Bjonski Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Takk for det Er regnvær ute, så får ta det litt rolig. Meldt pent vær i morra! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Er regnvær ute, så får ta det litt rolig. Meldt pent vær i morra! Iiiik! Du kan ikke feire nytt flott kamera med å sitte inne fordi det regner! Ut med seg, ta med en paraply Og, gratulerer med strålende kamera! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Ute og testet sveiseglass som nd-filter i helgen Fungerte egentlig ganske bra hvis man ser bort ifra alle timene som går med på å redigere bort det grønne tintet i etterkant som kommer fra sveiseglasset. Sette en manuell hvitbalanse med sveiseglasset på? Det burde jo fungere bra siden grønnskjæret bør være konstant? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Sette en manuell hvitbalanse med sveiseglasset på? Det burde jo fungere bra siden grønnskjæret bør være konstant? Jepp - eller skyte i Raw. For så skjev hvitbalanse som her anbefales det å bruke noe annet enn Adobe Camera Raw, som er el crapola til skikkelig skjeve hvitbalanser. Bruk leverandørens Raw-converter - for eksempel er Canons egen DPP milevidt bedre og kraftigere enn ACR til denslags. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Er regnvær ute, så får ta det litt rolig. Meldt pent vær i morra! Iiiik! Du kan ikke feire nytt flott kamera med å sitte inne fordi det regner! Ut med seg, ta med en paraply Og, gratulerer med strålende kamera! Hehe. Vært litt rundt i hagen og testet litt. Søkeren opplever jeg som bedre enn den i D40. Tester DOF: Blomst: Flue på blad: (Bommet litt på fokus. Fokus ligger på den store vanndråpen) Liker å ta nærbilder, men kommer desverre ikke nært nok med 18-105mm kit objektiv. Blir nok å kjøpe macro objektiv etterhvert. Endret 1. juli 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Noen som kan oppdatere meg på utstyr som er nye fra Nikon siden nyttår, og om noe kommer og om ryktene om nytt utstyr? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Iiiik! Du kan ikke feire nytt flott kamera med å sitte inne fordi det regner! Ut med seg, ta med en paraply Helt enig. Men først skal batteriet lades opp, og manualen leses. Ikke nødvendigvis finleses, men en kikk er fortjent. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Noen som kan oppdatere meg på utstyr som er nye fra Nikon siden nyttår, og om noe kommer og om ryktene om nytt utstyr? Ny 50mm 1.8, med egen fokusmotor og uten blenderring. Ryktes noen nye hus over sommeren, både d300, d700 og d3 skal visstnok få sine etterfølgere ifølge nikonrumours. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Noen som kan oppdatere meg på utstyr som er nye fra Nikon siden nyttår, og om noe kommer og om ryktene om nytt utstyr? Som vanlig, en del ræl Skal vi se; det har egentlig kommet lite nytt. D3100 og D7000 kom vel i fjor, så D5100 er eneste nye DSLR. Det går rykter om en D400 og en D4 - kommer de, så kommer de sikkert i august. Og det snakkes også om et speilløst system. Det skulle egentlig vært lansert i mai; men tsunamien endret nok de planene. Det har også kommet noe ny optikk; men der har jeg ikke oversikt. 1 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Ute og testet sveiseglass som nd-filter i helgen Fungerte egentlig ganske bra hvis man ser bort ifra alle timene som går med på å redigere bort det grønne tintet i etterkant som kommer fra sveiseglasset. Sette en manuell hvitbalanse med sveiseglasset på? Det burde jo fungere bra siden grønnskjæret bør være konstant? Skal testet ut Sette en manuell hvitbalanse med sveiseglasset på? Det burde jo fungere bra siden grønnskjæret bør være konstant? Jepp - eller skyte i Raw. For så skjev hvitbalanse som her anbefales det å bruke noe annet enn Adobe Camera Raw, som er el crapola til skikkelig skjeve hvitbalanser. Bruk leverandørens Raw-converter - for eksempel er Canons egen DPP milevidt bedre og kraftigere enn ACR til denslags. Kun forsøkt med lightroom foreløpig. Skal installere DPP og prøve på nytt Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Iiiik! Du kan ikke feire nytt flott kamera med å sitte inne fordi det regner! Ut med seg, ta med en paraply Helt enig. Men først skal batteriet lades opp, og manualen leses. Ikke nødvendigvis finleses, men en kikk er fortjent. Batteriet var 3/4 ladet opp når jeg fikk det. Tenkte jeg skulle lade det ut før jeg ladet det opp(?) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 imorgen tidlig blir Tamron 28-75mm f/2.8 SP AF Aspherical XR Di (med solblender, kvittering og orig. eske) sendt til meg:D *glede seg* da var 35mm 2.0 solgt for 1700, veldig fornøyd med den summen Da spanderer du neste gang Den er grei:) Vi får slenge igang ett nytt treff snart da vettu;) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Batteriet var 3/4 ladet opp når jeg fikk det. Tenkte jeg skulle lade det ut før jeg ladet det opp(?) Sakl ikke ha noe å si. Men med fullt batteri, så får du tatt mange bilder før du må lade neste gang. Men, så er kapaisteten såpass god at det egentlig ikke har noe å si. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) I forgårs ble jeg slukt av fullformatet, med et godt tilbud på et strøkent 5D mkII. I går ble det innkjøp av EF 24-105mm f/4L. Fy søder! Angrer på at jeg ikke har gjort det før. Nå gjelder det bare å få solgt unna EF-S-objektivene så jeg har litt å leve for i ferien Endret 1. juli 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Har du prøvd å ta en portrettsesjon med 70-200/2.8L IS II på full åpning? Prøv det! Og gratulerer! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Har du prøvd å ta en portrettsesjon med 70-200/2.8L IS II på full åpning? Prøv det! Og gratulerer! Hehe, du er (Tr)ond Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Hehe, du er (Tr)ond Vel - når mannen allerede har de nevnte remediene, så er det vel dere andre jeg i så fall er ond mot.. 3 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Vel - når mannen allerede har de nevnte remediene, så er det vel dere andre jeg i så fall er ond mot.. OUch, -hvor mange ganger skal jeg poste uten å lese postene jeg svarer på??? (Og signaturen, kaian, er en del av posten...) 1 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Har du prøvd å ta en portrettsesjon med 70-200/2.8L IS II på full åpning? Prøv det! Og gratulerer! Takk så meget. 70-200mm f/2.8L IS II fremstår jo som kremfløte på 7D, og er nok ekstremt fett på 5D til portrettbruk. Må få testet det mer Regner dog med at jeg beholder 7D'en til action, og at 70-200mm i stor grad blir kompanjongen. Endret 1. juli 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 1. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2011 Hei. Håper det går greit å skyte inn et lite newbie spm. om ipad. Er det noen spesielle "triks" man må gjøre for å laste inn bilder fra ipad 2 direkte til forum? Kommer inn på akam og i tråder, men når jeg skal laste inn bilde så er valget "velg fil" grått. Bruker Safari. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå