Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg ville kjøpt det kit'et fra Cokin.

Holderen er god (har den selv), men Cokin sine GND og ND filtere har en tendens til å gi ett fargeskjær.

Har ett gradert nd8 filter fra Cokin som fort blir lilla.

Er en egen tråd for Z-Pro på forumet :)

Hvilke andre kan man da velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke andre kan man da velge?

Z-Pro holderen i seg selv er kjempefin den, kjøp den! Det er mere GND filtrene jeg ikke liker helt fra Cokin.

Hadde hørt om det på forhånd, men bestilte ett selv, det gir fargeskjær desverre, pluss at Soft-edge gir litt for myk overgang for meg.

Hitec/Formatt f.eks. har jeg hørt mye positivt om.

Plastglass (som Cokin), men likevel OK kvalitet til en OK pris, og visstnok uten fargeskjær.

Alternativene til Formatt synes jeg blir dyrt igjen, Singh-Ray og Lee filtere fåes vel i både glass og plast, men koster gjerne litt mer.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om filter.

En veldig, veldig artig artikkel. Viser selvfølgeligheter, men viser dem tydelig. Viser at fem filtre selvfølgelig gir dårligere bildekvalitet, både gode og dårligere, og at fem dårlige filtre selvfølgelig gjør bildekvaliteten markant dårligere enn fem gode filtre. :)

Lenke til kommentar

Bestilte mine filtre fra Formatt, men de er ikke superraske de heller. Husker jeg ikke feil hadde de et par gode tilbud på pakker med 4 ND/grade filtre. De har også en egen filterholder

Endret av Gibos
Lenke til kommentar

Nå får Bykatta gi meg et + for denne informasjonen :)

Done! :)

Nå får Bykatta gi meg et + for denne informasjonen :)

Det spørs om hun har nettilgang i køen :D

Man behøver ikke stå i kø om man har talent for å smidig og diskret snike seg frem...

Lenke til kommentar

Canon EF 17-40 f/4L USM

Sikkert mange som har vært borti det objektivet. Hadde veldig lyst å kjøpe det forrige måned, og har enda mer lyst nå. Noen som har negative erfaringer med det? Grunnen til at jeg har lyst på det er at jeg gjerne skulle hatt noe litt videre enn 24-70.

Siden det ikke kom noen med negative erfaringer så kjøpte jeg det i dag. :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...