Nautica Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Hva med kun etternavnet? Du har et ganske heldig etternavn synes jeg. Jeg forbinder det med bl.a. solberg-brødrene, så synes det trekker opp, selv om det egentlig er totalt urelevant. Solberg-foto.no, fotograf-solberg eller lignende? Poenget mitt er, må du har med for- og mellomnavnet ditt i url-en? Hvis man vil bli satt i samme bås som de to rallynissene da "positivt" Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Uansett, Solberg er et bedre etternavn synes jeg, enn f.eks. Rohølhaugen eller andre ukjente, rare etternavn. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Det mest profesjonelle er selvsagt ".professional.com" Heheheh Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Selv om jeg ikke akkurat er veldig aktiv her om dagen, så må jeg nesten dele gleden over denne overraskelsen som ventet meg da jeg kom hjem fra jobb i dag: Yes indeed! Taschens reprint av Helmut Newtons Sumo! Noen kilo med himmelsk fotonytelse... selv om det var Newton som tok fra meg fotogleden da jeg innså at jeg aldri kommer til å ta bilder som ham... Leveres med "book stand", siden boken er for stor til å holde "vanlig"... 2 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Hva med kun etternavnet? Du har et ganske heldig etternavn synes jeg. Jeg forbinder det med bl.a. solberg-brødrene, så synes det trekker opp, selv om det egentlig er totalt urelevant. Solberg-foto.no, fotograf-solberg eller lignende? Poenget mitt er, må du har med for- og mellomnavnet ditt i url-en? Ja, du skjønte i allefall hva jeg mente. Ja kanskje det, men det med da å google navnet blir det kanskje vansklig å finne da det vil komme opp mange rally linker kanskje? Jeg trenger ikke ha med hverken fornavn, etternavn eller mellomnavn. Så jeg er åpen for andre tips om hva jeg kan velge, da jeg vil ha noe som fenger. Noe som selger og noe som jeg da er fornøyd med i en stund. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Noe som selger og noe som jeg da er fornøyd med i en stund. Et merkenavn er et navn du burde tenke lenge og nøye over da du burde har det resten av karrieren, et opparbeidet rykte blir fort borte hvis man bytter navn i ny og ne. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg trenger ikke ha med hverken fornavn, etternavn eller mellomnavn. Så jeg er åpen for andre tips om hva jeg kan velge, da jeg vil ha noe som fenger. Noe som selger og noe som jeg da er fornøyd med i en stund. Jeg har aldri prøvd å etablere meg som fotograf, men jeg vil tro at en av utfordringene er å få folk til å huske at de har sett/hørt navnet. fornavnetternavn.no eller .com er a) lett å huske og b) støtter innlæringen av navnet ditt, og gjør det lett å finne deg igjen selv om de har rota bort visittkortet. Et kult firmanavn er mer kult enn overbevisende. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) den H-en er det kanskje ikke helt umiddelbart åpenbart at skal symbolisere mellomnavnet? Ikke at det ikke er logisk, for all del, men ved aller første øyekast ser det nesten ut som det forestiller at det skan være Knuth med stum H på slutten Hvis den må med kan du evt. separere den med bindestreker eller punktumer på hver side, men det er kanskje ikke helt heldig det heller. Bare etternavnet er jeg enig i at klinger bra. Det er så kort at du med fordel kan slenge på -foto eller noe annet som avslører eksakt hva det dreier seg om. Hvis du føler deg kreativ kan du lage en liten domain hack. Kjipt at det ikke finnes noe .rg-TLD, for solbe.rg hadde vært kult. Men du kan jo driste deg til å kjøpe et domene i Tonga og få solberg-fo.to? EDIT: Enig med kaian i at kult firmanavn ikke nødvendigvis funker bra. Hvis jeg skulle gjort det sånn ville jeg også registrert fornavnetternavn.no eller .com og kobla det til samme side så begge deler leder samme vei. Endret 7. juni 2011 av C₈H₁₀N₄O₂ 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Nei ikke sånn jeg mente. Men at selve "knuthsolberg" kanskje er litt kjedelig og uptoft og burde formulere det sammen på en annen måte? Det er jo selvfølgelig mye mer proft med et ".com" en et ".smugmug.com. " .com er ikke profesjonelt. .no er mye bedre Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 In the end er det ingen som bryr seg om det står .no, .com eller om man har hele eller halve navnet sitt i domenet - det er arbeidet man gjør som har noe å si. 3 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 7. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2011 Fikk prøvesitte en Tesla i dag, fine biler! Noen bilder ble det også, var et miljøvennlig bilrace her i distriktet med en rekke Teslaer og andre el og hybridbiler. Henning Solberg og noen andre rally folk var også med og snurra litt. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 In the end er det ingen som bryr seg om det står .no, .com eller om man har hele eller halve navnet sitt i domenet - det er arbeidet man gjør som har noe å si. +1 Selv avregistrerte jeg nettopp ifotoet.no (Illustratør og FOTOgraf Eskild Toft) siden jeg la ned ENK pga. utlandsstudier og at jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å drive videre med noen av delene (eller i Norge for den slags skyld). Registrerte nettopp eskildtoft.com men var lenge i tvil om jeg skulle ta .net foran .com Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Av alle ubrukelige ting man kan ha i fotosekken sommerstid.. Jeg fant skismurning i et "skjult" rom. To stk skismurning + kork i et futteral. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Noen som har noen anbefaling av polaristeringsfilter jeg kan kjøpe? Får 40% på sigma, Cokin og Prozigma sine skrufiltere hos fotovideo. Er til 70-200mm f2.8L. Evnt et til canon sin 50mm f1.8. Skal jo bruke til å få litt mer "kick" i noen sommerbilder. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Noen som har noen anbefaling av polaristeringsfilter jeg kan kjøpe? Får 40% på sigma, Cokin og Prozigma sine skrufiltere hos fotovideo. Er til 70-200mm f2.8L. Evnt et til canon sin 50mm f1.8. Skal jo bruke til å få litt mer "kick" i noen sommerbilder. Synd at de kun valgte disse merkene .. B+W sine polafilter er gull. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Er det noe tesse noen av de? I så fall skrik ut, tilbudet jeg har er bare frem til 18:00. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Sikkert flere som fungerer, men personlig hadde jeg heller bestilt B+W CPl fra maxsaver.net f.eks. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Ble ikke til at jeg kjøpte noe. Har jo funnet noe gammelt kamerautstyr. Og der er det et slags cokin filtersett med ca 25 forskjellige filtere etc i egne esker. Alt er av god kvalitet og nesten ikke brukt av filterene. Er også en slags festemekanisme, men ser ikke ut til at det passer på noe av mitt utstyr. Finnes det overganger så jeg kan bruke de filerene? Er Cokin a serie står i allefall en a på alle eskene. ? Men finner ikke noe om det i dagens salg. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Er det normalt at det blir noe tull med lysmåleren i kameraet? Ser ut som de fleste bildene mine blir undereksponert Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2011 Pff, legger da til stadighet fra meg utstyret mellom føtterne selv. Så kan vel ikke klandre han for det. Men han skal nok mobbes litt - han greide å gjøre akkurat det samme med et av (de svindyre) videokameraene til skola i vinter... Edit: Bare at videokameraet lå på et bord da, men samme hendelsesforløp, kameraet forsvant, og han sprang etter - greide å få tak i det. Tror han bør tenke på en friidrettskarriere Av alle ubrukelige ting man kan ha i fotosekken sommerstid.. Jeg fant skismurning i et "skjult" rom. To stk skismurning + kork i et futteral. Trenger man det vinterstid da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå