henbruas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Er du sikker på at du bare er femten? Jeg fylte år i mai, så ja. Endret 30. juni 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Er du fornøyd med SmugMug? Funker det bra som portfolio? Til mitt bruk fungerer Smugmug utmerket, men det er jo ikke akkurat noen portefølje jeg har liggende der - brukes primært til lukkede gallerier for venner og kjente - men jeg tror det kan funke fint. Mye bra og enkelt tilgjengelig funksjonalitet. Hvor mange eksponeringer klarer Nikon D200 før det konker? Noen som har noen linker eller noe om dette? Det er aldri så enkelt, men lukkerens MABF (mean actuations between failure - gjennomsnittlig antall utløsninger mellom feil) er oppgitt av Nikon til 100.000. Det står i brosjyren. Endret 30. juni 2008 av Anew Lenke til kommentar
GLN Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Andre program enn Photomatix som kan converte HDR, og largre dem i JPEG? Noe ikke Photomatix kan ihvertfall Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Etter hva jeg har forstått er Brønnøysund på det mye omtalte Helgelandet? Det er mulig at jeg kommer til å streife innom der litt fremover, så om det er praktisk mulig, så kan det jo være jeg forsøker å trenge meg på i en eller annen sammenheng... Eller er avstanden for stor? På ingen som helst måte. Jeg går ut fra at det vil være i Mosjøen treffet skjer, og det er en time fra Sandnessjøen (halvtime med veldig aktiv, og litt farlig kjøring). Brønnøysund er vel noe rundt det samme, eller? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Andre program enn Photomatix som kan converte HDR, og largre dem i JPEG? Noe ikke Photomatix kan ihvertfall Photomatrix lager HDR bilder, og du får valget om å lagre som JPEG når HDR er ferdig generert. Hvis du allerede har .HDR så kan photoshop åpne slike format. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Er du sikker på at du bare er femten? Jeg fylte år i mai, så ja. Woot? Er forholdsvis trygg på at jeg vet min egen alder, ja.. Lenke til kommentar
solaas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg er også 15 men fyller 16 senere i år. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Andre program enn Photomatix som kan converte HDR, og largre dem i JPEG? Noe ikke Photomatix kan ihvertfall Jeg sa jo tidligere hvordan du skal gjøre det! I tone mappingen må du si at du skal eksportere som 8 bit. JPEG støtter ikke 16 bit! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Kanskje vi mindreårige skal utveksle MSN-adresser? Trenger flere fotofolk å preike med (gjerne dere OVER 15 også, for den saks skyld -_-) Andre program enn Photomatix som kan converte HDR, og largre dem i JPEG? Noe ikke Photomatix kan ihvertfall Jeg sa jo tidligere hvordan du skal gjøre det! I tone mappingen må du si at du skal eksportere som 8 bit. JPEG støtter ikke 16 bit! Hva er 16-bit egentlig godt for? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg ville gjettet at både deg og solaas var eldre enn dere er. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vil noen gjette alderen min da? De som vet det har ikke lov til å svare. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Wild guess: 24? Med trykk på wild. Jeg aner virkelig ikke. Endret 30. juni 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
solaas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hehe Pusur1993, det er det som er bra med internett, Anonymitet(dog dette blir det bare mindre og mindre av). Jeg håper at de yngre i forumet ikke blir tatt mindre seriøs på grunn av vår unge alder. Edit: Gjette alder på Jurgis. Med tanke på alt utstyret du har og de artistene du tok bilde av på den festivalen (Flickr bildene) vil jeg gjette at du er rundt 26-31 år gammel Endret 30. juni 2008 av solaas Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg håper at de yngre i forumet ikke blir tatt mindre seriøs på grunn av vår unge alder. Vel, det er jo det vi kan prøve å motbevise. Ved å for eksempel ikke vippe denne tråden altfor langt vekk fra fotografi. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vil noen gjette alderen min da? De som vet det har ikke lov til å svare. født i 91? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvor mange eksponeringer klarer Nikon D200 før det konker? Noen som har noen linker eller noe om dette? Ca 25.000. Og nå er jeg deltaker i konkurransen... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg ville gjettet at både deg og solaas var eldre enn dere er. Hvorfor? Vil noen gjette alderen min da? De som vet det har ikke lov til å svare. 27? Enten det eller 19. vet ikke hvorfor, bare en feeling jeg fikk Hehe Pusur1993, det er det som er bra med internett, Anonymitet(dog dette blir det bare mindre og mindre av).Jeg håper at de yngre i forumet ikke blir tatt mindre seriøs på grunn av vår unge alder. Det samme håper jeg. Marius Olsen (17 år, btw), har vel hjulpet alle oss småtasser godt på det feltet der Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vil noen gjette alderen min da? De som vet det har ikke lov til å svare. Du er vel 17. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Andre program enn Photomatix som kan converte HDR, og largre dem i JPEG? Noe ikke Photomatix kan ihvertfall Jeg sa jo tidligere hvordan du skal gjøre det! I tone mappingen må du si at du skal eksportere som 8 bit. JPEG støtter ikke 16 bit! Hva er 16-bit egentlig godt for? Større fargedybde. 16bit per kanal gir mulighet for tall mellom 0 og 65536 i forhold til tall mellom 0 og 256. Større rom for nøyanser gir mer korrekte farger. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg ville gjettet at både deg og solaas var eldre enn dere er. Hvorfor? Marius Olsen (17 år, btw), har vel hjulpet alle oss småtasser godt på det feltet der Vel, delvis på grunn av utstyrslisten deres. Men jeg har heller ikke fått intrykk av at dere er såpass unge som meg. Og en syttenåring er da ikke så ung. I mine øyne, i det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå