsten, men jeg bør vel ta noen grep etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...