Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Kom gjerne med produkter du finner som er interessante! Tenker da på rullegardin, studioblitser og softboxer. Tenker å bruke litt av den ekstra plassen i garasjen selv, og vet ikke helt hvor jeg skal lete :)

I grunn ikke kjøp noe kjipere enn Elinchrom. Der får du en viss kvalitet uten å måtte tømme kontoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg noen billige solbriller for en stund siden som har gjør at alt lys som reflekteres av gjenstander får enten annen farge, sterkere farge eller bedre dybdeskarphet (for eksempel lyse skyer).

 

Et eksempel er fotosekken min som egentlig er svart. men så fort jeg tar på meg solbrillene blir den rød. Kommer helt an på stoffet som brukes ettersom den fortsatt er svart enkelte steder selv med solbrillene på.

 

Uansett, jeg aner ikke hva som gjør det, men tipper vel det er noe filter i solbrillene. Greia er at spesielt himmelen og skyene blir mye penere når jeg bruker brillene, rødaktige skyer blir for eksempel ekstra røde. Blå himmel blir litt mørkere, litt blåere og jeg får se flere detaljer i skyene.

 

Finnes det noe filter til kamera som gir slike effekter? Om dere skjønner da, hehe.

Lenke til kommentar

Ja, de er rimelig spesielle får en si. Har latt flere prøve de på solfylte dager og ber de ta en kikk på himmelen. "Wow!" får jeg tilbake. I tillegg er de veldig mørke i dårlig lys. Vanlige solbriller kan man jo bruke innendørs uten særlig problemer bare det er vanlig innendørslys. Disse brillene gjør at det nesten blir bekmørkt.

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at hus, hvor fargen på malingen begynner å bli blass, ser nærmest nymalt ut på avstand gjennom brillene.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Skal kjøpe brukt Nikkor fisheye 10,5mm imorra, til 3000kr. Er det bra pris? Er et år gammelt, har ikke kvittering ifølge selgeren.

 

Har aldri kjøpt brukt objektiv, har noen erfaring innen dette området? Råd og tips mottas med takk :)

Endret av Fox
Lenke til kommentar

10 dager siden jeg har vært ute å luftet kamera. Jaggu på tide med en liten tur ut snart. Nivået på eurovision er ikke så veldig høyt. Det var bedre før.

Her skulle jeg limt inn en youtube video, men det fikk jeg ikke til.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...