brk Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Vet ikke om jeg ville kjøpt det kit'et fra Cokin. Holderen er god (har den selv), men Cokin sine GND og ND filtere har en tendens til å gi ett fargeskjær. Har ett gradert nd8 filter fra Cokin som fort blir lilla. Er en egen tråd for Z-Pro på forumet Hvilke andre kan man da velge? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) brk: Cokin går i sommerferie i hele august. Siden det ikke er noe på lageret nå så kommer det neppe inn før sommeren, Cokin starter produksjon i september. ETA på filteret blir da oktober... Endret 16. juni 2011 av Natrich Lenke til kommentar
egilh Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvilke andre kan man da velge? Z-Pro holderen i seg selv er kjempefin den, kjøp den! Det er mere GND filtrene jeg ikke liker helt fra Cokin. Hadde hørt om det på forhånd, men bestilte ett selv, det gir fargeskjær desverre, pluss at Soft-edge gir litt for myk overgang for meg. Hitec/Formatt f.eks. har jeg hørt mye positivt om. Plastglass (som Cokin), men likevel OK kvalitet til en OK pris, og visstnok uten fargeskjær. Alternativene til Formatt synes jeg blir dyrt igjen, Singh-Ray og Lee filtere fåes vel i både glass og plast, men koster gjerne litt mer. Lenke til kommentar
brk Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Ser på www.robertwhite.co.uk at det er vanskelig å få tak i Lee filters også.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Mens vi snakker om filter. En veldig, veldig artig artikkel. Viser selvfølgeligheter, men viser dem tydelig. Viser at fem filtre selvfølgelig gir dårligere bildekvalitet, både gode og dårligere, og at fem dårlige filtre selvfølgelig gjør bildekvaliteten markant dårligere enn fem gode filtre. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Bestilte mine filtre fra Formatt, men de er ikke superraske de heller. Husker jeg ikke feil hadde de et par gode tilbud på pakker med 4 ND/grade filtre. De har også en egen filterholder Endret 16. juni 2011 av Gibos Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Urk... Jeg blir så lei når jeg tror noen skal selge noe, for så å si "Sorry, noen byr over deg - har bestemt meg for budrunde i stedet". Endret 16. juni 2011 av azathosk 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nå får de som er glad i kaffe dra og stille seg i kø så de blir førstemann til å få en kopp med starbucks her i Norge, dere behøver ikke stresse med og stille opp i kø da første kaffe åpner 2012. Nå får Bykatta gi meg et + for denne informasjonen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Meh. Så lenge jeg har denne så gidder jeg ikke å dra ut av heimen for å anskaffe meg kaffe. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nå får Bykatta gi meg et + for denne informasjonen Det spørs om hun har nettilgang i køen Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Fototreff i Halden 18. juni - Klokken 12:30 Fortsatt ikke for sent å bli med folkens;) *hint hint, nudge nudge* Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nå får Bykatta gi meg et + for denne informasjonen Done! Nå får Bykatta gi meg et + for denne informasjonen Det spørs om hun har nettilgang i køen Man behøver ikke stå i kø om man har talent for å smidig og diskret snike seg frem... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Man behøver ikke stå i kø om man har talent for å smidig og diskret snike seg frem... I krig, kjærlighet og kaffekø er alt tillatt 1 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 +1 Hvis man snakker/tenker litt politikk au, så er vel ikke akkurat Starbucks stedet å handle heller 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg er at Mark borte på Luminous Landscape sutrer over mangel på ting og tang i butikkene. Er det like ille i Norge? Eller Europa? Eller er det primært et USA problem? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Canon EF 17-40 f/4L USM Sikkert mange som har vært borti det objektivet. Hadde veldig lyst å kjøpe det forrige måned, og har enda mer lyst nå. Noen som har negative erfaringer med det? Grunnen til at jeg har lyst på det er at jeg gjerne skulle hatt noe litt videre enn 24-70. Siden det ikke kom noen med negative erfaringer så kjøpte jeg det i dag. 1 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 +1 Hvis man snakker/tenker litt politikk au, så er vel ikke akkurat Starbucks stedet å handle heller Nehei? Så vidt jeg har fått med meg har Starbucks en av de mest etiske og gode policyene i USA. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Starbucks er en amerikansk gigant, ergo er de sønn av satan. Er det ikke slik det fungerer? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nei, tvert i mot. De største firmaene i USA er 100% privateid og bestemmer det meste selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå