tflovik Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Pokker, kona dro bort i dag og jeg hadde gledet meg til en fototur. Men det er tungt skydekke og regn Endret 4. juni 2011 av Døgnvill Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Husk at det er S-tog (linjene har bokstavnavn) dere skal ta. Vel - går med vanlig tog også, men S-togene går oftere. Har S-tog noe med ganglaget en sen nattestid og gjøre Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) I Danmark er ikke dette ganglaget begrenset til nattestid Jeg er temmelig nære på å kjøpe 100mm f/2.8L Macro nå... for andre gang. Den første ble solgt litt impulsivt for å finansire 70-200mm på messetilbud. Jeg savner det virkelig, og det er bare en snau uke til feriepenger nå Endret 4. juni 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Hang akkurat opp 3 bilder jeg har tatt på veggen tror jeg skal flytte rammene helt inntil hverandre, jeg likte ikke helt at det var mellomrom edit: sorry for crappy bilde, lathet som gjorde at jeg ikke gadd å stille no på kamera:P Endret 4. juni 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Du bør beholde mellomrommet. Evt ha mer mellomrom. Det ser sjelden bra ut med bilder som er helt klint opp i hverandre. Prøv også å få de to liggende bildene til å være i samme høyde (kan være at de er det, men jeg synes det ser ut som om de har litt forskjellig høyde, kan være vinkel på bildet). Endret 4. juni 2011 av herp derp Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 de er i samme høyde, men argh, nå er det jo skruehull i veggen, jaja, får kjøpe noe å dekke det til med menmen, får prøve mer imorgen eller.no er så sliten etter jobben enda, pluss det er vaaaarmt Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Med 27-30 grader i skyggen i destinasjonen Drammen er det mer fristende å legge seg på solsengen enn å ta frem kameraet. Mulig det er situasjonen for andre ettersom aktiviteten her inne de siste dagene har vært fantastisk laber Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Personlig er jeg kameraløs for øyeblikket - men har jo ca. to måneder med bilder som ikke er redigert og publisert enda. Må vel kanskje sette meg ned å gjøre det en kveld.... Har enda en halv sesong igjen av Stargate Universe (s2) å se though, så det får bli en annen kveld! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Personlig er jeg kameraløs for øyeblikket - men har jo ca. to måneder med bilder som ikke er redigert og publisert enda. Må vel kanskje sette meg ned å gjøre det en kveld.... Har enda en halv sesong igjen av Stargate Universe (s2) å se though, så det får bli en annen kveld! Hva kan man si...her ligger både bilder og Eureka på samme HD - ingen premie til den som gjetter hvem som vant i kveld... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Med 27-30 grader i skyggen i destinasjonen Drammen er det mer fristende å legge seg på solsengen enn å ta frem kameraet. Mulig det er situasjonen for andre ettersom aktiviteten her inne de siste dagene har vært fantastisk laber Noen pils på verandaen i strålende ettermiddagssol har virkelig ikke gjort skade på dennen dagen Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hva kan man si...her ligger både bilder og Eureka på samme HD - ingen premie til den som gjetter hvem som vant i kveld... Kjent problem det der altså... Eureka er forøvrig kult. Tror jeg må ansette en elleranna kineser til å ta seg av etterbehandlig av bilder. Liker å trykke på utløserknappen, men synes post fort blir kjedelig. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hva kan man si...her ligger både bilder og Eureka på samme HD - ingen premie til den som gjetter hvem som vant i kveld... Kjent problem det der altså... Eureka er forøvrig kult. Tror jeg må ansette en elleranna kineser til å ta seg av etterbehandlig av bilder. Liker å trykke på utløserknappen, men synes post fort blir kjedelig. Rop ut hvis du får rabatt ved 2 ! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Er redd jeg slenger meg på den der Ole_Gunnar. Fantastisk moro å ta bilder, men motet blir fort borte når en må legge inn bildene, organisere de, og ikke minst etterbehandle de. Som med mye annet avhenger dette av form, og dessverre kan det gå uker og måneder før man orker å ta fatt på bildene. Samtidig har man de periodene hvor man plutselig syntes det er gøy å etterbehandle, og man leter gjennom katalogen febrilsk etter mer å redigere. Så er spørsmålet: Arbeidskraft fra asia eller øst-europa til etterbehandlingen? Asia m. Kina tar vel seieren? Endret 4. juni 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Stasjonær PC - siste spørsmål på forhåpentligvis lang tid: Sjekket Gamer PC fra komplett og Multicom og kan det være veien å gå også for bilderedigering ? Snakker Intel i7, 8-16 GB Ram, 1 SSD for OS/software og 1 1TB for lagring. Pris 14-1800. Dette er ikke ekstrem maskiner med vannkjøling og kabinetter i Alienware land. Noen synspunkter på om dette er veien å gå ? http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278 http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10602874;c:100583;fl:0#tilpass Multicom PC n er med 1 skjermkort istedet for 2 og Intel 510 SSD. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Rop ut hvis du får rabatt ved 2 ! Kanskje få groupon til å finne noe? Så er spørsmålet: Arbeidskraft fra asia eller øst-europa til etterbehandlingen? Asia m. Kina tar vel seieren? Etter litt tenking, tror jeg kanskje en partysvenske hadde passa meg fint - bilderedigering om dagen, vorspiel-arrangør om kveldene! Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Fikk solblenderen til 50mm'eren i stad, uyeah 1 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Motlysblender er fint. En av dem redda livet til 16-85, og også muligens D7000-en som den satt på, da jeg kravla rundt i gropa på en konsert her om dagen. Det foregår en festivalgreie (Working Class Hero) her i byen (Drammen)og jeg har fått for at jeg skal skyte hele greia. Morsomt, men intensivt. Holdt på fra 1030 til 0130 i går (og alt jeg hadde tid til å spise i det tidsrommet var en hamburger, haha) Skal vise fram noe bilder så fort jeg får tid. Hvis noen her stikker innom festivalen, merk hvordan en haug med fantastiske bilder, hvorav noen er tatt av undertegnede, projiseres på en greie i et hjørne i nærheten av hovedscenen. Merk også at de tapper øl fra Haandbryggeriet i et annet hjørne like ved. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Stasjonær PC - siste spørsmål på forhåpentligvis lang tid: Sjekket Gamer PC fra komplett og Multicom og kan det være veien å gå også for bilderedigering ? Snakker Intel i7, 8-16 GB Ram, 1 SSD for OS/software og 1 1TB for lagring. Pris 14-1800. Dette er ikke ekstrem maskiner med vannkjøling og kabinetter i Alienware land. Noen synspunkter på om dette er veien å gå ? http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278 http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10602874;c:100583;fl:0#tilpass Multicom PC n er med 1 skjermkort istedet for 2 og Intel 510 SSD. Vel. Jeg syns at Komplett PC'en hadde pinglete PSU (strømforsyning), liten SSD (ville hatt 120Gb) og 1 Tb HDD er for lite minst 2Tb og jeg ville valgt Hexa core ikke Quad core. Om du ikke skal spille så ikke gå for 2 skjermkort. Dvs, med mindre du trenger en varmeovn For Komplett-PCen kan du også velge bort alle ting som heter Gaming; Gaming Mus, tastatur osv.. og spare penger der. NB: husk OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA SSD 2.5" to 3.5" Endret 5. juni 2011 av Epp Lenke til kommentar
brk Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 En ting som jeg synes er veldig viktig er at maskinen skal være støysvak. Ha det i tankene i alle fall. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vel. Jeg syns at Komplett PC'en hadde pinglete PSU (strømforsyning) Hva er fordelene med en overdimensjonert strømforsyning i PCen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå