Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært for at kona/familien vil ha meg med på tur innimellom, så hadde jeg aldri tatt fly. Dagens "sikkerhetsregler" er der bare for at vi skal FØLE oss trygge. Som flere har påpekt allerede, så er det jo overhodet ikke noe problem å utføre terrorisme dersom man virkelig vil, bl.a. med ting fra innsiden av sikkerhetskontrollen.

 

Og maktkåte, underbetalte folk i sikkerhetskontrollen gjør jo heller ikke kontrollene noe enklere. Den dagen "nakenskannere" eller full kroppsbeføling evt blir obligatorisk har jeg tatt min siste flyreise. Der går grensa.

Lenke til kommentar

I kirkenes er de som regel helt OK. En gang ble jeg tatt til side, og måtte kle av meg på overkroppen siden det ga utslag. Den håndholdte greia hans slo ut på ryggraden min fant han ut.

 

A spine of steel! Tipper Supermann ville vært fornøyd med deg. ;)

 

Har aldri hatt problemer med fotoutstyr. Det eneste de vil at jeg skal kjøre gjennom aleine er laptopen...

Lenke til kommentar

Adobe kjører tilbud ett par dager på Lightroom 3 til kr. 1530 inkl mva. Tok sjansen å lastet det ned så får prøvd det ut over tid om dette er noe å satse på. Vurderer fortsatt en Panasonic G løsning og har da en felles plattform for Nikon, Olympus og Panasonic.

Lenke til kommentar

Italia og Tyskland i 2011 resulterte i 6 ulike fly og kun i Frankfurt på retur til Norge ble jeg tatt med til ett rom hvor de gikk grundig gjennom Think Tank n og sjekket utstyr og innhold. Ikke noe stress overhodet og hyggelig profesjonelle som gjorde jobben sin.

Lenke til kommentar

Den dagen "nakenskannere" eller full kroppsbeføling evt blir obligatorisk har jeg tatt min siste flyreise.

Alt for lite kroppskontakt i mitt liv. Det passer jeg på å fortelle sikkerhetsvakta, mens jeg ser ham dypt inn i øynene.

 

Pussig hvor travelt de får det da ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For rundt 1-2 uker siden gikk det et foto-program på NRK3 (eller NRK2). Skulle være en serie i 8 deler tror jeg. Noen som fikk med seg navnet på den? Finner ingenting i programguide. Tror det gikk på en søndag, og så skulle det gå 10.00 dagen etter i reprise.

 

Anyone? :)

Det som heter Fotoskolen Singapore? Ser ut som det går mandag kl 21.35 på NRK2, og reprise på tirsdag.

Lenke til kommentar

Har aldri reist med annet "stativ" enn Gorillapod. Får ganske mange spesielle blikk fram til det punktet der de skjønner hva det er. :)

 

På rundt 20 flyturer, så har jeg kun en gang blitt snakket til i sikkerhetskontrollen fordi jeg ikke tok kamera ut av sekken da den skulle gjennomlyses.

Lenke til kommentar

Ang diskusjonen vi hadde om kamerastativ, sendte en mail til Norwegian. Det var det ikke noe problem å ha med inn da jeg var LSK supporter. Og heller ikke for andre.

 

Og nederst i mailen stod det :" Forza Fugla! Heia LSK, Tipper på 1-2 seier til Lillestrøm og 3 poeng hjem i bagasjen! God tur, og lykke til."

 

 

Var greit så lenge det kun var et koli og innenfor håndbagasje størelsene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...