egilh Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Er Cokin a serie står i allefall en a på alle eskene. ? Men finner ikke noe om det i dagens salg. A serien ser ut til å være den minste størrelsen fra Cokin, ser ikke ut til å være særlig i salg lenger - hvertfall ikke i Norge. Cokin sin hjemmeside kan dog fortelle: "Recommended for lenses between 36 and 62mm in diameter with a focal length over 35mm. Cokin square filters fit into a holder and are attached to a lens via an adapter ring, the photographer has a number of immediate advantages" Du må ha en adapter ring til holderen, Cokin har også en 'A/P Adapter' som gjør at du kan bruke A filtere på ett P adapter. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Er det noen som kan forklare dette: Dette er altså en sammenligning av å bruke Forhåndsvisning og slideshow (fullskjerm). Bildet er eksportert til jpeg fra Lightroom. Ser at Color Space står på ProPhoto RGB, har det noe med saken å gjøre? Hadde vært kjekt å vite hvorfor det blir sånn. Edit: Ser ut til at det hjalp å sette Color Space til Adobe RGB... Men da er spørsmålet hvorfor det stod på ProPhoto RGB, for jeg har aldri endret det (så vidt jeg vet ). Endret 8. juni 2011 av AYHJA-eier Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Skal du eksportere bilder til visning på andres maskiner - eksporter til sRGB. Dette er klassisk bildeframviser som ikke tar hensyn til fargerom. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Sitter med eksamen foran meg, og har et sært spørsmål jeg håper noen akamister kan svare på. Er det noen som vet om noen bygninger/landemerker med en sirkelformet plass utenfor i oslo, trondheim eller Bergen? I verste fall bare en sirkelformet plass ved en fontene eller lignende? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Men hvis du har brukt sRGB eller ikke så burde det ikke blidt slikt som du ser der. Det skal vell ikke ha noe å si når det er på maskinen enda. Endret 8. juni 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Okei Gjelder det også om man skal få skrevet ut bilder? Evt. hva bør man bruke da? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Men hvis du har brukt sRGB eller ikke så burde det ikke blidt slikt som du ser der. Det skal vell ikke ha noe å si når det er på maskinen enda. Hvis du har et bilde i ProPhoto RGB og viser det i én fremviser som forstår at det er ProPhoto og oversetter korrekt til sRGB for visning, og samtidig viser bildet i én fremviser som tror ProPhoto-dataene er sRGB, så kan det bli stor forskjell på fargene, jo. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Okei Gjelder det også om man skal få skrevet ut bilder? Evt. hva bør man bruke da? Eksporter til fargerommet trykkeriet foretrekker å motta bildet i. Japan Photo XXL vil ha sRGB, mens mange foretrekker Adobe RGB. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Dette er den eneste jeg kommer på her i Bergen: 1 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Har i lengre tid vurdert et filter sett til 10-20mm. Derfor tenkte jeg nå og kjøpe et cokin filtersett eller noe lignende som fungerer på dette objektivet. Men så kom jeg over Denne DIY artikkelen. Noen som har prøvd noe lignende eller har trua på at det virker? Sparer jo en del penger og virker litt fiffig Lenke til kommentar
egilh Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Hvis du er klar for fargestikk er det jo bare å kjøre på! Billig blir det hvertfall Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Fenomenalt! Jay Maisel http://www.kelbytraining.com/player/index.html#tab\browse/category\all/course\296/lesson\4183 1 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Hvis du er klar for fargestikk er det jo bare å kjøre på! Billig blir det hvertfall Hehee, finner nok en måte å fjerne det på! Går det ikke så går det ikke..er ikke så mye penger det er snakk om uansett Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Junifesten ble mer stressende enn jeg hadde trodd. Jeg rekker så vidt å få tatt bildene jeg trenger. Håper det løsner litt snart. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Junifesten ble mer stressende enn jeg hadde trodd. Jeg rekker så vidt å få tatt bildene jeg trenger. Håper det løsner litt snart. Det er vel ikke junifesten som er stressende - det er det du fyller resten av tiden din med, som er stressende 1 Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Junifesten ble mer stressende enn jeg hadde trodd. Jeg rekker så vidt å få tatt bildene jeg trenger. Håper det løsner litt snart. Det er vel ikke junifesten som er stressende - det er det du fyller resten av tiden din med, som er stressende Du har selvfølgelig rett, jeg får ta meg fri fra alt neste fest. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg trenger litt mer ålreit vær før jeg kan få deltatt i det hele tatt. Bestiller sol til Bergen mer enn en gang i uken fremover. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Jeg trenger litt mer ålreit vær før jeg kan få deltatt i det hele tatt. Bestiller sol til Bergen mer enn en gang i uken fremover. Når griser flyr... Edit: De har forresten meldt om at regnvær og smeltevann vil føre til 5-årsflommen litt tidlig i Bergen. (et par år for tidlig...) Det er også fare for at den vil overstige det normale nivået... Endret 9. juni 2011 av Itspersonal Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg trenger litt mer ålreit vær før jeg kan få deltatt i det hele tatt. Bestiller sol til Bergen mer enn en gang i uken fremover. Når griser flyr... Det må ha vært i går da jeg fant Duke Nukem Forever tilgjengelig for nedlasting på en tracker jeg bruker. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Det må ha vært i går da jeg fant Duke Nukem Forever tilgjengelig for nedlasting på en tracker jeg bruker. Jeg er ikke så sikker på den grisen flyr heller (selv om det er feil gris). Slike lanseringer tiltrekker alltid et hav av mistenksomme versjoner som også kommer med hepatitt, herpes eller andre virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå