Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Håper for din skyld at du modnes med åra FredrikV, for den holdninga du gir uttrykk for nå, den vil komme til å bli et fengsel for deg etterhvert om du ikke endrer deg en del ;)

Heldigvis så vil du trolig det. Da vil du oppdage at du har blitt mye friere til å gjøre det du faktisk ønsker, fordi du tør å gi litt mer f*** i hva folk mener.

Det er sjeldent jeg prøver å bruke ironi på interentt, og det er ikke uten grunn. Jeg mesterer det nemlig ikke, og dette var et nytt eksempel på hvor vanskelig det kan være å få frem ironi eller en humoristisk undertone i skriftlig form.

Det var selvsagt ikke meningen å vinkle dette mot pedofili, å sette noen i bås, kritisere eldre eller representere en gruppe ungdommer som er idioter. Jeg er den første til å beklage om det var personer som fikk en negativ opplevelse av å lese min post.

Kort sagt har jeg stor erfaring som avisselger at det er langt enklere for meg, enn min bror på 25 å selge aviser. Det er langt enklere å selge kaker og lodd på dørene når man er ung og uskyldig enn når man er eldre. På samme måte tror jeg det ofte er enklere for ungdommer å ta kontakt med tilnærmet jevnaldrende på gaten. Iallefall ville det for meg vært mest naturlig å ta bilde av ungdommer i starten av min "karriere" innenfor gatefotografering. Forhåpentligvis får jeg mulighet til å dra nytte av ung alder, og en stor nysjerrighet, men det spørs om det ikke er såpass skummelt at jeg fort kan ende godt opp i årene før jeg virkelig tørr.

Jeg håper ikke dere fikk intrykk av at jeg er en umoden person som distanserer seg fra enkelte ting/aktviteter i frykt for å ikke være kul. Tvert imot :)

Jeg tror jeg skal prøve meg mer på gatefotografering

Gjør det, det er artig, spennende, lærerikt, krevende og potensielt veldig givende :yes:

Og det kan være risikosport :whistle:

Har du noen hendelser,episoder,situasjoner eller erfaringer å dele? :)

Endret av FredrikV.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det kan være risikosport

Har du noen hendelser,episoder,situasjoner eller erfaringer å dele?

Bare én episode, og den er berørt et par ganger i junifest-tråden min, f.eks. i en kort diskusjon om korrekt bildetittel på bildet tatt 5. juni, og samme situasjon nevnt igjen i en lengere post om hvordan jeg går fram med gatefotograferingen.

Men, som ellers i livet, bruk hodet så går det meste ganske bra :)

Og, ikke gi opp ironi :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nå kan jeg ikke akkurat påberope meg å ha så alt for stor kunnskap vedrørende blitsbruk, men: Folk som står 200 meter fra hurtigruta bruker blits når de tar bilder av båten? :wallbash:

Lenke til kommentar

Helve.. Da har altså lukkeren på E-3et mitt gått seg. Etter 86 000 lukkerbevegelser (og E-3 er vel ratet til 150 000) har et av bladene låst seg.

Tar jeg helt feil, eller skal dette dekkes av reklamasjon?

Det eneste som gjør dette bedre er at det plutselig ble mindre viktig at jeg glemte kabelen til laderen der jeg studerer, og at dette er arbeidskameraet mitt. Enda bedre blir det av at reservekameraet, E-400 også ble gjenglemt på studiestedet.

Herre, gi meg styrke..

/Rant

Lenke til kommentar

Håper for din skyld at du modnes med åra FredrikV, for den holdninga du gir uttrykk for nå, den vil komme til å bli et fengsel for deg etterhvert om du ikke endrer deg en del ;)

Heldigvis så vil du trolig det. Da vil du oppdage at du har blitt mye friere til å gjøre det du faktisk ønsker, fordi du tør å gi litt mer f*** i hva folk mener.

Jeg håper ikke dere fikk intrykk av at jeg er en umoden person som distanserer seg fra enkelte ting/aktviteter i frykt for å ikke være kul. Tvert imot :)

Neida Fredrik, jeg fikk ikke en negativ opplevelse av å lese innlegget ditt.

Fikk bare en følelse av at du har ett litt skeivt inntrykk av hvordan det er å bli eldre.

For mange er det faktisk mer firgjørende enn begensende. Sånn opplever i hvert fall jeg det. Jeg føler selv at jeg har blitt modigere på en del områder, fordi jeg tar meg selv mye mindre høytidelig enn jeg gjorde før.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helve.. Da har altså lukkeren på E-3et mitt gått seg. Etter 86 000 lukkerbevegelser (og E-3 er vel ratet til 150 000) har et av bladene låst seg.

Det eneste som gjør dette bedre er at det plutselig ble mindre viktig at jeg glemte kabelen til laderen der jeg studerer, og at dette er arbeidskameraet mitt. Enda bedre blir det av at reservekameraet, E-400 også ble gjenglemt på studiestedet.

Herre, gi meg styrke..

/Rant

Påskudd for å kjøpe E5 :fun:

Lenke til kommentar

Det er bare et tegn på at de bruker kameraet i idiot-modus. Også kjent som grønn firkant ...

Syntes det var best i Plymouth i '97 (eller deromkring) da jeg så solformørkelse. Kikket fra havna bort til festivalområdet hvor det var masse mennesker som tok bilde av den mørke himmelen*) - med blits.

*) Det var selvfølgelig overskyet - det var tross alt England, det her.

Lenke til kommentar

Med mindre du har mishandlet kameraet, bør det etter mitt hode være en klar reklamasjonssak.

Francis

Lenke til kommentar

Herre, gi meg styrke..

/Rant

Trodde du hadde fri tilgang til kameraer, et lite knips så kommer leverandørene løpende med "test kameraer" :p

Hva i alle dager får deg til å tro noe slikt? :p

Påskudd for å kjøpe E5 :fun:

Nå har jeg faktisk ikke så mye penger tilgjengelig. :p

Nei, nei - det er karma - etter at Simon disset E-5 i artikkel på akam. :D

Karma tror jeg nå det jeg vil om.. :p

Påskudd for å kjøpe E5 skikkelig kamera (ie. Canon) :fun:

Fixed. ;)

Da får jeg optikken fra deg? :) Gjerne en 5D2 om noen donerer f.eks. en 35/1.4 og et 24-105. + et 70-200/2.8L IS.

Med mindre du har mishandlet kameraet, bør det etter mitt hode være en klar reklamasjonssak.

Francis

Jeg har arbeidet med kameraet. Det er jo også det Olympus oppfordrer oss til å gjøre. :p

Lenke til kommentar

Skal jeg kjøpe meg et fast-tele til 80/100K eller en 80 HK påhengsmotor, er et vanskelig valg.

Uten motor kommer jeg ikke ut på sjøen og da er behovet for en tele minimalt, uten tele blir motivene vanskeligere og fotografere.

Kanskje jeg skal møtes på halvveien og kjøpe meg en 60HK og en ny 100-400mm IS igjen ?

Vanskelig valg dette, håpet på at det skulle komme en ny utgave av 100-400 IS eller at den nye 200-400 skulle lanseres, men 200-400 kommer ikke før medio 2012.

Ps: Sigma er uaktuell :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Skal jeg kjøpe meg et fast-tele til 80/100K eller en 80 HK påhengsmotor, er et vanskelig valg.

Uten motor kommer jeg ikke ut på sjøen og da er behovet for en tele minimalt, uten tele blir motivene vanskeligere og fotografere.

Kanskje jeg skal møtes på halvveien og kjøpe meg en 60HK og en ny 100-400mm IS igjen ?

Skal du sitte i båten og fotografere, eller skal du bruke båten for å komme til holmer og skjær du kan fotografere fra?

Skal du sitte i båten med brennvidder opp i 400mm trenger du zoom for å ha sjans til å finne igjen motivet hver gang det har blitt borte fra søkeren... Eller, -jeg ville trengt zoom. :p

Og så trenger du en rask lett seilbåt, det får du for mindre enn båten din innbringer, og da kan du klare deg med en 2-5hk :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...