egilh Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Det er også en mulighet. Men min erfaringer at dysefeil gir stygge striper. Kan være dysefeil. Det er noen striper før fargene går bananas. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Det er også en mulighet. Men min erfaringer at dysefeil gir stygge striper. Er det det man kan kalle ... dysenteri..? (Nå skulle jeg hatt en smiley som viste en fyr som spiller trommer) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Kun for dysfunksjonelle dyslektikere. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Det er noe slikt jeg også har tenkt, men den må isåfall ha blitt tett underveis. Får ta å riste litt på blekket og kjøre en rens, så blir det ny testing ikveld. Takk for tipset Eller motsatt faktisk. At ei delvis tett dyse åpner seg etterhvert som blekk strømmer igjennom den. Dette er spekulasjoner, som bygger på: Grønnstikk, kan skyldes to ting: Overskudd av grønt, eller underskudd av komplementrfargen rødt. En annen ting er at vår venn Tomsi kan meget vel ha rett. Man skal aldri si aldri om bier (eller skrivere), som Ole Brum slo fast. Men DDD (delvis dysfunksjonell dyse), det høres mye kulere ut. Så jeg stemmer for det Endret 5. juli 2011 av fototim Lenke til kommentar
egilh Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Eller motsatt faktisk. At ei delvis tett dyse åpner seg etterhvert som blekk strømmer igjennom den. Dette er spekulasjoner, som bygger på: Grønnstikk, kan skyldes to ting: Overskudd av grønt, eller underskudd av komplementrfargen rødt. En annen ting er at vår venn Tomsi kan meget vel ha rett. Man skal aldri si aldri om bier (eller skrivere), som Ole Brum slo fast. Det er mer enn grønnstikk - der hvor det er grønt er det kun grønt, ingen detaljer i det grønne. Alle andre farger ser ok ut, tilogmed himmel som går fra blått til lilla. Men men, får teste litt mer. Får heldigvis utskriften gratis siden han hadde skryti sånn av printeren sin Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Sånn! Da var 7D i hus (no pun intended). Bare det å holde i huset er herlig. Nå har jeg ikke fått gjort så mye ennå, men jeg merker jeg gleder meg til å utforske dette kameraet. Han som kjøpte 50D-en min var minst like fornøyd som meg. Kanskje enda mer. Han gikk nemlig fra 350D til da ... 50D. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Sånn! Da var 7D i hus (no pun intended). Bare det å holde i huset er herlig. Nå har jeg ikke fått gjort så mye ennå, men jeg merker jeg gleder meg til å utforske dette kameraet. Han som kjøpte 50D-en min var minst like fornøyd som meg. Kanskje enda mer. Han gikk nemlig fra 350D til da ... 50D. To fornøyde på en gang - ikke dårlig Over til noe annet. Det er ikke bare i Norge avisene har agurknyheter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Over til mer "waste of time": http://www.sevilla111.com/default_en.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Tøff lenke Tom! Hadde vært noe å ha et kamera som er like stort som et Nikon D700 og har like mange piksler som dette bildet har.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 da har man hentet Tamron 28-75mm f/2.8 SP AF Aspherical XR Di på posten og har tukla litt med den, ser lovendes ut hittil, men bare testa på ett par ting i vinduskarmen, får se om jeg får gått meg en tur senere;) Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2011 Sånn! Da var 7D i hus (no pun intended). Grattis!! Det er helt herlig Husker selv når jeg gikk i fra 550D til 7D. Venter spent på resultatet av oppgraderingen og hvordan bildene blir nå, kanskje vi får noen bilder av en kamp snart? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Bestilte mellomringer på ebay. Utrolig treg å sende, han fyren i HK, på ebay sto det at dm ble sendt 24/6, mens pakkesporingen sier sendt fra avsenderland 30/6, og nå har dem ligget på postens "LETTER CENTER" siden 4/7. Utrolig kjedelig å vente, er så spent på hvordan sånne virker.. vet vel egentlig ikke helt om jeg trenger det, men.. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Structure-slideren i Silver Efex Pro 2 burde kalles dust-revealer eller noe. Har aldri sett så mye støv på en sensor noen gang. Burde egentlig sende inn D3`en til rens men det passer utrolig dårlig akkurat nå da jeg har blitt engasjert til å illustrere et nytt bokprosjekt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Hvorfor ikke bare rense sensoren selv? Det er ikke så vanskelig eller skummelt som mange får det til å høres, og hvis situasjonen er nokså ille skal det ikke mye til at du får en enorm forbedring på første forsøk, og så et par forsøk til for å få det nær perfekt. :tumbup: Det høres ikke så lurt ut å sette igang med et bokprosjekt med skitten sensor. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Noen tips til å rense sensoren selv, av utstyr o.l? Litt skeptisk til å dra pinner over sensoren. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg har hittil klart meg med kun øreskyllepumpe fra apoteket, og har fått bort alt med den. Ville kjøpt sensorswabs (våtrens) på nærmeste kameraforretning dersom det ikke holdt. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg har en sånn blåsebelg og skal forsøke med den før jeg foretar meg noe annet. En annen ting er at støvet først er synlig hvis jeg drar forholdsvis hardt i structure-spaken i SEP 2, og det er jo ikke noe jeg har tenkt å gjøre en vane av. Inntil videre er det en overkommelig oppgave å fjerne støvet med spot healing børsten, men jeg bør vel ta noen grep etterhvert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Fujifilm vurder visst utskiftbar optikk for tiden. Håper de går for en fatning som allerede finnes på markeded. Enten det nå er µ-4/3, Sony E eller Samsung NX. Med sensoren som er i X100; vil jeg si de to sistnevnte er mest nærliggende. edit: Det gjør visst Canon også. Spennende. Selv dinosauren #1 kommer etter. Endret 6. juli 2011 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 Gief E-mount! Når Zeiss kommer med noen raske primes, tror jeg systemet blir sweet. Ellers sikler jeg litt på analogt mellomfornat. Hva er lurt å kjøpe? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 6. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2011 uvant å kun kunne gå ned til 2.8 ja, (solgte 35mm 2.0 og kjøpte 28-75 2.8) og merker det er uvant å ikke kunne gå til 2.0 (jeg er jo DOF hore attpåtil såh) får se om jeg klarer meg med 2.8 i verstefall kjøper jeg meg en 50mm 1.4 istedenfor ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå