Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Apropos hjemmeside, noen som har erfaringer med å lage selv? Jeg vurderer å lære meg wordpress for å bruke det på en side jeg lager selv, eller er det like så enkelt å bruke Dreamweaver når jeg kan det fra før?

+ er det noe poeng lage en nettside på norsk? Fleste kan engelsk og greit å slippe lage to sider med forskjellige språk...

 

 

Wordpress, enklere og mindre mas enn søpleweaver ;P

Lenke til kommentar

Enklere og enklere, fru arthoz. Noen ganger, faktisk ganske ofte, blir det for enkelt. De prøver å servere alt på et fat, men når du prøver å lete etter noe må du ofte gå ned i kjelleren og gjennom flere tusen rom for å finne det du leter etter. Det skulle vært litt mer manuelt og mer logisk under overflaten. Du får mer frihet i Dreamweaver.

Lenke til kommentar

Men blir så sykt inspirert av og til for å designe den nye portfolioen min, og får masse ideer av bilder og andre gode web-design, men så setter jeg meg i photoshop for å starte og der stopper det :p Kan ikke illustrator nok til å lage en god logo, eller photoshop godt nok design messig til å lage noe bra, og har så mange områder i koding/dreamweaver kunnskap som glipper som hindrer meg! Sykt irriterende!

Lenke til kommentar

Enklere og enklere, fru arthoz. Noen ganger, faktisk ganske ofte, blir det for enkelt. De prøver å servere alt på et fat, men når du prøver å lete etter noe må du ofte gå ned i kjelleren og gjennom flere tusen rom for å finne det du leter etter. Det skulle vært litt mer manuelt og mer logisk under overflaten. Du får mer frihet i Dreamweaver.

 

Enkleste og mest frihet har man jo uten å bruke hverken wordpress eller dreamweaver, men bare lage design i photoshop og så skrive de få linjene html som trengs i f.eks. notepad++, så bygge opp designet i CSS (og evnt JS) =)

Slipper man å ikke finne perfekte løsninger i wordpress, eller forarge seg over alt tullet dreamweaver lager ;P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Midt i virrvarret som oppstår når forumet settes i moduset med den lett missvisende betegnelsen "ytelsesmodus", la jeg merke til en opplisting av hvem som har bursdag i dag: fototim er 50! :fun:

 

Grattis!

Den må vi slenge oss på.

 

Gratulerer - gammer'n ;) (Det er lenge til jeg er femti. Faktisk mange uker.)

Lenke til kommentar

Gratulere, oldtimer :)

 

 

Det var like før jeg bestilte Nikon D7000, 16-85mm og 35mm f/1.8 i morrest. Heldigvis våknet haue mitt før jeg bekreftet bestillingen på mpx.no :mellow:

 

Nå har jeg gått gjennom alle merker, det er kun Canon og Nikon igjen.

Det skal sne(snø) kremboller før jeg bruker pengene mine på fotoutstyr fra Canon, så det neste blir vell Nikon :glare:

Lenke til kommentar

Det var like før jeg bestilte Nikon D7000, 16-85mm og 35mm f/1.8 i morrest. Heldigvis våknet haue mitt før jeg bekreftet bestillingen på mpx.no :mellow:

Da hadde jeg heller brukt pengene på en X100. Ikke det - fin pakke til å være Nikon.

 

Nå har jeg gått gjennom alle merker, det er kun Canon og Nikon igjen.

Det skal sne(snø) kremboller før jeg bruker pengene mine på fotoutstyr fra Canon, så det neste blir vell Nikon :glare:

Og når vi ser griser fly , så vet vi at du har kjøpt Canon :p

Lenke til kommentar

Midt i virrvarret som oppstår når forumet settes i moduset med den lett missvisende betegnelsen "ytelsesmodus", la jeg merke til en opplisting av hvem som har bursdag i dag: fototim er 50! :fun:

 

Grattis!

Gratulerer!

 

Kom til å tenke på at jeg har jo egentlig ikke introdusert meg skikkelig her... Selv om jeg ikke har skrevet så mye, så har jeg fulgt med på tråden i en del hundre sider.

 

Får begynne med nicket mitt som kanskje virker rart for de fleste. Iom. at jeg registrerte meg i "gamledager" da hardware.no var siden som gjaldt, så måtte nicket bli data-relatert.

Dette var i AMD's glansdager da "drømmen" var en Thunderbird 1400. Jeg var så heldig å få denne i riktig stepping, AYHJA, den som var mest overklokkingsvillig :)

Er ikke så veldig oppfinnsom på slikt, derav nicket mitt.

 

Ellers er jeg nok mer kjent som BeemerZ1 på div andre forum som for det meste omhandler bil, bilstero, hifi og DIY.

 

Selv om jeg har tatt mye bilder gjennom tiden, så er det først de siste årene jeg har blitt skikkelig foto-interessert.

Kjøpte mitt første kamera, Canon PowerShot S40, i begynnelsen av sommerferien 2002. Husker det fulgte med et minnekort på hele 16MB, noe som gav plass til sånn ca. 10-12 bilder i beste jpeg-kvalitet (noe annet har aldri vært tema)... Dette kameraet er jeg meget fornøyd med, og har brukt det mye.

Men så begynte det da jeg fikk prøve min far sitt 300D, og jeg så hvilke muligheter det gav i forhold til mitt trofaste S40. En ny verden åpnet seg!

Fortsatte med å låne min far sitt 40D innimellom helt til jeg for en stund siden kjøpte meg 7D (det tok forresten ikke lang tid før han måtte ha 7D han og...).

Så nå ser jeg frem til min første sommer med eget speilrefleks :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...