Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen, når det er bedre å ta bilder av flyene som kretser rundt en spillet på banen. Da er det noe med fotball kampen som ikke stemmer!

 

Men det om den. Nå er jeg møkk lei å ikke ha en vidvinkel, så må gå til innkjøp av en. Hadde 10 lsk spillere som stod å jublet 1,5 m forran meg. Og det ble ikke et eneste bilde som ble brukbart da jeg bare har 70-200mm.

 

Vil jeg klare meg med tamaron sin 17-50 eller burde jeg satse på noe bedre optikk? Evnt også vurdert sigma sin 10-20mm men det blir egentlig noe vidt, men hadde likt å ha det omfanget også.

Lenke til kommentar

Fy faen, når det er bedre å ta bilder av flyene som kretser rundt en spillet på banen. Da er det noe med fotball kampen som ikke stemmer!

 

Men det om den. Nå er jeg møkk lei å ikke ha en vidvinkel, så må gå til innkjøp av en. Hadde 10 lsk spillere som stod å jublet 1,5 m forran meg. Og det ble ikke et eneste bilde som ble brukbart da jeg bare har 70-200mm.

 

Vil jeg klare meg med tamaron sin 17-50 eller burde jeg satse på noe bedre optikk? Evnt også vurdert sigma sin 10-20mm men det blir egentlig noe vidt, men hadde likt å ha det omfanget også.

 

Tror nok 10-20 vil bli noe for vidt, men et zoom objektiv tror jeg er å foretrekke med tanke på at når spillerne er såpass nærme blir det vanskelig å rekke å plassere seg riktig med et fastobjektiv for å få det utsnittet man ønsker :) min mening though..

 

Men jeg skal ikke hindre deg i å gå for 10-20 heller, for jeg tror nok du kan oppnå mange gode med et spennende perspektiv :)

Lenke til kommentar

 

Vil jeg klare meg med tamaron sin 17-50 eller burde jeg satse på noe bedre optikk? Evnt også vurdert sigma sin 10-20mm men det blir egentlig noe vidt, men hadde likt å ha det omfanget også.

 

Halvannen meter unna vil nok en 17-50 være for snever, hva med en Tokina 11-16 f/2.8, kan gi deg litt raskere lukkertider.

 

Det så faktisk litt morro ut :D

 

Faktisk ikke så værst panoreringsteknikk heller

 

Lenge siden sist jeg drev med panorering, ble endel prøv og feil :)

Lenke til kommentar

Er jo ikke direkte i kampens hete det vil bli brukt. Men i jubel bilder.

 

Da forran fans etc. Så trenger ikke raskeste autofokus. Bare en relativt grei blender og ganske så vidt.

 

Slik at jeg slipper mer av disse elendige bildene. Ender "alltid" opp med så elendige jubelbilder da jeg på enellerannen måte alltid posisjonerer meg riktig i forhold til spillere men ikke objektivet :!: post-154783-0-05654900-1306360525_thumb.jpg

 

Her er det vell ca 10 spillere som henger overhverandre og jubler, alt jeg får er noen armer... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvordan er sigma sine 10-20 mm i forhold til Canon sin 10-22mm?

Syntes den var litt dyr i forhold til sigma jeg?

Canon er nok en del bedre. EF-S 10-22mm er regnet som et av de bedre vidvinkel-objektivene der ute. Jeg tror at de 2 siste millemeterene er nyttig i forhold til Sigma.

 

Problemet til Sigma 10-20mm er vel at det er en del variasjon ute å går. Har du en god utgave, så er den grei til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...