Shocktrauma Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Er det andre som sliter med at når man får ekstra penger (skatt) så sløser man det bort på fototing? Sliter med motsatt "problem". Jeg fikk en del tilbake, men har ikke en eneste idè om hva de skal gå til. Så da er det like greit å hive de inn på BSU før behovet for penger melder seg. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Har fått meg hipster kamera, forsatt litt usikker på eksponering, filmen er iso 200 kan jeg bare putte blender og tiden på en "standard" innstilling også blir det nesten bra? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Er det andre som sliter med at når man får ekstra penger (skatt) så sløser man det bort på fototing? Med D700 og "Holy Trinity" f.2.8 trioen er det innkjøpsstopp her iallefall til neste gang finner noe lurt. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Gleder meg til å få min Lexar Professional USB 3.0 Dual Slot Reader. Fikk den for £29.44, med gratis frakt til en adresse i GB - en mye hyggeligere pris enn 595,- hos Fotovideo. Francis Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Vurderer å konvertere raw-filene mine til DNG formatet. Noen som har prøvd dette formatet? Ser enkelte plasser at fila blir ca 20% mindre i dette formatet, og jeg liker ikke at raw-bildene mine skal bli komprimert. Noen som har erfaring med dette? Kjør på! Alle mine bilder som er tatt med Nikon og Canon er konvertert til DNG. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Avslutter en lat lørdag med en perle av en DVD; Pink Floyd - Live at Pompeii. 3 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Utrolig irriterende å gå rundt og vente på at Fotovideo skal få inn 70-200 F4 USM på lager. Canon har litt leveringsproblemer på en del produkter for tiden, med tanke på at de europeiske lagrene begynner å bli tomme for en del produkter på grunn av jordskjelvet i Japan. Når leveringen kommer ordentlig i gang igjen, er det vel egentlig ingen som vet. "Ubekreftet dato" betyr egentlig ingenting annet enn at det er bestilt, men at de ikke aner når det kommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 GOD HELG!!!! http://www.youtube.com/watch?v=BLVHupm_qLs http://www.youtube.com/watch?v=bY0xgRA_Sk0 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 GOD HELG!!!! Disturbing. Very disturbing 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Nettopp kommet hjem fra bryllup. Vond i kroppen. Forøvrig; jeg blir småtrist hver gang jeg "må" bruke D300 innendørs etter å ha brukt D700. Og forøvrig: Jeg har ufattelig feilbalansert minnekort/batteri ratio. Fylt opp alle minnekortene mine uten å ha måttet bytte batteri en eneste gang. 65% igjen på EN-EL4a batteriet mitt, 82% av EN-EL3e i D300. Har 5x EN-EL3e, 1x EN-EL4a og 16x 2700mAh ni-mh batterier. Endret 25. juni 2011 av herp derp Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 Utrolig irriterende å gå rundt og vente på at Fotovideo skal få inn 70-200 F4 USM på lager. Canon har litt leveringsproblemer på en del produkter for tiden, med tanke på at de europeiske lagrene begynner å bli tomme for en del produkter på grunn av jordskjelvet i Japan. Når leveringen kommer ordentlig i gang igjen, er det vel egentlig ingen som vet. "Ubekreftet dato" betyr egentlig ingenting annet enn at det er bestilt, men at de ikke aner når det kommer. Takk for et godt og utfyllende svar. Jeg ser at Fotovideo fikk inn de andre variantene av 70-200 for noen dager siden, så det er bare å krysse fingrene for at F4 USM også finner veien inn på lager i løpet av den kommende uken Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Takk for et godt og utfyllende svar. Jeg ser at Fotovideo fikk inn de andre variantene av 70-200 for noen dager siden, så det er bare å krysse fingrene for at F4 USM også finner veien inn på lager i løpet av den kommende uken Det er mulig Men hvis du ikke vil vente i uvisshet, så ser jeg på Prisguiden at flere forhandlere har den på lager, til en rimeligere pris. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Klar for en utfordring siden det dynges ned med hjelp til å kjøpe mitt første DSLR her ? Noen som har testet eller vet om IR signaler drepes i vann ? Ideen er å fyre av 1-2 Nikon SB-900 blitser like under vannflata i ett tjern, men mistenker at vannet vil lage brytninger som ødelegger IR signalet ? Så en ting som er greit å presisere, kameraet skal ikke under vann. Har 1 ubrukt Cactus sett (1 sender+2 mottakere) som plan B som burde fungere som alternativ. Endret 26. juni 2011 av JoonGoii Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Foto-revolusjon? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Foto-revolusjon? Ikke nødvendigvis ! Finnes vel nok av fest og annen moro bilder som fortsatt bør forbli ute av fokus Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Takk for et godt og utfyllende svar. Jeg ser at Fotovideo fikk inn de andre variantene av 70-200 for noen dager siden, så det er bare å krysse fingrene for at F4 USM også finner veien inn på lager i løpet av den kommende uken Det er mulig Men hvis du ikke vil vente i uvisshet, så ser jeg på Prisguiden at flere forhandlere har den på lager, til en rimeligere pris. Jeg er redd jeg er lite tålmodig av meg! Jeg bestilte den da den kostet 3999 hos fotovideo, og ser at alternativet nå er samme objektiv til 4900 hos japanphoto. Har sendt en mail til fotovideo og bedt om en estimert leveringsdato, men spørs om pengene ikke går til JP... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Foto-revolusjon? Fornøyd med TC-20 III ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Fornøyd med TC-20 III ? Veldig!! Funka bedre enn hva jeg trodde på forhånd! Antar at dette gjør seg på et knall kamera, og knall optikk! Endret 26. juni 2011 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Gamle fotoskatter ser dagens lys igjen. Se reportasjen i Aftenposten. Kanskje det kan gjøres oppdagelser på gamle harddisker etter alle oss her på forumet om en 40-50 års tid? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Se reportasjen i Aftenposten. Kult og spennende! Kanskje det kan gjøres oppdagelser på gamle harddisker etter alle oss her på forumet om en 40-50 års tid? Hvis det ligger på gamle harddisker, så skal det veldig mye til at bildene blir oppdaget... Hvis vi hele tiden konverterer til nye formater og nye medier er det en viss sjanse. Volumet vil dog være et hinder for at noen i det hele tatt orker å gjøre mer enn å begynne på å se igjennom samlingen. På The Online Photographer har de nylig hatt en lenger artikkelserie om dette, og jeg kan anbefale f.eks. Eight ways to preserve your pictures som lesverdig og tankevekkende. Det er i det hele tatt en god blog å holde øye med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå