Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Vel. Jeg syns at Komplett PC'en hadde pinglete PSU (strømforsyning)

Hva er fordelene med en overdimensjonert strømforsyning i PCen?

Da slipper den å jobbe på maks effekt og vil sannsynligvis vare lengere, men den største fordelen er vel at ved senere oppgradering av f.eks kraftigere skjermkort så slipper du å mått bytte strømforsyninga også.

Men som sagt i tråden finn en støysvak strømforsyning og støysvak kjøler til prosessoren, lite kjekt å ha en pc som høres ut som en flymotor :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakka nettopp i telefonen med han som låner kameraet mitt:

‎Han på telefon: «Har du bra forsikring?»

Jeg: «Tja, kordan det?»

Han: «Kameraet ditt vart stjelt....»

Han forklarer situasjonen, men forteller ikke hva som skjedde med kameraet.

Jeg: «...»

Han: «Men eg sprang etter han da, og fikk tak i kameraet før eg tok han i handa og sa "godt forsøk"»

Skumleste telefonsamtalen ever! :|

Endret av Ole_Gunnar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakka nettopp i telefonen med han som låner kameraet mitt:

‎Han på telefon: «Har du bra forsikring?»

Jeg: «Tja, kordan det?»

Han: «Kameraet ditt vart stjelt....»

Jeg: «Blir knekkebrød og nudler på deg en stund fremover da»

How it should have gone.

Lenke til kommentar

Dæven! Godt det gikk bra da :) litt kjipt om en kompis ble frastjålet kameraet og man er uten forsikring..

Over til noe annet.

I går var jeg på fototur med en venninne.

Turen gikk til drøbak tidlig om morgenen. Vi hadde båt i Drøbak og dro derfra og til noen bunkere fra 2. verdenskrig. Vi hadde selvfølgelig glemt lommelykt, noe som var vesentlig når man gikk innover i bunkerne. Vi dro tilbake til drøbak og kjøpte lommelykt og batterier før vi dro ut igjen. Da hadde det allerede gått så mye tid, så vi dro til neste destinasjon: Den nedlagte dynamittfabrikken - som ligger på en øy, en liten tur utenfor Drøbak. Jeg hadde som alltid med meg altfor mye bagasje og gikk med en fullstappet retrospective 30 og en trillebag (med ødelagte hjul) stappet med klær, drikke, stativer osv.. Må innrømme at turen opp til dynamittfabrikken ble ganske slitsom etterhvert... Vi startet med å gå rundt og utforske området før vi gikk inn og satte opp utstyret. Meget spennende bygninger og gamle gjenstander der så jeg kan absolutt anbefale en tur dit.. Ble ikke så mange bilder som jeg hadde håpet på, men noe ble det. Skal nok tilbake så snart tiden og jeg blir gode venner igjen :)

Lenke til kommentar

How it should have gone.

Ble såpass satt ut (siden jeg trodde utstyret faktisk ble stjålet) - at jeg bare satt og måpte. Men ga han klar beskjed om dersom noe skjer med det - så er det fint at han skal jobbe i sommer. :)

Dæven! Godt det gikk bra da :) litt kjipt om en kompis ble frastjålet kameraet og man er uten forsikring..

Min forsikring hadde jo sikkert ikke dekt det uansett - men tipper han passer på kameraet litt bedre fra nå av. :p

Lenke til kommentar

Over til noe annet.

I går var jeg på fototur med en venninne.

Turen gikk til drøbak tidlig om morgenen. Vi hadde båt i Drøbak og dro derfra og til noen bunkere fra 2. verdenskrig. Vi hadde selvfølgelig glemt lommelykt, noe som var vesentlig når man gikk innover i bunkerne. Vi dro tilbake til drøbak og kjøpte lommelykt og batterier før vi dro ut igjen. Da hadde det allerede gått så mye tid, så vi dro til neste destinasjon: Den nedlagte dynamittfabrikken - som ligger på en øy, en liten tur utenfor Drøbak. Jeg hadde som alltid med meg altfor mye bagasje og gikk med en fullstappet retrospective 30 og en trillebag (med ødelagte hjul) stappet med klær, drikke, stativer osv.. Må innrømme at turen opp til dynamittfabrikken ble ganske slitsom etterhvert... Vi startet med å gå rundt og utforske området før vi gikk inn og satte opp utstyret. Meget spennende bygninger og gamle gjenstander der så jeg kan absolutt anbefale en tur dit.. Ble ikke så mange bilder som jeg hadde håpet på, men noe ble det. Skal nok tilbake så snart tiden og jeg blir gode venner igjen :)

Hva med og dele litt informasjon om hvor disse bunkerne og fabrikken ligger "longitude/latitude" , da ville jeg blitt deg evig taknemelig :)

Lenke til kommentar

Er ikke noen av dere akam-chattere som har gode tips til å få freelance-fotopass til konserter, vel? *longshot*

Spørs hvilke konserter du er ute etter. Det kan funke å bli medlem av en studentfotogruppe. Alà Fotogjengen på Samfundet i Trondheim eller Eksponeringsetaten på Kvarteret i Bergen.

Endret av Mollenpriz
Lenke til kommentar

1. Den bråker ikke mye med mye last (gaming PC)

2. Tåler mer belastning.

Hva er poenget med overdimensjonert skjermkort?

Lenke til kommentar

Pff, legger da til stadighet fra meg utstyret mellom føtterne selv. Så kan vel ikke klandre han for det. Men han skal nok mobbes litt - han greide å gjøre akkurat det samme med et av (de svindyre) videokameraene til skola i vinter... :w00t:

Edit: Bare at videokameraet lå på et bord da, men samme hendelsesforløp, kameraet forsvant, og han sprang etter - greide å få tak i det. :)

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Hva med og dele litt informasjon om hvor disse bunkerne og fabrikken ligger "longitude/latitude" , da ville jeg blitt deg evig taknemelig :)

No problem!

Men jeg tar det i morra, med mindre du ikke er redd for å havne i afrika :p ( halvsover foran pc'n..)

Lenke til kommentar

Sånn generelt: hvis man har god margin går den kjøligere og lager mindre bråk (hvis det er hastighetsregulering på vifta, selvfølgelig -- men det er det vel som regel?), og det gir rom for både oppgraderinger og overklokking.

Men jeg har ikke snøring på om det blir noen vesentlig forskjell i dette konkrete tilfellet her. :)

EDIT: noen hadde svart på dette her ja. så ikke at det var en side til her. på tide å legge seg, haha

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...