Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det var like før jeg bestilte Nikon D7000, 16-85mm og 35mm f/1.8 i morrest. Heldigvis våknet haue mitt før jeg bekreftet bestillingen på mpx.no :mellow:

Da hadde jeg heller brukt pengene på en X100. Ikke det - fin pakke til å være Nikon.

 

Skal heller prøve å bruke pengene på noe som ikke er fotorelatert. Jeg får heller utfordre meg selv med LX5 og XZ-1.

 

Fikk 6K for Samsung NX utstyret og pengene er allerede på konto :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som veit om Nikkor 12-24/4 har bedre byggekvalitet enn 10-24/3,5-4,5? Ser at førstnevnte har fancy gullring, men ikke den andre. Nå er det ikke helt klart for meg hva den ringen betyr bortsett fra at den signaliserer at noe er dyrt, men jeg har inntrykk av at såkalte profesjonelle glugger, som er mer solide, pleier å ha den. Men jeg har aldri prøvd 10-24, så for alt jeg veit kan det jo hende at den tåler like mye som 12-24, og at fraværet av ekstravagant dekor har en annen betydning. Kan noen uttale seg om dette?

Lenke til kommentar

Godt poeng. Samtidig kommer ikke de jeg skal på konsert med før den 16. - altså blir det tre dager alene. Ikke at det er så ille da. :)

Går fint å gå rundt alene i Berlin. De gangene jeg har vært på kurs i utlandet, og det har passet seg slik, så har jeg passet på å bli igjen til søndag for å få noen dager på egenhånd. London, München, Amsterdam, Stockhom med flere.

Lenke til kommentar

Er det noen her som veit om Nikkor 12-24/4 har bedre byggekvalitet enn 10-24/3,5-4,5? Ser at førstnevnte har fancy gullring, men ikke den andre. Nå er det ikke helt klart for meg hva den ringen betyr bortsett fra at den signaliserer at noe er dyrt, men jeg har inntrykk av at såkalte profesjonelle glugger, som er mer solide, pleier å ha den. Men jeg har aldri prøvd 10-24, så for alt jeg veit kan det jo hende at den tåler like mye som 12-24, og at fraværet av ekstravagant dekor har en annen betydning. Kan noen uttale seg om dette?

 

I "gamle dager" (70-90-tallet) betød gullringen at objektivet hadde ED-glass, og var også litt mer påkostet enn dem uten gullring. Nå om dagen er det vel ED-glass i omtrent alt Nikon lager, så jeg er usikker på om den har så mye mer betydning lenger (har ikke vært borti de to du spør om, så kan ikke svare spesifikt på dem, men 12-24 er vel den mest eksklusive vidvinkelzoomen til DX).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...