Nautica Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 100-400 har jeg hatt, fungerte greit nok den, men solgte den mens jeg fortsatt kunne "tjene" litt på salget. Tror jeg får klare meg med 70-200 i år og heller vente på 200-400 til neste år, bare den ikke blir overpriset da eller kanskje jeg får se hva bruktmarkedet har og by på av midlertidigere substituer Seilbåt nja, før jeg har kommet fram til motivet "hvis jeg kommer fram" har det død av alderdom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Som stolt eier av 50-200 må jeg si at 100-400 EFL er en fordømt nyttig brennvidde. Å gå tilbake til et 70-200 på fullformat blir nesten trist i forhold, mtp. rekkevidde. Men det sier jo seg selv. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Da får jeg optikken fra deg? Gjerne en 5D2 om noen donerer f.eks. en 35/1.4 og et 24-105. + et 70-200/2.8L IS. Pff, du har jo finfin Olympus OM-optikk, fungerer fint på Canon FF! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Tror jeg får klare meg med 70-200 i år og heller vente på 200-400 til neste år, bare den ikke blir overpriset da eller kanskje jeg får se hva bruktmarkedet har og by på av midlertidigere substituer EF 200-400/4L IS 1.4x TC kommer neppe på den lave siden av 50k, tenker jeg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Tror jeg får klare meg med 70-200 i år og heller vente på 200-400 til neste år, bare den ikke blir overpriset da eller kanskje jeg får se hva bruktmarkedet har og by på av midlertidigere substituer EF 200-400/4L IS 1.4x TC kommer neppe på den lave siden av 50k, tenker jeg. Under 30K ville jeg overbevist meg selv at det var et fornuftig kjøp, over så vil underbevisstheten kontinuerlig prøve og reddferdiggjøre et sådan kjøp Endret 19. juni 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Da får jeg optikken fra deg? Gjerne en 5D2 om noen donerer f.eks. en 35/1.4 og et 24-105. + et 70-200/2.8L IS. Pff, du har jo finfin Olympus OM-optikk, fungerer fint på Canon FF! Det har jeg, men fortsatt ikke råd til et 5D. Og jeg får fortsatt ikke AF. Og 50/1.8 og 28/2.0 er begge optisk iffy. Selv om det er mulig at en mindre kritisk sensor som en 5Dmk2 vil like dem bedre i sentrum. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Har blitt grill-vær nå Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Snakk for deg selv Nautica, hadde en halvtime med sol og knallvær her før regnet returnerte. Og jeg som må jobbe med grillmat i hele morra (slakteri) Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Har blitt grill-vær nå Her regner det. Det ble feil. Det er jo alltid fint vær på sørlandet. Og finvær er grillvær. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Her i Nord har det vært finfint vær ganske lenge. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Var skikkelig drittvær tidligere i dag, hadde planer om å woke litt chopsuey til middag, men solen tittet fram så da grillen ble fyrt opp istedenfor Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Vet ikke om denne har blitt postet tidligere - Blender8 men det er interessant lesning. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Her i Nord har det vært finfint vær ganske lenge. Jadajada, vi søringer er naturligvis veldig glade for det. Men, du hakke no kamera du da? Synd! De to lenkene i signaturen din, de leder til steder som trenger at du er uten kamera et par dager - grip dagen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Her i trøndelag skinner alltid sola når jeg kommer hjem fra jobb og legger meg, men så snart jeg står opp så har skyene fått et solid overtak. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Svarte f, nå er jeg sur. Sitter og går gjennom bilder fra gårsdagens lange fototur. Når jeg kom sånt cirka halvveis i bildene så oppdaget jeg plutselig at bildene ble små på skjermen. Når jeg sjekket så ser jeg at de er tatt i jpg og 780x480. Det forklarer jo hvorfor minnekortet aldri ble fult. Hvordan det har gått til skjønner jeg ikke. Det var noen blinkskudd som jeg gledet meg til å se på en stor skjerm. På toppen er bilder fra dagens familieselskap og bilder til juniutfordringen tatt med samme innstillinger. Jaja, jeg får trøste meg med at jeg fikk meg noen timer med frisk luft i kveldsola ruslende langs et par av jærstrendene. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) @bareanton: Raw+Jpeg - så spiller ikke jpeg-innstillingene SÅ stor rolle Vet ikke om denne har blitt postet tidligere - Blender8 men det er interessant lesning. Kameraevent i juni? Snakker dem om Nikons rammesøker?? Endret 19. juni 2011 av kaian Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Svarte f, nå er jeg sur. Sitter og går gjennom bilder fra gårsdagens lange fototur. Når jeg kom sånt cirka halvveis i bildene så oppdaget jeg plutselig at bildene ble små på skjermen. Når jeg sjekket så ser jeg at de er tatt i jpg og 780x480. Det forklarer jo hvorfor minnekortet aldri ble fult. Hvordan det har gått til skjønner jeg ikke. Det var noen blinkskudd som jeg gledet meg til å se på en stor skjerm. På toppen er bilder fra dagens familieselskap og bilder til juniutfordringen tatt med samme innstillinger. Jaja, jeg får trøste meg med at jeg fikk meg noen timer med frisk luft i kveldsola ruslende langs et par av jærstrendene. Jeg har som fått vane og begynne med å gå igjennom innstillingene som første skritt når jeg starter en fotografering, og avslutter med å omgjøre "merkelige" innstillinger,etter og blitt tatt på senga noen ganger har jeg lært "nesten" Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 @bareanton: Raw+Jpeg - så spiller ikke jpeg-innstillingene SÅ stor rolle Jeg tar som regel kun i RAW. Tror jeg skal begynne å slå av kamera istedenfor å la det være på mens jeg går med det dinglende over skuldra. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Her i Nord har det vært finfint vær ganske lenge. Jadajada, vi søringer er naturligvis veldig glade for det. Men, du hakke no kamera du da? Synd! De to lenkene i signaturen din, de leder til steder som trenger at du er uten kamera et par dager - grip dagen! Tyst. Jeg har som fått vane og begynne med å gå igjennom innstillingene som første skritt når jeg starter en fotografering, og avslutter med å omgjøre "merkelige" innstillinger,etter og blitt tatt på senga noen ganger har jeg lært "nesten" Jeg har en ny vane hver gang jeg går forbi kameraet. Jeg skrur på cleaning mode for å se om lukkerbladet fortsatt står der det sto sist. Og det gjør det. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2011 Noen som følger hurtigruta på NRK2? Tipper at de mer sarte av seg kan bli sjøsyke Er det like fengende og action fylt som bergens-banen minutt for minutt var Når man ser på hvor mange mennesker som har møtt opp for å vifte med flagget så virker det jo som om dette har større oppslutning. Kan ikke huske den bergensbanen som noen prater om Nå er det bare å rette kameraet mot tv-skjermen så får man gode bilder Lofoten er fantastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå