Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper på at det er tatt ut gjennom et vindu.

Veldig regulære refleksjoner i vinduene vi ser i bakgrunnen, og når vi også ser på gatelyset foran at det later til å være en vei parallell med der fotografen befinner seg, på den andre siden av gatelyset med ledning, så vil jeg gjette på at det er tatt inne fra et tog.

Lenke til kommentar

Rart hvordan folk ikke kan lese - jobben min har fotokonkurranse hvor man skal ta bilde av by/landet man holder til i og/eller site (utsiden av Callsenteret). Det er potensielt 50 land/120000 ansatte som kan delta.

 

Blandt innsendte bilder finner man en sykkel, en familie på 5 i en sofa, en platespiller, bilder fra innsiden av Callsenteret m.m.

 

Noen som syns eksemplene matcher kravene ?

Lenke til kommentar

Hva vil det si å ta bildet av landet man bor i? Kun satelittfoto? :hmm:

 

U fix ?!

 

Skal helst være kjent sted som identifiserer landet/byen...så i mitt tilfelle var vi ute med kamera ved Heddal Stave Church på mandag kveld.

 

Det er kommet inn nesten 700 bilder så langt, veldig mye urelevant ræl, men også noe veldig bra. Nå har jo både Mexico og Hellas feks en del udødelige motiver som er med.

Lenke til kommentar

For å være ærlig, så høres det ut som om det er du som har lesevansker JoonGoii :) I hvert fall ut fra det du sier. Ikke for å fornærme deg, mer for å utforder eg til å tenke litt utenfor boksen.

 

"hvor man skal ta bilde av by/landet man holder til i og/eller site (utsiden av Callsenteret)" betyr vel ikke nødvendigvis at du må ta bilde av Sinnataggen, eller bunaddame med neverlur og ostehøvel ;)

Lenke til kommentar

Vel tror nok markedsavdelingen er interessert i bilder de kan bruke, og da nettopp de forutsigbare bildene som alle nikker gjenkjennende til.

 

Vårt bidrag er ett av få som inneholder mennesker bevisst i tillegg til norges største stavkirke. Notodden har ikke akkurat mange verdenskjente attraksjoner...

 

Hvis du klarer å knytte ett bilde av en sykkel til temaet så må det være en ytterst stor boks...

 

La med reglene så ting kanskje virker litt klarere...

 

1.They should be from well-known places that represent your site, city or country

2.Keep in mind: they must be from our sites or cities where we have sites

3. til 6. er kan bruke vanlig kamera, tatt april/mai og kan tagge så mange bilder man vil osv

7.The pictures of the campus must be taken from buildings outside.

 

Til slutt mer om sykkelen, skjønner tankegangen din at en sykkel faktisk kan representere ett land eller by hvor sykkel er svært utbredt feks, men dette konkrete bilde er av en sykkel uten noe som forteller om feks en sykkelvei i Kina eller Amsterdam. Vedkommende som har sendt inn bildet bor heller ikke ett land eller by som man ville kunne forbinde med sykkel så go figure.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Da er eksamen trukket og jeg fik matte skriftelig. Absolutt ikke det jeg ønsket men sånn er det.

 

Fikk også hentet alt av kamerautstyr i dag, og kjøpte meg også en Canon 430EXII. Aldri brukt blitz før. SIkker 100 andre som har spurt om det før. Men nå som hodet mitt er mest ned i matteboka er jeg på den late siden.

 

Noen linker til noen enkle start up tips til bruk av 430exII og 7D. Og generell blitzbruk. Evnt tips her tas også godt i mot.

Lenke til kommentar

Vinkle den i tak og vegger. Skru C.fn 1-7 til av være 1, så du får lukkertider mellom 1/60s og 1/250s i Av-modus med blits, så du slipper å få lukkertider som ikke tar hensyn til at du har ekstern blits. Kun gjeldene i Av-modus, altså.

 

Nyt å bounce lys i tak, vegger og provisoriske ark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...