Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg gleden av å bli plukket ut til ekstra grundig sikkerhetssjekk på en flyplass i Tyskland; absolutt alt som lignet på elektronikk skulle behørig scannes for sprengstoff. For anledningen hadde jeg laptop, netbook, iPad, et par telefoner, tastatur, 2 datamus, 3-4 harddisker, to kamerahus, 5-6 objektiver, et kompaktkamera, et par mikrofoner, en kortleser og diverse småtteri. Tok sin tid – tre kontrollører i full vigør i 10-15 minutter. ORDNUNG MUSS SEIN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag hadde jeg gleden av å bli plukket ut til ekstra grundig sikkerhetssjekk på en flyplass i Tyskland; absolutt alt som lignet på elektronikk skulle behørig scannes for sprengstoff. For anledningen hadde jeg laptop, netbook, iPad, et par telefoner, tastatur, 2 datamus, 3-4 harddisker, to kamerahus, 5-6 objektiver, et kompaktkamera, et par mikrofoner, en kortleser og diverse småtteri. Tok sin tid – tre kontrollører i full vigør i 10-15 minutter. ORDNUNG MUSS SEIN.

Jeg var en gang på et foredrag hos Israelsk UD i Tel Aviv.

Trenger jeg si mer? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til en helt annen sak: Hvorfor er det ingen som selger Ipad 2 brukt til en fornuftig pris? Alle prøver å selge til omtrent 105% av nypris :nei:

Tilbud og etterspørsel.. Ettersom det har vært lang leveringstid på Ipad 2 er det mange som prøver seg med en liten frekking.. Som jo er greit nok hvis det faktisk er lang leveringstid, men det er det vel ikke nå lenger.

Lenke til kommentar

Ute og testet sveiseglass som nd-filter i helgen :) Fungerte egentlig ganske bra hvis man ser bort ifra alle timene som går med på å redigere bort det grønne tintet i etterkant som kommer fra sveiseglasset.

Jeg klarte dessverre selvfølgelig å gli på en flaske ute på fjellet så kameraet deiset i bakken ermm.gif.. Gikk fint med kameraet men objektivet måtte svi litt. Ingen skader i glasset men en liten del (se bildet) har løsnet litt og gjør det tilnærmet umulig å få brukt sveiseglasset. Jeg klarer ikke tette nok til at alt lys blir stengt ute. Lyset kommer inn der hvor skaden tok plass og lager stygge reflekser i hele bildet.. What to do? hvor mye vil det koste å reparere og eventuelt hvor lang tid vil det ta før jeg får det tilbake? Er litt gira på å teste ut mer :)

Bilder i spoiler:

post-214619-0-73234500-1309431744_thumb.jpg

post-214619-0-50330500-1309431751_thumb.jpg

post-214619-0-23199300-1309431757_thumb.jpg

Endret av Breni
Lenke til kommentar

Tilbud og etterspørsel.. Ettersom det har vært lang leveringstid på Ipad 2 er det mange som prøver seg med en liten frekking.. Som jo er greit nok hvis det faktisk er lang leveringstid, men det er det vel ikke nå lenger.

Tror det er en stund siden de hadde lang leveringstid...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Da trår jeg inn i A3 printingens verden - bestilte akkurat en IX6550.

Jeg er på nippet til å bestille den selv nå ettersom jeg så at komplett har fått den på lager igjen. Men av økonomiske årssaker og at jeg prioriterte kalibrator denne måneden, så blir det nok enda 3 uker til jeg slår følge. Gleder meg virkelig.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Her skriver Japanphoto at ND-filter brukes for å øke kontrasten i bildet. Etter min mening er dette vranglære fra Japanphoto sin side. Et gråfilter har vel ingen andre funksjoner enn å redusere lysmengden?
Lenke til kommentar

Her skriver Japanphoto at ND-filter brukes for å øke kontrasten i bildet. Etter min mening er dette vranglære fra Japanphoto sin side. Et gråfilter har vel ingen andre funksjoner enn å redusere lysmengden?

Du har nok rett - de blander vel med et polariseringfilter, som i visse tilfeller kan øke kontrasten.

Det eneste tilfellet jeg kan se at et ND filter øker kontrasten, er når man trenger det for å få eksponert på korteste lukkertid. f/2, 1/4000s, ISO 200 kan fort gi utbrenthet - noe som igjen ødelegger kontrasten.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...