Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Faen da. Fikk frastjelt telefonen i Oslo(!) i kveld. I Storgata på tur til Anker hostel. Først kom det én mann som gikk veldig nært meg. Mærka at han gikk i lomma på meg - konfronterte han og hans to kompiser om at de tok telefonen min - så at en av de plukka den opp fra bakken etter den forsvant fra lomma mi. Er andre gang jeg har fått frastjælt telefonen min - forrige gang var i Goa, India. Får satse på at forsikringa virker denne gangen óg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen problemer med hvordan jeg skal "arrangere" og legge opp alle kablene. Men kommer vell til en løsning etterhvert. :hmm:

Kom inn noen nye disker i dag så da er alt av lagring + backup klart.

Biltema har flere løsninger på kabelkanal / klips, du kan også bruke en kabelspiral og surre rundt ledningene.

Faen da. Fikk frastjelt telefonen i Oslo(!) i kveld. I Storgata på tur til Anker hostel. Først kom det én mann som gikk veldig nært meg. Mærka at han gikk i lomma på meg - konfronterte han og hans to kompiser om at de tok telefonen min - så at en av de plukka den opp fra bakken etter den forsvant fra lomma mi. Er andre gang jeg har fått frastjælt telefonen min - forrige gang var i Goa, India. Får satse på at forsikringa virker denne gangen óg!

Det var en ny angrepsvinkel, normalt så bruker de og forstyrre deg såpass mye at du ikke merker tredjeperson gjennomsøker deg, norske eller utenlandske ?

Lenke til kommentar
Subject: We'd like to feature your photos on our website!

Date: 10th June, 2011

Hi! I really love your photographs and would like to feature a few of them on our website, www.siennacharles.com. We are a luxury travel agency, but we also do a blog, and feature inspiring travel photos every week. Please let us know if you'd like to be featured, and what name you'd like to be credited as. Thank you!!!

Hmm. La et reisebyrå bruke mine bilder gratis for å promotere seg selv?

:hmm:

Sound like a greeeeeeeeeeeat plan. Eller ikke.

Her ville jeg ikke gjort det gratis nei. Kunne jo vært en perfekt måte og faktisk tjene noen kr på bildene dine. Og ved kreditering så vet jeg ikke hvor mye promotering du vil merke i dette da dette er vell et selskap langt unna og utenfor norge.

Ser også at selskapet er nyoppstartet, nemlig i år. Så er vell kanskje ikke mye penger de har enda. Men kanskje er dine bilder de som vil reklamere slik at de får mye kunder og får en stor økonomisk vinning. Dette er vell ikke penger du vil gå glipp av da?

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Yohoo, jeg har omsider fått ut fingeren og bestilt moo-cards, og i dag kom de, skikkelig kule :)

Blir fint å ha noe skikkelig å gi fra seg med kontaktinfo :yes:

Eneste, jeg bestilte like godt et ekstra sett, og ser jeg jo nå at jeg nok vil foretrekke å stadig ha med de nyeste "blinkskuddene" i settet, men greit nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Argh. Irriterer meg at jeg skal være så redd for lyn nå som det er så ofte lyn og torden her i barteby. Kunne virkelig ha tenkt meg å stikke et sted med kamera og stativ altså. Tredje dagen på rad at det er hyppig tordenvær og nå har det holdt på et par timer i strekk.

Lenke til kommentar

Argh. Irriterer meg at jeg skal være så redd for lyn nå som det er så ofte lyn og torden her i barteby. Kunne virkelig ha tenkt meg å stikke et sted med kamera og stativ altså. Tredje dagen på rad at det er hyppig tordenvær og nå har det holdt på et par timer i strekk.

Har lyst til det jeg og, men hører så veldig mye frem og tilbake hvor det er trygt å oppholde seg. Et alternativ er jo å sitte i bilen, men da er man jo begrensa av vei eller parkeringsplass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Sist jeg fotograferte skulle prøve å fotografere lyn så stilte jeg meg på en høy knaus med utsikt over en bydel i Kr.Sund. Noe jeg mistenker hadde vært lite smart nå som det er mer hyppig i alle fall.

Om man sitter i bil så kan man jo kanskje ordne seg med feste til kameraet på taket og fjernkontroll? :hmm:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Sist jeg fotograferte skulle prøve å fotografere lyn så stilte jeg meg på en høy knaus med utsikt over en bydel i Kr.Sund. Noe jeg mistenker hadde vært lite smart nå som det er mer hyppig i alle fall.

Det vil være en veldig dårlig idé.

Lyn er noe man ikke behøver være redd for, men noe man skal respektere.

Ta gjerne bilder av lyn, men ta forhåndsregler.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lastet over og har i allefall backup.

Men hvordan skal jeg gjøre dette? Har nå slik at caalogen til LR3 er på min pc, bildedattabasen jeg jobber imot er på en ekstern hardisk via e-sata. Har også to mapper på pcen. "hentet ut" "bilder til". Der legger jeg da bilder jeg har tatt ut for å jobbe med, og bilder når jeg er ute. Så synkroniserer dette i lr.

Nå har jeg gått til innkjøp av to disker av 2 tb til backup.

En av de skal jeg ha på en annen geografisk plasering slik at jeg har i tilfelle brann eller annet. Dette vil jeg jevnlig passe på slik at jeg alltid har den disken oppdatert.

Har også en 2 tb disk som jeg skal ha som backup hjemme. Begge disse backup diskene vil jeg at skal være identisk like som lagrings/arbeids disken.

Problemet er at hvis jeg jobber i lightroom og foreksempel sletter et bilde jeg ikke vil ha så vil jo ikke disse backup diskene skjønne dette hvis jeg bare legger inn de nye filene.

Hvordan program eller lignende kan jeg bruke slik at det blir en backup som blir en identisk kopi av arbeids disken.

Dette er ikke noe som må oppdateres akkurat med en gang, men oppdateres når jeg selv plugger inn diskene og "Sier i fra at de skal sjekke over og bli like som arbeidsdisken".

Er interisert i program, evnt hvordan dere ville løst dette. WIN7 har vell noe backup system, men aldri sett på det.

Lenke til kommentar

Er interisert i program, evnt hvordan dere ville løst dette. WIN7 har vell noe backup system, men aldri sett på det.

Har satt opp SyncToy her. Det fungerer meget bra til backup over nettverket her f.eks. Vet ikke helt hvordan det vil fungere med USB-disker, men har ingen grunn til å tro at det ikke vil funke like bra.

Ta en titt her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...