Euklid Skrevet 29. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2011 I dag hadde jeg gleden av å bli plukket ut til ekstra grundig sikkerhetssjekk på en flyplass i Tyskland; absolutt alt som lignet på elektronikk skulle behørig scannes for sprengstoff. For anledningen hadde jeg laptop, netbook, iPad, et par telefoner, tastatur, 2 datamus, 3-4 harddisker, to kamerahus, 5-6 objektiver, et kompaktkamera, et par mikrofoner, en kortleser og diverse småtteri. Tok sin tid – tre kontrollører i full vigør i 10-15 minutter. ORDNUNG MUSS SEIN. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2011 I dag hadde jeg gleden av å bli plukket ut til ekstra grundig sikkerhetssjekk på en flyplass i Tyskland; -- snip -- Det kalles sysselsetting Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2011 I dag hadde jeg gleden av å bli plukket ut til ekstra grundig sikkerhetssjekk på en flyplass i Tyskland; absolutt alt som lignet på elektronikk skulle behørig scannes for sprengstoff. For anledningen hadde jeg laptop, netbook, iPad, et par telefoner, tastatur, 2 datamus, 3-4 harddisker, to kamerahus, 5-6 objektiver, et kompaktkamera, et par mikrofoner, en kortleser og diverse småtteri. Tok sin tid – tre kontrollører i full vigør i 10-15 minutter. ORDNUNG MUSS SEIN. Jeg var en gang på et foredrag hos Israelsk UD i Tel Aviv. Trenger jeg si mer? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg blir sjekket ut av kona hver kveld.. trenger JEG å si noe mer..? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg blir sjekket ut av kona hver kveld.. trenger JEG å si noe mer..? Du kan gjerne legge til hvor mye "contraband" hun finner, om det er sigaretter, alkohol e.l, og hvor store tøfler du har. Og gjerne hvor ofte hun utfører en cavity-search Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Og gjerne hvor ofte hun utfører en cavity-search Gjerne?? Vil du faktisk vite det? Du er syk, syk, syk! Endret 30. juni 2011 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Gjerne?? Vil du faktisk vite det? Du er syk, syk, syk! :!: Til en helt annen sak: Hvorfor er det ingen som selger Ipad 2 brukt til en fornuftig pris? Alle prøver å selge til omtrent 105% av nypris Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Da trår jeg inn i A3 printingens verden - bestilte akkurat en IX6550. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Til en helt annen sak: Hvorfor er det ingen som selger Ipad 2 brukt til en fornuftig pris? Alle prøver å selge til omtrent 105% av nypris Tilbud og etterspørsel.. Ettersom det har vært lang leveringstid på Ipad 2 er det mange som prøver seg med en liten frekking.. Som jo er greit nok hvis det faktisk er lang leveringstid, men det er det vel ikke nå lenger. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Ute og testet sveiseglass som nd-filter i helgen Fungerte egentlig ganske bra hvis man ser bort ifra alle timene som går med på å redigere bort det grønne tintet i etterkant som kommer fra sveiseglasset. Jeg klarte dessverre selvfølgelig å gli på en flaske ute på fjellet så kameraet deiset i bakken .. Gikk fint med kameraet men objektivet måtte svi litt. Ingen skader i glasset men en liten del (se bildet) har løsnet litt og gjør det tilnærmet umulig å få brukt sveiseglasset. Jeg klarer ikke tette nok til at alt lys blir stengt ute. Lyset kommer inn der hvor skaden tok plass og lager stygge reflekser i hele bildet.. What to do? hvor mye vil det koste å reparere og eventuelt hvor lang tid vil det ta før jeg får det tilbake? Er litt gira på å teste ut mer Bilder i spoiler: Endret 30. juni 2011 av Breni Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Tilbud og etterspørsel.. Ettersom det har vært lang leveringstid på Ipad 2 er det mange som prøver seg med en liten frekking.. Som jo er greit nok hvis det faktisk er lang leveringstid, men det er det vel ikke nå lenger. Tror det er en stund siden de hadde lang leveringstid... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Da trår jeg inn i A3 printingens verden - bestilte akkurat en IX6550. Heldiggrisen! sikler på en slik, når du får den, kan du printe ut 1-2 testprints for meg å ta med på neste treff? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Heldiggrisen! sikler på en slik, når du får den, kan du printe ut 1-2 testprints for meg å ta med på neste treff? Jeg renger med at den er på hentelageret til Komplett i morgen - skal ta med utskrifter neste gang. Hvis jeg husker det. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 skal passe på å minne deg på det når enn det blir treff^^ Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Da trår jeg inn i A3 printingens verden - bestilte akkurat en IX6550. Den har jeg også lyst på. Hvilket papir bestilte du til den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Da trår jeg inn i A3 printingens verden - bestilte akkurat en IX6550. Jeg er på nippet til å bestille den selv nå ettersom jeg så at komplett har fått den på lager igjen. Men av økonomiske årssaker og at jeg prioriterte kalibrator denne måneden, så blir det nok enda 3 uker til jeg slår følge. Gleder meg virkelig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Den har jeg også lyst på. Hvilket papir bestilte du til den? Begynner litt forsiktig med Canon MP-101 matt papir. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Har nå et sted mellom 150 og 200 portrettbilder jeg skal ha redigert klart til i morgen kl 10:00. Blir lite søvn på meg i natt. Må heller ikke være for hard i redigeringen, det er jo jenter i alder av 13-16 år. 1 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 Her skriver Japanphoto at ND-filter brukes for å øke kontrasten i bildet. Etter min mening er dette vranglære fra Japanphoto sin side. Et gråfilter har vel ingen andre funksjoner enn å redusere lysmengden? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Her skriver Japanphoto at ND-filter brukes for å øke kontrasten i bildet. Etter min mening er dette vranglære fra Japanphoto sin side. Et gråfilter har vel ingen andre funksjoner enn å redusere lysmengden? Du har nok rett - de blander vel med et polariseringfilter, som i visse tilfeller kan øke kontrasten. Det eneste tilfellet jeg kan se at et ND filter øker kontrasten, er når man trenger det for å få eksponert på korteste lukkertid. f/2, 1/4000s, ISO 200 kan fort gi utbrenthet - noe som igjen ødelegger kontrasten. Endret 30. juni 2011 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå