Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Nordens ark 10 mil fra Svinesund, vurderer en tur i løpe av sommeren.

 

"Att fotografera i en djurpark brukar ofta vara något som inte står så högt i kurs hos naturfotografer eller fotografer i största allmänhet.

 

Men nu är ju Nordens Ark ingen djurpark. På Nordens Ark kommer djuren i första hand, något som i det här fallet inte alls är till besökarens nackdel.

 

Tvärtom så är Nordens Ark lite av en oas för fotografen. Här har man möjlighet att komma dessa fantastiska djur riktigt nära och det finns egentligen inget som säger att man inte kan få bra bilder även med lite enklare utrustning.

 

Nordens Ark liknar mer en stor skog full med djur än något annat och det enda som avslöjar är stängslen som för övrigt inte är nogot hinder för fotografen.

 

Kort och gott så är Nordens Ark en fantastisk plats för fotoutflykten. Du kommer nära, kan fotografera i lugn och ro från flera olika vinklar och att undvika den där djurparksmiljön är heller inget problem. För vi sa ju att det inte var någon djurpark.

 

En fotointresserads dröm helt enkelt!"

Johnny Buchwald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

w00t? Nikon har ikke 35mm F/1.2. 1:2 betyr at blenderen er halvparten så stor som brennvidden, altså F/2.

Forøvrig er ikke den ny, men batterigrepet på D700en, RS-7 på D700 og AH-4 på D300en er nye.

 

Nei, skulle stått 1:2, har en shift-knapp som ikke alltid funker. Seriøs krok på RS-7. Får kamera til å se lite ut...

Lenke til kommentar

Ekte i forhold til hva? Det er sikkert ett ekte "7dayshop"-filter, uten at jeg har hørt om merket før, men det er sannsynligvis ikke på samme ytelsesnivå som de to store produsentene av variable ND-filter (Singh-ray og LCW).

 

Fra flickr om 7dayshop filteret:

 

This weekend has been the first weekend I have had a chance to try out my new variable nd filter from 7dayshop...

 

First impressions were good, sturdy build quality, very smooth action and the markings around the outside were more permanent than the stickers which were on my Singh-Ray.

 

When I actually tried it out I was very disappointed, when turning it towards the darker end 5/6/7/8 stops, a very dark area starts to appear just off-centre covering a substantial part of the image. I think issue renders it unusable and I am sending mine straight back for a refund.

 

Very disappointed in 7dayshop selling these if they are all like this and the fact that they are offering a 30 day money back guarantee will result in a lot of returns I would expect.

 

Maybe there actually is a valid reason why the Singh-Rays are so expensive.

Lenke til kommentar

ooh, du drar meg bort fra det jeg bør gjøre Nautica :p Ender med at jeg sitter resten av dagen og ser gjennom nettsiden..

 

Er det forresten lov å endre litt på juni-fest utfordringen? tror ikke jeg har tid nok til å være så begrenset som jeg først hadde tenkt til..

Lenke til kommentar

Man kan endre det man måtte ønske, men galleriet på slutten har tradisjonelt vært reservert for de som har oppfylt sin opprinnelige utfordring. Dette kan dermed bety at en som har tatt seks bilder ukentlig ikke er med mens en som tar to er med -- virker snodig, inntil en innser at dette ikke er en konkurranse med andre enn deg selv.

Lenke til kommentar

Nordens ark 10 mil fra Svinesund, vurderer en tur i løpe av sommeren.

 

"Att fotografera i en djurpark brukar ofta vara något som inte står så högt i kurs hos naturfotografer eller fotografer i största allmänhet.

 

Men nu är ju Nordens Ark ingen djurpark. På Nordens Ark kommer djuren i första hand, något som i det här fallet inte alls är till besökarens nackdel.

 

Tvärtom så är Nordens Ark lite av en oas för fotografen. Här har man möjlighet att komma dessa fantastiska djur riktigt nära och det finns egentligen inget som säger att man inte kan få bra bilder även med lite enklare utrustning.

 

Nordens Ark liknar mer en stor skog full med djur än något annat och det enda som avslöjar är stängslen som för övrigt inte är nogot hinder för fotografen.

 

Kort och gott så är Nordens Ark en fantastisk plats för fotoutflykten. Du kommer nära, kan fotografera i lugn och ro från flera olika vinklar och att undvika den där djurparksmiljön är heller inget problem. För vi sa ju att det inte var någon djurpark.

 

En fotointresserads dröm helt enkelt!"

Johnny Buchwald

 

si gjerne ifra når enn dette blir og hvis jeg kan bli med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...