Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av utstyr er det:

 

Objetiver :

Soligor - 450mm 1:8 f8

Hanimex F=80-200mm Automatic zoom MC 1:3.5 (klarte ikke helt å tyde hva som er blender, men er det der som står rundt glasset) (med "innebygd" solblender"

Siama widemax YS 1:2.8 F=28mm

Universaprinz auto 1:2.8 f=35mm

SUN System Telephoto 1:2.8 F=135mm (med solblender)

Super - Takumar 1:1.8/55

Soligor auto tele converter 2X

 

 

En slags lysmåler? (se bildet)

 

28 forskjellige filtere/ filter efekter (cokin alle sammen) Er glass på ca 5cm x 5.3 cm + en festemekanisme for å feste disse filterne til objketivene.

 

En liten skinneske med noe hoya filter greier (for å feste cokin filtere til objektiv ser det ut til)

 

En liten skinneske med noe pentax filter greier (ser ut som gråfilter elns)

 

osram BCS44 studio blitz

 

Og et blad med diversse info om hvilke filtere for å få hvilke efekter

post-154783-0-11872200-1304881272_thumb.jpg

Lenke til kommentar

En slags lysmåler? (se bildet)

Helt korrekt: http://www.westonmeter.org.uk/

 

Har selv en Weston Master V, som fungerte utmerket helt til den ramlet ned fra et bord, og landet med full tyngde på den lille knappen som kan låse nåla - det tok knekken på det, dessverre. Med unntak av svakheten med den knappen, har jeg inntrykk av at det kun er fukt og korrosjon som kan ødelegge disse målerne, de er svært robuste.

 

Mike Butkus har selvsagt brukermanualer: http://www.butkus.org/chinon/flashes_meters/weston_exposure_meters/weston_exposure_meters.htm

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som så et program om bla journalisten som intervjuet og tok bilder av Osama. Han hadde et Nikon kamera av noe slag, og en merkelig blits jeg ikke har sett lignende før. Noen som vet hva det kan være for noe?

 

Uten å ha sett programmet kan jeg gjette på en Quantum Q-flash.

Lenke til kommentar

Kos og kos fru blom, har akkurat kommet hjem fra jobb :)

 

Hva var det diskuter.no sa i pressemeldingen på lørdag, var det ikke noe sånt at de begrunnet nedtiden med at forumet skulle blir raskere og oppdateres fortere, har ikke merket så mye til det ennå synes fortsatt at forumet er jækla treg i perioder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Da er det en ny maskin på plass i huset!!! Denne gangen ble det en iMac 27" i5 3,1 Ghz Quad (Sandy Bridge) med 8 GiB ram og et skjermkort med 2 GiB ram, HDD 1 TB. :D Far er fornøyd, mor er ikke så fornøyd!! :D

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lånt et : Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM av min kjereste til jeg får igjen min egen optikk og kamerahus. Da er i allefall ikke livet så hardt lengre :tease:

Har en 70-300 som jeg bruker mye på min Nikon, et veldig fint område jeg bruker oftere og oftere. Må litt unna, men gir forbausende flotte bilder av barna, kan trekke godt inn og få flotte utsnitt av artige uttrykk, og får flotte bakgrunner selv med lav blenderåpning.

Fikk masse flotte bilder på tur i helgen, og ikke så tung å drasse på. Problemet nå er at jeg sikler mer og mer etter en 80-200 f2.8, tror det hadde vært helt konge, men blir for tungt på tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...