Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uææææh. Skal ut og gjøre opptak for en lokal bedrift i dag, men han som har bil (og overordna ansvar) ser ut til å ha forsovet seg. Ser i tillegg ut til at det kan begynne å regne om ikke så alt for lenge... :|

 

Suger litt når man har tatt toget ens ærend fra Trondheim til Mo i Rana og atpåtill har vært våken siden klokka kvart på seks for å ikke selv forsove seg... :realmad:

 

Edit: har endelig fått fiksa EOS Utility og Technicolor Cinestyle da... Markant bedre dynamisk omfang er ikke dumt. :D

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

f2.8 på tamaron 17-50mm frister for mye i forhold til Canon sin 15-85mm.

Og er ofte mørkt i sånne områder og ikke ofte det er kjempe godt lys, og kan jo være greit med f2.8 til senere arbeid i lokalavisa.

Ut ifra ditt bruk, så er jeg enig at tamron'en kan være et bedre valg. 15-85'en har IS og kan dermed kompensere for den lavere lysstyrken. Men, og det er stort men, så lenge du fotografer sport, så må du ha såpass høy lukkertid at menneskene ikke ser ut som om spøkelser. Og da er du oppe i lukkertider som gjør at du ikke trenger IS.

 

 

PS. Tamron, ikke tamaron ;)

 

Lenke til kommentar

Hasselblad har jo sin HD4-50MS, som kan ta fire bilder hvor sensoren er vanlig, så flyttet en piksel bort, så ned, så tilbake til siden igjen, og dermed få et bilde a la Foveon hvor man har flere farger pr. piksel. Fungerer bare på stativ og med stasjonære motiver - men allikevel.

 

Nå har de lansert HD4-200MS - som (antar undertegnede) etter et skudd, flytter en halv (eller kanskje heller halvannen?) piksel til siden, så ned og så tilbake til siden igjen - og får dermed fire skudd med 50Mpx-sensoren satt sammen til et bilde med 200Mpx!!

Lenke til kommentar

Jeg bestilte camera connection kit til iPaden min via applestore. Vel og greit, gratis frakt og billigere enn mange andre steder. Men hvorfor kan dere ikke sende den lille esken med posten, Apple. Er ikke det bedre enn at dere skal la denne stakkars UPS-mannen løpe byen rundt for å finne meg..? Også så liten eske, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Vedr. flybilder. Dette er heller ikke så verst:

plane-tail-dale_31418_600x450.jpg

 

 

Forøvrig så vurderer jeg å kjøpe meg en Spyder kalibrator da jeg har hatt gode erfaringer med pro-versjonen tidligere. Men ettersom expressversjonen er såpass mye billigere så lurer jeg på om noen vet om det er hardwarefordeler ved proversjonen, eller om det kun er softwarebegrensninger?

 

edit: Fant det til slutt, og det viser seg at det er tilfellet. Så da går jeg for expressversjonen tror jeg.

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1004&message=34319815&changemode=1

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Eksamensfilmen til meg og gruppa, første års høyskolestudenter. Filmet utelukkende på speilrefleks (60d og 5dmark2). Mange timers jobb bak, men vi er jaggu fornøyde med resultatet og.

 

 

Veldig bra :new_woot:

 

Eneste er at jeg ikke var heeelt fan av musikken til tider, men overall en solid film! Spesielt kudos for klippingen. Syntes dere viste at dere behersker mange forskjellige teknikker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...