Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I do believe that over the last 7 years of so at least I have paid too much attention to the hype of permanently upgrading to stay on top of the race. I have been taking photographs for over 30 years now of which quite a few years I have been professionally involved in the whole imagagery industry. When I think back just about 10 years ago...we had no real discussion then about which camera model we were using...it was much more about the photographs that we had produced and admittedly filters were pretty much a subject back then. These days we are or at least I am much to much involved in discussion about camera gear and about whether or not one has the newest camera on the block...at the end of the day- most cameras are very capable of producing outstanding results. As I have said a couple of time on this forum, there have been tests done where viewers had to compare to set of prints. Both were taken with the same lens but with different camera models. One of them was a top end Canon the other an entry level camera. Nobody was able to distinguish the prints! This shows that most newer cameras might have more bells and whistles but ultimately in many occassions they produce similar results. Yes I have been caught up in the high ISO discussion, but frankly 99% of my time I actually use my cameras at either ISO100 or 200...And yes there are definitely occassions where a top end Nikon will outperform an entry level Sony camera in terms of high ISO, but then it all depends on one's needs. I really believe that at least I have to be much more realistic about what I need a camera for and what it needs to do for me to enable me to do my job more successfully, instead of graving for bells and whistles that I hardly ever use anyhow.

Interessant innlegg i en diskusjon på Dynaxdigital om Sony A100.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Shit. Nå er jeg både livredd og fascinert på samme tid. Det brygger opp til skikkelig tordenvær i Trondheim. Samtidig som at jeg har lyst til å beskue det med eventuelt et kamera så er lyn og torden det naturfenomenet som skremmer meg mest.

helvete. Det ble gummitøfler og putefort i stua.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Er Cokin a serie står i allefall en a på alle eskene. ? Men finner ikke noe om det i dagens salg.

A serien ser ut til å være den minste størrelsen fra Cokin, ser ikke ut til å være særlig i salg lenger - hvertfall ikke i Norge. Cokin sin hjemmeside kan dog fortelle:

"Recommended for lenses between 36 and 62mm in diameter with a focal length over 35mm. Cokin square filters fit into a holder and are attached to a lens via an adapter ring, the photographer has a number of immediate advantages"

Du må ha en adapter ring til holderen, Cokin har også en 'A/P Adapter' som gjør at du kan bruke A filtere på ett P adapter.

Takker for svar. Ble også overasket da jeg fikk vite hvor gamelt kamera vi har hjemme egentlig er. Min far kjøpte det når han var ca 16år. Han er født i 1950 så kamera er da 45 år.

For oss eller han har det egentlig ikke stor verdi. Men kanskje har det en samlerverdi for noen?

Lenke til kommentar

Noe som selger og noe som jeg da er fornøyd med i en stund.

Et merkenavn er et navn du burde tenke lenge og nøye over da du burde har det resten av karrieren, et opparbeidet rykte blir fort borte hvis man bytter navn i ny og ne.

Jeg har tenkt litt rundt og lurer på om jeg kanskje skal beholde navnet. Men jeg er ikke helt enig med det helller. Noen som har noen konkrete forslag? Vil jo ha noe som er enkelt og greit, men noe som andre kan finne meg igjen i.

Har i allefall sett at navnet jeg har hatt nå "knuthsolberg" er noe som folk har klart å søke opp til og funnet frem til meg.

Åpne for forslag og tips.

Lenke til kommentar

Har i allefall sett at navnet jeg har hatt nå "knuthsolberg" er noe som folk har klart å søke opp til og funnet frem til meg.

Akkurat dét har så stor forretningsverdi at jeg synes du skal gå for det.

Starter du noe større sammen med andre senere vil fortsatt navnet ditt ha stor verdi som noe du har og som vil bidra til trafikk på det nye firmaets sider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hva er det som skjer under "ferske diskusjoner" med disse "Agurk", "fallskjerm" og "manet"-trådene?

De fører jo ingen steder heller...

Test tråder i fra drift.. ;)

Lenke til kommentar
Subject: We'd like to feature your photos on our website!

Date: 10th June, 2011

Hi! I really love your photographs and would like to feature a few of them on our website, www.siennacharles.com. We are a luxury travel agency, but we also do a blog, and feature inspiring travel photos every week. Please let us know if you'd like to be featured, and what name you'd like to be credited as. Thank you!!!

Hmm. La et reisebyrå bruke mine bilder gratis for å promotere seg selv?

:hmm:

Sound like a greeeeeeeeeeeat plan. Eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...