Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag er det den absolutte siste dagen du kan ta bilder, for dommedagen har ankommet :)

Pfft. Snakk for deg selv. Etter at de sanne troende har blitt støvsugd opp til himmelen, så har jeg fem måneder foran meg med fantastiske apokalyptiske motiver å ta bilde av :tease:

 

Om ikke annet så burde man lade opp batteriene og ha nok minnekort, siden det sikkert blir mange tøffe bilder og ta :)

 

Edit: fikk tak på nypoteter i dag "hjemmelaget kjøttkaker/nypoteter = nam,nam", så da kan jeg dø lykkelig :new_woot:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har kikket på profesjonelle fotografers bilder i det siste, som Peter Lik og Patrick Smith på Flickr og legger merke til noen ting.. Hvordan har det seg at fargene er så skarpe og naturtro? Fargene er aldri "daffe" eller livløse på noen av bildene, de er alltid ekstremt fine og nøyaktige. Jeg antar at de ikke bruker saturation slidern i Photoshop.

 

Angående det, så var det en tutorial i Digital Foto-bladet jeg fikk for lenge siden hvor man kunne få frem fargene i bildet ved hjelp av layers og slik, men nå har jeg glemt hvor jeg fant det.. Jeg føler jeg er så lei av å bare dra opp på saturation i camera raw. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...