bareanton Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Kva slags filer? Skal dei konverterast, eller skal du berre endre filendinga? Kva operativsystem? De skal ikke konverteres, kun endre filetternavnet. Windows operativsystem. Kort fortalt så har jeg hjelp en som klarte å formatere et 16gb minnekort med RAW filer. I og med det var et recovery programet ikke kjente igjen Canon sitt *.cr2 format så lagret det alt som *.TIF. Hvis jeg går inn og endrer etternavnet fra tif til cr2 så kan han åpne filene normalt i DPP. Han hadde tusen bilder på kortet, så det er litt mange å endre manuelt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Eg har brukt Ant Renamer eit par gonger til slikt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Til å rename masse filer kan du kjøre en liten batch-fil eller lignende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 I en dos-boks: ren *.tif *.cr2 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Eg har brukt Ant Renamer eit par gonger til slikt. Glimrende, det fungerte utmerket. Til å rename masse filer kan du kjøre en liten batch-fil eller lignende. Tenkte at det var helt sikkert noen som tenkt på det før og det var det jo. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Hadde 60 bilder i fra tromsø som jeg tok til et stort panorama. Men når det er satt sammen får jeg ikke lagret da det er over max grensen til tif. Og ingen av de andre formatene støtter lightroom 3. Noen tips? Er Lightroom 3 og cs5 jeg bruker. Pleier jo å kunne bare trykke "Merge to panorma" så fikse det i cs5 og bare trykke lagre. Så popper bildet inn i lightroom og legger seg der det skal. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) jeg har mista de gummi/silikongreiene på headsettet mitt ( ) slike hvite på tuppen der, kan man få kjøpt slike løse no sted? isåfall hvor? http://us.skullcandy.com/shop/ink-d-silver-micd.html?SID=lfcnqt7ubco5e47lb5am4j7843 slike er det jeg har EDIT: FANT ;D http://us.skullcandy.com/shop/configable/index/links/id/1281/ edit2: men de sendte ikke til norge -_- Endret 21. juni 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Endten er jeg helt elendig eller helt konge. 3 bilder til juni konkuransen. Langt utenfor alt av oppgaven, men jeg tolker det jo sånn jeg gjør. (absolutt ikke i prate humør i dag :tease: ) Endret 21. juni 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Endten er jeg helt elendig eller helt konge. 3 bilder til juni konkuransen. Langt utenfor alt av oppgaven, men jeg tolker det jo sånn jeg gjør. Det er lov å tolke vilt og uhemmet Det som er viktig, er å delta. Et kvarter igjen i følge klokka mi. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Ah faen. Har vært på reisefot i to uker nå - kom akkurat hjem til Mo - og hadde jo så store planer om å levere på den "På riktig vei"-oppgaven... Får prøve å huske månedens utfordring i juli istedet! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Vil også komme en liten "dæsj" inn i junifesten min iløpet av kvelden, og noen tidlige nattestimer;) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/743148/ 5kr til den som finner den serien til meg, finner den ikke noe sted edit: maila programledern og fikk kjapt svar: Hello Ole Yeah; the DVD is buried in a site that is not very search-engine optimized - it is sold by Objectifs, in Arab Street, Singapore. Rather than use their site, it's best to write to them directly or, if you're in Singapore phone the number: [email protected] +65 6293 9782 Let me know if you have any problems and I'll contact the director myself. Endret 21. juni 2011 av Bjørnli 1 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Arg,, altfor tidlig oppe :/ Endret 22. juni 2011 av Inc Lenke til kommentar
brk Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 pfft, har vært våken i flere timer allerede inc Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Bildekvalitet og dynamikk på video - Zacuta har laget en stor test av mange mange kameraer og hvordan de yter - interessant! Nikon er kjent for å ha mer å hente i skyggepartiene, mens Canon er kjent for å ha mer i highlights - den slags som blir nevnt og snakket om her. Her er det proffer som har tynt det de kan ut av de respektive kameraene, og sammenligner. Fortjener egentlig en egen tråd for de videointeresserte, det her.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Arg,, altfor tidlig oppe :/ pfft, stod opp 06.20 jeg, frivillig!(trenger lite søvn og er morgenmenneske) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 pfft, stod opp 06.20 jeg, frivillig!(trenger lite søvn og er morgenmenneske) Fikk sove helt til vekkerklokka 06:15 i dag, jeg! (Trenger søvn og er kveldsmenneske, men far.) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 hehe, sovna vel sånn ca litt over midtnatt, våkna 06.20 utvilt:) sover jeg for mye blir jeg bare sleten men skal gjøre meg klar til jobb nå, så vi snakkes i ettermiddag;) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Arg,, altfor tidlig oppe :/ Helt klart, alt for tidlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå