Simon Aldra Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Mener å huske at de som måler slikt fant at en og en halv million så det første dagen, og NRK virker fornøyde. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Gøy å følge med på soloppgangen fra nordnorge med hurtigruten iallefall Enkelte ting vil ikke google gi meg svar på (utrolig nok) og da må en henvende seg til de aller viseste av de vise. Med andre ord akams brukermasse. Hvordan får en skalert størrelsen til bilder i Lightroom 3? Lenke til kommentar
brk Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 FredrikV; Det går ikke :o Jeg finner ikke den muligheten i alle fall. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Når du eksportere bildene. Endret 20. juni 2011 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 ..Og premien for verste bug går til ... denne. Eprisk, rett og slett. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 ..Og premien for verste bug går til ... denne. Eprisk, rett og slett. Høres ut som en kandidat-pakke for Fedora Rawhide Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 ..Og premien for verste bug går til ... denne. Eprisk, rett og slett. Haha! Jeg ramlet nesten av stolen Lenke til kommentar
brk Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Legg merke til Macbook Proen til høyre! Jeg vil ha http://youtu.be/gV0gO04t9QQ Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Når du eksportere bildene. Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette før en skal eksportere bildene? Etter hva jeg forstår er det noe å hente ved å skalere bildet ved importering, og før en skarper opp bildet i programmet? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 LR påfører nok oppskarpingen etter skalering. Francis 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Lightroom er bare en database med bilder, og bryr eg ikke om størrelse og sånn egentlig. Så dersom noe skal utenfor programmet, så må det eksporteres. Hvilken rekkefølge ting gjøres i, vet jeg ikke, men det går an å legge til oppskarping ved eksportering til både skjerm og print (3 nivåer). Dette gjøres ganske sikkert etter at størrelsen er satt opp og gjort klar. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette før en skal eksportere bildene? Etter hva jeg forstår er det noe å hente ved å skalere bildet ved importering, og før en skarper opp bildet i programmet? Nedskalering er noe man typisk først gjør når man er ferdig med bildet, og at man først deretter oppskarper bildet i den ferdige størrelsen. Men - redigering av bilder i Lightroom er ikke-destruktivt, så det lagres nok på et vis som kommandoer som så utføres i rekkefølge når du skal se det endelige resultatet. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Når du eksportere bildene. Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette før en skal eksportere bildene? Etter hva jeg forstår er det noe å hente ved å skalere bildet ved importering, og før en skarper opp bildet i programmet? Geir Brekke har skrevet om det her. Oppskarping generelt + hvordan du gjør det i forskjellige programmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Norge anno 1910 i farger. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette før en skal eksportere bildene? Etter hva jeg forstår er det noe å hente ved å skalere bildet ved importering, og før en skarper opp bildet i programmet? Nedskalering er noe man typisk først gjør når man er ferdig med bildet, og at man først deretter oppskarper bildet i den ferdige størrelsen. Men - redigering av bilder i Lightroom er ikke-destruktivt, så det lagres nok på et vis som kommandoer som så utføres i rekkefølge når du skal se det endelige resultatet. Takk for godt svar Når du eksportere bildene. Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette før en skal eksportere bildene? Etter hva jeg forstår er det noe å hente ved å skalere bildet ved importering, og før en skarper opp bildet i programmet? Geir Brekke har skrevet om det her. Oppskarping generelt + hvordan du gjør det i forskjellige programmer. Supert! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Tar en dobbelpost for å henvise til noen videoer som tar for seg produksjonen av Canon 500mm F4L IS USM og øverige L glass for de som ikke har sett det enda. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Er denne noe å satse på? Finnes det en billigere og/eller bedre som noen vet om? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Mener jeg har lest noe i denne tråden om lesebrett før. Kan noen gi meg et sammendrag, dvs fortelle meg hva jeg skal kjøpe? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå