tomsi42 Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Vet det. Men galskapen etter noe nytt er sterk i meg D3100 + 35mm f/1.8 DX er vel like nytt som D7000 m/kit. Og vel så mye moro. Har "planer" om tur til Irland/Skottland/England og kanskje en helgetur til Skagen. Mer fornuftig bruk av pengene Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Nå skrangler ene stasjonære PC n her, og siden den har 2 HDer i Raid så snakker vi backup og litt mer stress enn vanlig. Hvor vil dere anbefale å kjøpe stasjonær fra ? Det er ikke aktuelt å spare 12 kroner for å kaste bort tid på å bygge selv. Ser bla at Komplett har ett par interessante alternativer. Hva med en dell, angrer litt på at jeg sparte et par lapper på og bygge selv Dette er en Dell XPS something, sjekket Dell men de har ikke SSD før man hopper opp til de nusselige vulgære PCene til Alienware, og følger at jeg betaler for ræl som ikke trengs til mitt bruk. Er såpass lenge siden jeg styra inne i stasjonære PC r, har en selvbygget men byttet både power, vifter, lydkort, harddisker og satt i mer ram m.m. i ymse maskiner som har/hatt tidligere. Har eid noen Dell maskiner igjennom årene, selv om de er litt dyre har de aldri sviktet meg Det jeg vurderte var og kjøpe en med en forholdsvis stor HD og sette inn en SSD selv i etterkant og bruke den til operativsystemet og HD'en til lagring, syntes det ble litt tåpelig og betale 3 ganger så mye for en SSD bare for og få satt den inn av Dell. Endret 31. mai 2011 av Nautica Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Vet det. Men galskapen etter noe nytt er sterk i meg Har "planer" om tur til Irland/Skottland/England og kanskje en helgetur til Skagen. Kjenner til den. Stor personlig seier for min del at jeg har begrensa alt av innkjøp til et lite søtt kompakt denne sommeren. Bir heller Norwegian Wood, Berlin, Trænafestivalen, England, Tromsø og Storåsfestivalen. Samt jobbing da. Alternativet hadde vært jobbing og noe dyrt og fancy fotoutstyr. Tips: Om du skal ta tog i England, så er det forskjellige selskaper som driver med sånt der - på noen strekninger kan Virgin være billigst, mens andre kan det andre (Royal National Railway ellerno, om jeg ikke husker helt feil) være billigst. Verdt å sjekke ut før du setter deg på toget. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Driver å kløner til litt med bildene i fra et flystevne jeg var på Søndag. Ser dette sånn nogenlunde greit ut eller helt forferdelig? Alt er gjort i Lightroom 3, men ser jeg må lære meg lit photoshop også. For dette er jo gøy, men umulig i lightroom. Så blir nok mange seine dager i sommer med å lære seg bedre redigering en det der. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Liker bildet godt. Det eneste jeg skulle likt å se annerledes er mer bevegelse i propellene. Propellfly med frosne propeller ser litt "feil" ut. Francis Endret 31. mai 2011 av :Francis: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Så er det på'an igjen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Syns skyen oppi venstre hjørnet ble veldig dominerende, ville prøvd å lysne den litt. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Nevøen min (8) fant ut at han skulle være med på fototuren min i kveld. Det var trivelig med litt selskap. Jeg var alt ute da jeg møtte ham med mora sin 350D og 50/1,8. Etter en stund forklarte han at problemet var at han ikke kunne komme nært nok på insekter og sånt, så da lånte jeg ham mitt 100mm makro. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Fremtidig amatørfotograf i det minste der Pybalto. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Naturfotograf mener du vel. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Sett litt på http://www.archos.com sine produkter. Noen som vet om noen av disse, eller lignende produkter kan fungere som en "on go" lagringsplass. Da ha med meg denne og bare plugge inn CF kort, med en evnt minnekortleser via usb etc. Ikke interisert i ipad til dette formålet? https://prisguiden.no/produkt/archos-101-internet-tablet-16-gb-144254/detaljer Tviler på at det blir så mye du får lagret med bare 16 Gb. Fins det ikke dedikerte løsninger? Mulig jeg misforstår deg, men du ønsker mulighet for å kopiere bildene fra CF til et annet lagringsmedium eller vil du ha en skjerm for å se på bildene? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Hvor vil dere anbefale å kjøpe stasjonær fra ? Det er ikke aktuelt å spare 12 kroner for å kaste bort tid på å bygge selv. Ser bla at Komplett har ett par interessante alternativer. Spare 12 kroner? Det du mener er at det ikke interessant å bygge en Ferrari og spare 12 kroner, mot å kjøpe en Lada ferdig bygget... Endret 31. mai 2011 av Epp Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2011 Hvor vil dere anbefale å kjøpe stasjonær fra ? Det er ikke aktuelt å spare 12 kroner for å kaste bort tid på å bygge selv. Ser bla at Komplett har ett par interessante alternativer. Spare 12 kroner? Det du mener er at det ikke interessant å bygge en Ferrari og spare 12 kroner, mot å kjøpe en Lada ferdig bygget... Det jeg mener er at det vil sannsynligvis koste meg X antall timer å skru sammen maskina med en viss sjanse for tekniske problemer, feilsøking, driver oppdateringer, kompatibilitets problemer og fandens oldemor. Og ser ikke noe moro i det lenger siden det er fotografering som er moro, ikke bæle med PC. Mac er uinteressant siden behersker Windows bedre enn landsgjennomsnittet med god margin og mye av det jeg bruker av software m.m. finnes ikke på Mac + lære nytt OS står heller ikke på lista over ting jeg vil jeg gjøre før jeg dør. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2011 D3100 + 35mm f/1.8 DX er vel like nytt som D7000 m/kit. Og vel så mye moro. Tja. Frister ikke mye. Denne frister mer... Tips: Om du skal ta tog i England, så er det forskjellige selskaper som driver med sånt der - på noen strekninger kan Virgin være billigst, mens andre kan det andre (Royal National Railway ellerno, om jeg ikke husker helt feil) være billigst. Verdt å sjekke ut før du setter deg på toget. Takk for tipset. Det blir kun korte turer. Typisk langhelg, tors-søndag. Ryanair fra Torp er billig, tur-retur for 300kr. er passe for en flyreise som suger tynn luft hele veien Lenke til kommentar
Epp Skrevet 1. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Hvor vil dere anbefale å kjøpe stasjonær fra ? Det er ikke aktuelt å spare 12 kroner for å kaste bort tid på å bygge selv. Ser bla at Komplett har ett par interessante alternativer. Spare 12 kroner? Det du mener er at det ikke interessant å bygge en Ferrari og spare 12 kroner, mot å kjøpe en Lada ferdig bygget... Det jeg mener er at det vil sannsynligvis koste meg X antall timer å skru sammen maskina med en viss sjanse for tekniske problemer, feilsøking, driver oppdateringer, kompatibilitets problemer og fandens oldemor. Og ser ikke noe moro i det lenger siden det er fotografering som er moro, ikke bæle med PC. Den er grei, virket som du mente at det ikke var noe å hente på å bygge PC generelt. I så fall må jeg ha gjort noe feil de siste 4 gangene jeg har bygget selv for meg eller familie. Aldri hatt noe problem med noen av dem. Men skal du ha en PC for fotoredigering, så gå for en med mange kjerner minst 4. Problemet er at de kraftige PCene gjerne også har spill-skjermkort. Tusenlappene flyr fort til ting du ikke trenger. Endret 1. juni 2011 av Epp Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 1. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2011 Mener at man på komplett sin pcbygge-sak så kan man velge ett ganske dårlig skjermkort, evt. mail [email protected] og spør om du kan få bytta ut skjermkort med noe rimeligere noe som ikke var i pakka Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2011 Men skal du ha en PC for fotoredigering, så gå for en med mange kjerner minst 4. Problemet er at de kraftige PCene gjerne også har spill-skjermkort. Tusenlappene flyr fort til ting du ikke trenger. Det er ikke sikkert det er så dumt med spill-skjermkort. Ihvertfall hvis du bruker CS5. CS5 kan bruke grafikk-prossesoren til Nvidia ihvertfall (usikker på ATI). Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 1. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2011 Flere av nettbutikkene kan jo sette sammen hvilket som helst oppsett mot betaling. Om de ikke har dette spesifisert på nettsiden, vil ofte en mail eller telefon løse problemet. Jeg tror Dustinhome tar et par hundrelapper for å sette sammen en datamaskin for deg. Mye minne (minimum 6GB), SSD og en rask prosessor ville jeg prioritert. 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 1. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2011 Hva er forresten budsjettet ditt? Og skal du ha skjerm også? isåfall, hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå