Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Av og til går det bare i surr. I går var jeg ute med en nevø, tok masse bilder av ham. Så kom jeg inn (er på besøk og bruker en lånt data) og skal tømme kortet med kortleser. Men ting går ikke automatisk sånn som hjemme, så jeg begynte å se gjennom bildene mens de enda var på kortet. :wallbash:

Etterhvert så skulle en annen bruke dataen litt, så jeg avslutta programmene .. dro ut kortleseren .. satt minnekortet inn i kameraet og formaterte det. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I år prøver vi på nytt å få til en Akambok, ambisjonene senkes da sjansen for publikasjon er proposjonal med ambisjonsnivå.

Det er startet på blanke ark, men nå trenger vi deg med innspill og tanker rundt utforming av boken!

Toppers om du vier fem minutter til å se i tråden her :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I år prøver vi på nytt å få til en Akambok, ambisjonene senkes da sjansen for publikasjon er proposjonal med ambisjonsnivå.

 

Med andre ord: Jo høyere ambisjoner, jo høyere sjanse for publikasjon, og derfor senkes ambisjonsnivået? :hmm:

 

Antar at du mener omvendt proporsjonalt. [/flisespikking]

Noe slikt ja...

Lenke til kommentar

Skal til Tromsø på dagstur/fotball kamp.

 

Aldri fløyet med kamera så litt usikker på hva de vil si. Men slik jeg vet er det å ha med alt av kamerautstyr helt greit. Det må bare tas ut å legges i esker under sikkerhetskontrollen.

 

Men jeg "må" også ha med meg en monopod, og aller helst trebens stolen min også. Det har jeg inne i en slags liten pose. posen er ca 60 cm lang og ca 15 cm i diameter når den har innholdet sitt. Er dette noe jeg får med på fly eller ikke?

 

selve "posen" med innhold kan se ut som litt av et slagvåpen egentlig. Men det er jo bare kamerautstyr.

Lenke til kommentar

Så lenge det ligger samlet med resterende fotoutstyr tror jeg det ikke burde by på problemer, hvis ikke så legger betjeningen det i en kartong og du får utstyret tilbake ved ankomsten.

 

Har selv opplevd det, skulle hente ei gammel treskute i Harstad og da måtte jeg ha med mye rart, verktøy,øl,overlevelsedrakt,kniv,liten slegge, etc. gikk greit som håndbagasje, men de satte en grense ved nødraketter :)

 

Kan også opplyse at dette var rett før 9-11 skjedde.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo feste det fast i stativfeste på sekken. Det er jo kamerautstyr og en del av sekken da :!:

 

Eneste grunnen til at jeg evnt ikke vil få det med inn må være muligheten til å kunne slå noen ned med den. Da det er jo en 56 cm lang sort stoffpose med ca 1,3 kg med aluminium inni.

Kan jo slå ganske så godt fra meg med den, men er jo selvfølgelig ikke det jeg skal.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Har reist med både monopod og større videostativ i handbagasjen uten problemer. De i sikkerhetskontrollen ser fotoutstyr på daglig basis og vet hva det er. Har ikke opplevd å måtte ta ut fotoustyret heller (men laptop derimot) - har dog fått sjekka sekken et par ganger, da jeg ofte pakker den heeelt full med alt det jeg trenger på reisa, for å unngå å ha med meg innsjekkabagasje.

 

Begrensingene på hvor mye man får ta med seg kan man forøvrig også helt greit ta med ei klype salt - har stortsett med meg rundt 50% mer enn det som er "lov" på de fleste fly, uten problemer (ryggsekk + fotobag that is). Til og med i India gikk det greit - og der måtte hver handbagasje markeres med lapp (utlevert av flyselskapet) med stempel etter sikkerhetskontrollen. :roll:

Lenke til kommentar

Hvilket liker dere best av dette (1) og dette (2)? Trenger ingen begrunnelse eller noe, bare lurer på hva førsteinntrykket tilsier. (Må velge ett av dem, som skal vises i kombinasjon med nr. 1, 2, 8 og 10 fra denne serien, for de som gidder å gå så nøye til verks).

 

 

Jeg vil tro det skal gå bra. Det er jo fult mulig å slå noen med en flaske sprit fea tax freen.

For ikke å snakke om hvor mye skade man får gjort ved å snike med spritflaska til et diskret sted på flyplassen (et toalett kanskje, de er vel neppe videoovervåka) hvor man i ro og mak, uten å bli merket kan putte et tøystykke oppi flaska, for så å ta den med i en veske inn på flyet, hvor man kan antenne nevnte tøystykke med en gnist (to metallobjekter som man kan gnisse mot hverandre må være lett å få med inn, eller kanskje man får gjort noe med batterier?) -- og vips, så har man en fiks ferdig molotov cocktail.

 

(PS til PST (høhø): vennligst ikke tolk dette som et forsøk på å planlegge en terrorasksjon, det er bare en vennlig påpekning av én av utallige blendende åpenbare logiske brister i de såkalte sikkerhetsrutinene.

 

Jeg kan ikke begripe hvorfor de prøver å prakke brannbomber på folk som skal ut og fly. Enda mindre kan jeg begripe hvorfor det er så forbudt å ha med alskens uskyldige ting på flyet når man får kjøpt så mye skumlere saker når man er gjennom kontrollen uansett.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sittert Stella sine fotografer etter de kom hjem i fra Gullruten med fly fra Bergen.

 

Jeg og Se og Hør-fotografene lagde lange køer ved sikkerhetskontrollen i Bergen da folka måtte dobbeltsjekke alt kamerautstyret. Deretter måtte plutselig vi sjekkes igjen enda grundigere, selv om vi hadde gått gjennom kontrollen 2 min tidligere. Er det kriminelt å være fotograf i Bergen?

 

Var bare 2 fra Se og Hør + meg. Men det tok lang nok tid til å lage lang kø likevel. Tar litt tid å tømme og pakke tilbake 3 fulle kamerasekker. I tillegg måtte de plutselig sjekke skoene våre ekstra nøye og sende dem gjennom maskinen også : p

 

Alltid vært litt skummel du vet du. : ) I Mosjøen og München måtte de se gjennom søkeren og se at det kom lys igjennom... Slapp å sjekke alle objektivene på den måten, men alt måtte ut og se under i sekken og overalt! Store forskjeller : ))

 

Gardermoen lurte de bare på børsten min en gang. Ellers er det bare rett igjennom...

 

 

 

Ellers så tror jeg at stativ går greit etter det jeg har hørt av dere. Må bare finne noe å ta bilder av da i mellom flyet kommer 11:00 og kampen starter 19:00.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Har reist med både monopod og større videostativ i handbagasjen uten problemer. De i sikkerhetskontrollen ser fotoutstyr på daglig basis og vet hva det er. Har ikke opplevd å måtte ta ut fotoustyret heller (men laptop derimot) - har dog fått sjekka sekken et par ganger, da jeg ofte pakker den heeelt full med alt det jeg trenger på reisa, for å unngå å ha med meg innsjekkabagasje.

 

Jeg har sniktittet på røntgenskjermen når de har sendt igjennom den fullstappede F2en min. De måtte snu den på siden og sende den igjennom en gang til, for den så ut som en massiv klump metall :p

Lenke til kommentar

Min erfaring er at de er greie på Gardermoen. Jeg har fått film håndinspisert (ikke bestrålt i røntgenmaskinen) der flere ganger. I Bodø var de derimot mye mye strengere.

 

Det teiteste jeg har vært med på i så måte var på Stansted denne påsken. Der måtte den gjennomsiktige posen til toalettsaker ha nøyaktige mål. Hadde posen feil mål, kunne man få kjøpe 4 stykker for £1 fra en automat som kun tok kontanter...

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...