Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Til regnværet i Køben i går var det kun undervannshus som var tingen. Vanntett og støtsikkert (en god del hagl).

Det var noen nedturer, men heldigvis også formidlende omstendigheter.

Det var noen nydelige skyer på himmelen da jeg kom hjem i tropevarmen - sol, men en enorm vegg av skyer fra øst, og kontinuerlig torden - det var lyd hele tiden.

Nydelige skyformasjoner på himmelen - tordenvær har ofte nydelig lys! Var på vei opp for å ta bilde, og det fine lyset forsvant før jeg kom opp i vinduet. Nedtur.

Men - ikke så ille allikevel - gikk opp for å ta bilder, og det var en enormt sterk regnbue i et kort glimt av solskinn sekunder før det braket løs - og den fikk jeg med meg!

post-71211-0-54901300-1309720370_thumb.jpg

Tok med 24-70'en, og fant ut at den bare ikke ville lystre på autofokus. Nedtur.

Ooog - det begynte å regne. SKIKKELIG. Ooog - det kom vann i kjelleren. Nedtur.

Men - ikke så ille allikevel - fikk tørket opp - var tilsammen en 2-3 liter jeg fikk dratt opp fra gulvet med klut og bøtte. Mange andre har hatt det mye, mye verre.

Men oops - vann bort til datamaskinen! Og vann bort på fotobagen! Nedtur.

Men - ikke så ille allikevel - det var bare bittelitt mer vann - fikk tørket opp, og fotobagen hadde nesten ikke fått noe vann under - tørket fort.

Skulle så i dag sjekke litt mer hva som var galt med autofokusen på 24-70 - satte på 135L, og så begynte det å demre. Jeg har jo nettopp skrudd så det er AF-ON-knappen som er autofokus - ikke utløser.

..Og så var det ikke så galt allikevel. Selv om det begynte å regne skikkelig i dag også. Akkurat det varte nemlig bare i ti minutter. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:realmad:

Hi! I really love your photographs and would like to feature a few of them on our website, www.siennacharles.com. We are a luxury travel agency, but we also do a blog, and feature inspiring travel photos every week. Please let us know if you'd like to be featured, and what name you'd like to be credited as. Thank you!!!

Luxury travel agency vil altså bruke bildet mitt gratis. Fikk denne på flickr for nesten en mnd siden, har ikke svart. Ser nå at de har brukt bildet mitt uansett. My wrath will have no bounds.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Luxury travel agency vil altså bruke bildet mitt gratis. Fikk denne på flickr for nesten en mnd siden, har ikke svart. Ser nå at de har brukt bildet mitt uansett. My wrath will have no bounds.

Ny optikk! Ca-ching! Så får du kanskje penger til å kjøpe Canon-hus og 135L igjen - min er til salgs! :D

Lenke til kommentar

:realmad:

Hi! I really love your photographs and would like to feature a few of them on our website, www.siennacharles.com. We are a luxury travel agency, but we also do a blog, and feature inspiring travel photos every week. Please let us know if you'd like to be featured, and what name you'd like to be credited as. Thank you!!!

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ny optikk! Ca-ching! Så får du kanskje penger til å kjøpe Canon-hus og 135L igjen - min er til salgs! :D

Sendte de bare en mail om at hvis de ikke fjerner det så skal jeg ha pengz.

Lenke til kommentar

http://www.akam.no/artikler/se_brukernes_junibilder/99777 mange lekre bilder i juni ja, desverre kom ikke jeg med denne gang heller:P men regna ikke med det heller:P

edit:

stort sett fordi de lå på flickr og fotografen ikke har aktivert muligheten for kopiering.

Så brått at jeg har fått satt total copyright på flickr :O Endra nå men er alt annet som det skal være nå da? med tanke på størrelse?

valgte Attribution-NonCommercial Creative Commons, er vel det beste det? har så lite peiling på det

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Skal ikke ha noe å si. Jeg har f.eks. "total copyright" på mine, men det går fortsatt an å laste dem ned i den størrelsen man ønsker.

Nå ødela du illusjonen min om at det var ugunstig valg for © som gjorde at jeg ikke var representert denne gangen heller :cry:

Lenke til kommentar

Nå ødela du illusjonen min om at det var ugunstig valg for © som gjorde at jeg ikke var representert denne gangen heller :cry:

Aetius klaget over mange flickr linker som kun var hvite firkanter - jeg syntes det var mye en stund, og lurer på om flickr hadde noen server problemer. I såfall kan det jo hende at du vhar vært ovffer for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...