Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uttrykte meg litt upresist. Jeg mente gebyret de tar for å kreve inn momsen. Den er vel fort på et par hundrelapper bare den.

Det er sant - den svir fort. Da kan jeg like gjerne kjøpe batteriene til noe dyrere pris hos Altitec. Passe på når de ferierabatt. Eller "sjefen er borte" rabatt.

Lenke til kommentar

Hm, ser jaggu ut som Canon har kommet med firmware-oppdatering til 50D.

Beskrivelse

Endringer Fastvareversjon 1.0.8 inneholder følgende rettelser og forbedringer.

1. Forbedret lese-/skrivehastighet ved bruk av UDMA 7-kompatible CF-kort.

2. Retter feilaktige indikasjoner i menyskjermer på forenklet kinesisk, tradisjonell kinesisk, arabisk, svensk, spansk, portugisisk, thai og tyrkisk.

Fastvareversjon 1.0.8 kan brukes på kameraer med fastvareversjon opptil 1.0.7. Hvis kameraet allerede har fastvaren i versjon 1.0.8, er det ikke nødvendig å oppdatere fastvaren.

Spørsmål og svar: forberedelser til fastvareoppdateringen:

Nedlastingsmappen inneholder en komprimert versjon av fastvaren (filnavn: 50D00108.FIR, filstørrelse: 9 520 828 byte) og instruksjoner for fastvareoppdateringsprosessen (en PDF-fil på fem språk: japansk, engelsk, fransk, spansk og forenklet kinesisk). Før du starter oppdateringen, må du se nøye gjennom prosedyrene for fastvareoppdatering.

Sp: Hvilke rettelser og forbedringer inneholder fastvareversjon 1.0.8?

Sv: Oppdateringen har de følgende feilrettingene og forbedringene. 1. Forbedret lese-/skrivehastigheten ved bruk av UDMA 7-kompatible CF-kort. Lese-/skrivehastigheten for UDMA 7-kompatible CF-kort er den samme som for UDMA 6 CF-kort. 2. Retter feilaktige indikasjoner i menyskjermer på forenklet kinesisk, tradisjonell kinesisk, arabisk, svensk, spansk, portugisisk, thai og tyrkisk.

Forbedringer fra (eldre) versjon 1.0.7:

1. Retter et fenomen der bilder som tas, kan vises med en magentafarget tone avhengig av motivet. Hvis bakgrunnen har liten eller ingen kontrast (for eksempel himmelen eller hvite vegger), og kamerainnstillingen for hvitbalanse ikke er satt til automatisk hvitbalanse (AWB), kan bildene vises med en magentafarget tone. 2. Retter feilaktige indikasjoner på menyskjermene på arabisk, rumensk, spansk og ukrainsk.

Forbedringer fra (eldre) versjon 1.0.6:

1. Støtter funksjonen for AF-hjelpestråle for den nye blitsen Speedlite 270 EX, som ble lansert i april 2009. I svakt lys fyrer AF-hjelpestrålen under autofokusering. I fastvareversjon 1.0.5 og nyere er betingelsene for at AF-hjelpestrålen fyres, endret. Hvis kameraets fastvareversjon er 1.0.3 eller eldre, er det ikke sikker at AF-hjelpestrålen fyrer selv ved disse betingelsene. 2. Endrer feilindikasjonene som vises på kameraet. Hvis feil blir oppdaget med eldre fastvare, vises i de fleste tilfeller Err 99 på kameraet. Fastvareversjon 1.0.5 eller nyere spesifiserer feilindikasjonen på følgende måte. Indikasjoner på kameraets LCD-skjerm (XX er tallene oppført til høyre.) Nr. Feildetaljer 10 Det er oppdaget feil i forbindelse med filer. 20 Det er oppdaget feil i forbindelse med det mekaniske. 30 Det er oppdaget feil i forbindelse med utløseren. 40 Det er oppdaget feil i forbindelse med strømtilførselen. 50 Det er oppdaget feil i forbindelse med den elektriske kontrollen. 70 Det er oppdaget feil i forbindelse med bildene. 80 Det er oppdaget feil i forbindelse med den elektriske kontrollen eller bildene. Hvis det oppdages feil i kameraet, vises Err XX. I den delen av feilnummeret som tilsvarer XX, vises det et tosifret tall som tilsvarer feilene som kameraet har oppdaget. I tillegg til tallene som er oppført ovenfor, finnes det andre tall som 01. I slike tilfeller sørger du for hensiktsmessig behandling og reparasjon ved å følge opplysningene som vises på kameraets LCD-skjerm. Hvis den samme feilkoden vises ofte, har kameraet en feil. Noter feilnummeret og kontakt service. 3. Løser problemet med loddrette striper Hvis opptaksformatet er satt til sRAW1, kan det vises støy i form av loddrette striper, avhengig av kamerainnstillinger motiv og bakgrunn. Dette fenomenet løses av denne fastvaren. Merk: Ved oppdatering til fastvareversjon 1.0.6 bør du også oppdatere programmene Digital Photo Professional, Picture Style Editor, ZoomBrowser EX og ImageBrowser til de følgende versjonene eller nyere. Se spørsmål og svar om fastvaren hvis du vil ha mer informasjon. Digital Photo Professional: versjon 3.5.2 (Windows/Macintosh) Picture Style Editor: versjon 1.4.2 (Windows/Macintosh) ZoomBrowser EX: versjon 6.2.1c (Windows) ImageBrowser: versjon 6.2.1c (Macintosh)

Forbedringer fra (eldre) versjon 1.0.3:

1. Retter et problem der et bilde blir overeksponert hvis funksjonen C.Fn II -3 Highlight tone priority (E.fnk II-3: Prioritet av lyse toner) er satt til 1 sammen med andre kamerainnstillinger. (Denne rettingen er allerede tatt i bruk i versjon 1.0.2 og nyere fastvare.) 2. Retter et uvanlig fenomen der opptatt-blink vises på kameradisplayet og lukkeren ikke kan utløses på grunn av tidspunktet for installering av batteri. 3. Retter et uvanlig fenomen der Err 99 vises på kameradisplayet og LCD-skjermen og lukkeren ikke kan utløses på grunn av tidspunktet da det ble trykket på utløserknappen.

Lenke til kommentar

Noen som kan fikse litt på en kjøpskontrakt ?

Har funnet en standard kjøpskontrakt og problemet er at når jeg skriver i den så forflytter kolonene seg, har ikke kunnskap til hvordan jeg får omgjort dokumentet så at jeg automatisk kan skrive relevante opplysninger i den uten og måtte slette linjer etterhvert.

Edit: jeg har fått omgjort dokumentet så jeg faktisk får skrevet i det men ikke mer en det :)

Edit II: for de innvidde, så har jeg nå solgt byggenummer 1 :new_woot:

Edit III: har holdt på hver kveld hele uka med og samordne brukerhåndbok, egenerklæring, iso normer og annet byråkratisk dilldall. kjempegøy for en som liker fysisk arbeid :thumbdown:

Edit IIII: dumme dumme meg, er en sånn greie på tastaturet som man kan trykke ned, den heter vist "insert" :blush:

På forhånd takk :)

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer! :thumbup:

Jeg liker ikke1 fysisk arbeid, men jeg føler med deg for iso+++ og byråkrati og sånt :yes:

edit: 1 altså å gjøre selv, å se på andre er digg :tease:

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Gratulerer! :thumbup:

Jeg liker ikke1 fysisk arbeid, men jeg føler med deg for iso+++ og byråkrati og sånt :yes:

edit: 1 altså å gjøre selv, å se på andre er digg :tease:

Greit at folk ser på, bare det ikke er kunden som henger over meg :)

Hurra for byggenummer 1. Hvordan føles det? Lenge til nummer 2 er ferdig?

Den skulle vært ferdig i slutten av mai var planen, men mye jobb og andre forhindringer har gjort at jeg kanskje helt sikkert er ferdig med byggenummer 2 om et par tre uker eller noe sånt :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det i denne tråden ble gitt en forklaring på hvorfor elkjøp og deres ansatte alltid trekker frem Sony som et overlegent alternativ når det gjaldt speilreflekskameraer. Noen som kan friske opp minne mitt igjen, og komme med en forklaring? :)

Kjenner ikke detaljene, men siden Dixon i england som eier Elkjøp og Lefdal) har klart å pushe Sony forbi Nikon feks på relativt kort tid så har de nok en deal som gjør at de tjener mer penger pr solgte Sony enn resten av merkene der ute. Både en av sjefene der jeg jobber og ei kollega kjøpte Sony fordi Elkjøp sa det var mye bedre...dog i 2 ulike butikker.

Så hos elkjøp kjøper du mao ikke det de mener er best, men det de tjener mest på, også kjent som kapitalisme.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det i denne tråden ble gitt en forklaring på hvorfor elkjøp og deres ansatte alltid trekker frem Sony som et overlegent alternativ når det gjaldt speilreflekskameraer.

En fullgod forklaring har jeg ikke.

Men magefølelsen min sier det har en del med varemerke å gjøre. Elkjøp/Lefdal har mye tradisjon som hvite/brunevare-kjeder, og omtrent null tradisjon innen litt seriøs foto/video. Sony har stolte tradisjoner innen brunevarer. Du ser sikkert hvor jeg vil med dette.

I tillegg profilerer gjerne Sony seg som et litt rimeligere alternativ. Noe som passer godt med profilen til disse to kjedene.

Lenke til kommentar

Jeg tipper vilt, men devis gjennomsiktig speil, altså rask autofokus i live-view? Bør være godt salgsargument for de fleste kunder.

De modellene eksisterte ikke når Dixon aka Elkjøp og Lefdal begynte å pushe Sony foran alt annet.

Bare for å gi en ide hvor store de er så tapte de en omsetning på ca £35 mill pga dataproblemer mellom 26 og 28 desember i fjor.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...