Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg Adobe elements, og at Premiere følger med er ikke noe negativt. Men der står PC og Mac, vil det da si at jeg kan instalere begge disse programmene på både pc og mac, bare de er registrert på meg?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611133

 

Finnes det billigere en plass?

Ser inne på butikken til Adobe, da selges denne til 901 kroner, men da må jeg velge plattform. Har planer om å kjøpe meg mac til sommeren, da jeg skal begynne på skole.

 

Og får jeg Adobe Raw til denne Photoshoppen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adobe Camera Raw er også i Elements. Den mangler noen avanserte funksjoner, som å eksportere til 16bit og detaljjustere kurver, men nesten alt er der.

Er vell de vanligste jeg bruker. "Basic" og "Detail" er svært viktige. Og den med Fringe.

Er de der?

Lenke til kommentar

Jeg har muligens litt ekstra plass i garasjen til et lite hjemmestudio. Hva trenger jeg av utstyr? Jeg tenker mest på lys, og evt bakgrunner. Nye objektiver kommer senere.

Papirbakgrunn

Oppheng for bakgrunn - enten fastmontert i tak/vegg eller stativer.

2-3 studiolamper er å foretrekke.

Trådløs sender/kabel for utløsning av blits.

Softbox/paraply/reflektor

 

I studioet jeg benytter bruker jeg;

Hvit cove vegg, samt fire nedrullbare bakgrunner.

Totalt 8 studioblitser.

Stort bom-stativ som kan heises flere meter over bakken og vinkles etter ønske.

Stor octabox, liten octabox, stor softbox, liten softbox, stripbox med grid, reflektorer med forskjellige grids, låvedører, fargefiltre, mønsterholder.

Relativt kraftig vindmaskin.

 

Men man må begynne et sted.

 

Det første jeg kjøpte meg var store rullegardiner, to billige studioblitser med paraply og to softboxer.

Lenke til kommentar

Jeg har muligens litt ekstra plass i garasjen til et lite hjemmestudio. Hva trenger jeg av utstyr? Jeg tenker mest på lys, og evt bakgrunner. Nye objektiver kommer senere.

Papirbakgrunn

Oppheng for bakgrunn - enten fastmontert i tak/vegg eller stativer.

2-3 studiolamper er å foretrekke.

Trådløs sender/kabel for utløsning av blits.

Softbox/paraply/reflektor

 

I studioet jeg benytter bruker jeg;

Hvit cove vegg, samt fire nedrullbare bakgrunner.

Totalt 8 studioblitser.

Stort bom-stativ som kan heises flere meter over bakken og vinkles etter ønske.

Stor octabox, liten octabox, stor softbox, liten softbox, stripbox med grid, reflektorer med forskjellige grids, låvedører, fargefiltre, mønsterholder.

Relativt kraftig vindmaskin.

 

Men man må begynne et sted.

 

Det første jeg kjøpte meg var store rullegardiner, to billige studioblitser med paraply og to softboxer.

 

Takk for godt svar. Det blir nok at jeg starter med en rullegardin og et par billige par blitser med softbox.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Oppforder fotointerserte til å se på Norge Rundt i morgen kveld.

 

Glimt fra et spennede prosjekt jeg er involvert i. Vakker vestlandsnatur er en av ingrediensene, hud er en annen.

Men viktigst er en stor dose mot og idealisme fra en del av aktørene.

 

Jeg er virkelig spent på hvordan prosejektet presenteres. Dette kan bli bra, men det og floppe big time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har muligens litt ekstra plass i garasjen til et lite hjemmestudio. Hva trenger jeg av utstyr? Jeg tenker mest på lys, og evt bakgrunner. Nye objektiver kommer senere.

Papirbakgrunn

Oppheng for bakgrunn - enten fastmontert i tak/vegg eller stativer.

2-3 studiolamper er å foretrekke.

Trådløs sender/kabel for utløsning av blits.

Softbox/paraply/reflektor

 

I studioet jeg benytter bruker jeg;

Hvit cove vegg, samt fire nedrullbare bakgrunner.

Totalt 8 studioblitser.

Stort bom-stativ som kan heises flere meter over bakken og vinkles etter ønske.

Stor octabox, liten octabox, stor softbox, liten softbox, stripbox med grid, reflektorer med forskjellige grids, låvedører, fargefiltre, mønsterholder.

Relativt kraftig vindmaskin.

 

Men man må begynne et sted.

 

Det første jeg kjøpte meg var store rullegardiner, to billige studioblitser med paraply og to softboxer.

 

Takk for godt svar. Det blir nok at jeg starter med en rullegardin og et par billige par blitser med softbox.

 

Kom gjerne med produkter du finner som er interessante! Tenker da på rullegardin, studioblitser og softboxer. Tenker å bruke litt av den ekstra plassen i garasjen selv, og vet ikke helt hvor jeg skal lete :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Når man laster opp bilder så må man ikke samtidig flytte mappen man laster opp fra. Bare så dere vet det. :blush:

Det er også dumt å slette mapper :p

 

Ja, det har jeg ikke klart å gjøre ennå. Nå må jeg bare få Smugmug til å gjøre som jeg vil. (Det jeg vil er at en annen kan hente ut bilder i original størrelse, mens almuen må klare seg med bilder i X1.)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Foto Knudsen på postordre?

 

Skal til å investere i K-5, og det er få som har det på lager. Japan Photo er neste på lista i prisguiden, men de ligger nærmere 3000 over. Har stor tro på JP sånn generelt, men 3000 mye penger.

 

Samtidig er det null erfaringer på FotoKnudsen på prisguiden :hmm:

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...