Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er minst like dårlig salgstaktikk å konstant dytte fram datoen. Det gir meg et dårlig inntrykk av butikken i sin helhet.

Med mindre du har hatt bestilling inne; -det kan godt hende at de fikk inn til lager og at alt gikk ut igjen til folk som har forhåndsbestilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.petapixel.com/2011/06/09/a-look-at-polarizing-filters-in-action/ kjekk video som forklarer og viser hvordan pol. filter påvirker bildene!

btw: jeg har tenkt mye i det siste på å kjøpe pol. filter til min 35mm 2.0

den har filterdiameter 52, noen som kan anbefale / linke meg til ett pol. filter som ikke koster skjorta? men fortsatt er bra? :p

any1? sikler også på ND filter, men hovedsakelig pol. filter

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Dårlig salgtaktikk og skrive i annonser/nettbutikken "tja, vet ikke helt når varen kommer på lager, hvis den kommer da" :)

Jeg syns det er minst like dårlig salgstaktikk å konstant dytte fram datoen. Det gir meg et dårlig inntrykk av butikken i sin helhet.

Har ofte opplevd at nettbutikker ikke fjerner/opplyser at en vare ikke er på lager og bestilt nevnte vare, de holder deg i ånde ved og si at varen kommer på lager om noen dager etc. hvis det ikke er hast så pleier jeg og gi de en sjanse men er det antydning til at de lurer meg avbestiller jeg varen omgående.

Fotovideo er en såpass seriøs butikk så tror ikke at de pushere ikke tilgjengelige varer for og sikre et eventuelt salg, er nok heller produsenten som antyder nye leveringstidspunkt og ikke klarer å overholde det.

Lenke til kommentar

any1? sikler også på ND filter, men hovedsakelig pol. filter

Jeg kjøpte det de hadde på Claes Olsohn, litt varmt, men bedre å feile på den varme siden enn den kalde...

Hvis ikke du skal bruke resultatet til store prints, så spiller ikke kvaliteten så stor rolle. De aller beste har god coating og relativt liten fare for optiske feil. De verste er ganske dårlige. Det morsomme er at det er relativ dårlig samvariasjon mellom pris og kvalitet på disse.

Prøv ett fra dealextreme.com, nesten gratis og et greit sted å starte.

Lenke til kommentar

Sukk, skal ikke Fotovideo snart få inn filterholderen til Cokin mon tro.... Først var det "ubekreftet 20.05.2011", nå er det "ubekreftet 20.07.2011". Kan de ikke bare skrive "vi veit ikke helt vi!" i stedet for å dytte fram datoen sånn hele tiden...

Når jeg skulle bestille Cokin filter-pakke så fikk jeg også slik. Sendte mail og de begrunnet det med at fabrikken har ferie i hele august. Bestilte i juli mener jeg å huske.

Mailen: Hei

Dette er bestilt fra Cokin for lenge siden.

Cokin er en liten aktør i fotomarkedet etter hvert, som produserer på bestilling.

Dette fikk vi altså ikke, og Cokin har som alle andre i Frankrike og Italia, stengt i hele August.

De begynner ikke produksjon før i september.

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Har gått fint med XZ-1 - så regner ikke med at de kommer til å krangle på GF1/20mm. Har sett folk med små DSLRs også, så veldig strenge er de neppe. :)

Det gikk fint med GF1 + 20mm også :)

Var på Eagles i Stavanger i går ;) Ingen nøye kontroller, skulle nok klart å smugle inn GH2 med 14-42... og i hvertfall GH2 med 20mm. ble passert av vakter en eneste gang inne på området.

Det var ikke den strengeste kontrollen på Norwegian wood heller.

Konserten var mucho excellente :)

Helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar

eeh, :) Trenger litt hjelp folkens. Det første bildet, første gang! jeg var inne på 1x.com var et bilde fra det jeg vil tro var Vietnam, Kambodsja eller i den regionen i alle fall. Det var flere båter/kanoer med masse mennesker. Er det noen som vet hvilket bilde jeg snakker om? Skulle så gjerne sett det igjen. Har holdt på nå i flere timer på 1x men finner det ikke igjen! dontgetit.gif

Lenke til kommentar

Sukk, skal ikke Fotovideo snart få inn filterholderen til Cokin mon tro.... Først var det "ubekreftet 20.05.2011", nå er det "ubekreftet 20.07.2011". Kan de ikke bare skrive "vi veit ikke helt vi!" i stedet for å dytte fram datoen sånn hele tiden...

Når jeg skulle bestille Cokin filter-pakke så fikk jeg også slik. Sendte mail og de begrunnet det med at fabrikken har ferie i hele august. Bestilte i juli mener jeg å huske.

Mailen: Hei

Dette er bestilt fra Cokin for lenge siden.

Cokin er en liten aktør i fotomarkedet etter hvert, som produserer på bestilling.

Dette fikk vi altså ikke, og Cokin har som alle andre i Frankrike og Italia, stengt i hele August.

De begynner ikke produksjon før i september.

Åh... Det var jo strengt talt uheldig. Takk for informasjonen! :)

Lenke til kommentar

Var innom JapanPhoto sin nettside idag og så at Sigma 10-20 kostet 3785, et par kroner billigere enn FotoVideo. Ned til JP i byen går jeg og til min store overraskelse så koster objektivet 4200 i butikk. Gjelder det samme for FotoVideo eller er JP enestående på dette?

Lenke til kommentar

Gjelder det samme for FotoVideo eller er JP enestående på dette?

Av faghandlene er vel FotoVideo alene om å ha samme pris på nett og i butikk? :hmm:

Men, et tricks på JapanPhoto: hvis du sier at du vil ha nettpris, så får du det + porto, så det ville blitt i underkant av 4000. Av en eller annen grunn så har JP som policy å gjøre det, men aldri å fortelle om det. Litt pussig.

Lenke til kommentar

Av faghandlene er vel FotoVideo alene om å ha samme pris på nett og i butikk? :hmm:

Men, et tricks på JapanPhoto: hvis du sier at du vil ha nettpris, så får du det + porto, så det ville blitt i underkant av 4000. Av en eller annen grunn så har JP som policy å gjøre det, men aldri å fortelle om det. Litt pussig.

Okey :(

Jeg som var klar for nytt objektiv idag... Får ta det til helgen i Oslo istedet :)

Lenke til kommentar

Ikke i Fredrikstad, derfor har de mistet et par salg til meg og fotovideo har fått meg som en kunde.

Og for de som forsvarer denne prisforskjellen, jeg kan akseptere et par tre hundrelapper med når det er snakk om ca 1000.- i forskjell butikk/nett, er jeg ikke i tvil.

Lenke til kommentar

Og for de som forsvarer denne prisforskjellen, jeg kan akseptere et par tre hundrelapper med når det er snakk om ca 1000.- i forskjell butikk/nett, er jeg ikke i tvil.

Det irriterer fletta av meg og. Det festlige er jo at om du er litt i tvil, så har du i tillegg til lavere pris veldig mye bedre rettigheter når du handler på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...