Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som jeg har lagt ut alle bildene, så tenkte jeg at disse artistene er muligens interessert i disse bildene. Hva gjør dere som tar konsertbilder i slike situasjoner. Sender en mail med link til flickr? Sier noe om de kan bruke bildene og i såfall hvordan? Eller prøver dere å selge de?

 

Endelig ferdig med å gå igjennom bildene fra vårens Blues Cruise på Color Fantasy. Panasonic GH2 er faktisk ganske så brukbart til konsertfoto.

 

Bilder på flickr for de som er interessert.

Lenke til kommentar

Dra til Grønland og ta masse bilder av dyrelivet der - gjerne closeups med lett tele.

Fulgte rådet om lett tele og closeup, men det er såpass godt og varmt her nå at Grønland frister lite.

 

(In other news: merker jeg burde tatt meg tid til aprilutfordringen når jeg ser disse humorinnslagene.)

Lenke til kommentar

Noen som har noen formeninger om prisene på fotoutstyr nedover i europa? Skal på liten "turne" gjennom Tyskland, Italia og Østerrike nå i sommer. Tenker batterigrep og objektiver først og fremst. Er det noe å spare?

Kortversjonen: "Nei"

 

Litt mer nyansert: "Kanskje"

 

Prisene i Europa er ikke veldig forskjellig fra Norge. Handler du i Tyskland/Østerrike/Italia, så kan du få igjen MVA. Da kan det være noe å spare. Men da mister du 5 års reklamasjon. Og garantien gjelder kanksje bare landet du kjøper det i.

Lenke til kommentar

Var på jobb for lokalavisa i dag.

 

Hjulet på Canon 7D som sitter på samme side som skjermen. (det til å velge lukker og blender)

Det har enkelt å greit stoppa. Hvis jeg vrir på det skjer det ingen ting. Har gjenopprettet alle innstlinger, har hatt batterier ut og inn. Det er dødt.

 

(nei den står ikke i lock) Hjulet snurrer men ingen ting skjer.

 

Kjedelig det var når jeg skulle på tur med andre akamister på lørdag, tippeliga i morgen, og nm fotball på onsdag.

 

Lurer på om fotovideo har låne kamerahus?

Lenke til kommentar

Var på jobb for lokalavisa i dag.

 

Hjulet på Canon 7D som sitter på samme side som skjermen. (det til å velge lukker og blender)

Det har enkelt å greit stoppa. Hvis jeg vrir på det skjer det ingen ting. Har gjenopprettet alle innstlinger, har hatt batterier ut og inn. Det er dødt.

 

(nei den står ikke i lock) Hjulet snurrer men ingen ting skjer.

 

Kjedelig det var når jeg skulle på tur med andre akamister på lørdag, tippeliga i morgen, og nm fotball på onsdag.

 

Lurer på om fotovideo har låne kamerahus?

 

 

Fungerer hjulet i menyene eller når du ser på bilder? Mitt første 5DII hadde et slikt problem, fikk byttet på stedet av FV.

Lenke til kommentar

Var på jobb for lokalavisa i dag.

 

Hjulet på Canon 7D som sitter på samme side som skjermen. (det til å velge lukker og blender)

Det har enkelt å greit stoppa. Hvis jeg vrir på det skjer det ingen ting. Har gjenopprettet alle innstlinger, har hatt batterier ut og inn. Det er dødt.

 

(nei den står ikke i lock) Hjulet snurrer men ingen ting skjer.

 

Kjedelig det var når jeg skulle på tur med andre akamister på lørdag, tippeliga i morgen, og nm fotball på onsdag.

 

Lurer på om fotovideo har låne kamerahus?

 

 

Fungerer hjulet i menyene eller når du ser på bilder? Mitt første 5DII hadde et slikt problem, fikk byttet på stedet av FV.

 

Nei, det skjer ikke noe i menyene eller når jeg ser på bilder.

 

Så knappen er helt død. Så jeg er vell 100% sikker det ikke er jeg som gjør noe feil, ikke noe annet heller.

 

Jeg får se, skal ringe i morgen tidlig. Men har en hygglig fotograf venn som lånt med 1D mark III for noen uker siden, får låne hans 7D i allefall i morgen så jeg har et kamera når jeg skal på fotball kamp. Kan anbefale alle å ta en titt på bildene hans: http://www.audunbraastad.com/

 

Ellers så skulle jeg jo hatt kamera da det er mer fotball å jobb jeg skal på. Men det er kanskje mulig å få tak i låne kamera. Endten hos FV eller Serviceproffen?

 

Tenker meg å henvende meg først hos FV og høre om jeg får nytt kamera. Hvis ikke så er det jo service (den skal jeg ikke betale for!, det nekter jeg!), så da tenkte jeg å levere rett ti serviceproffen. Da kan jeg jo kanskje få lånekamera og det går vell noe raskere.

Lenke til kommentar

Når VG omtaler fotografiske verker...

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10085161

 

...årets fotograf (i Norge) til og med. Reaksjonen fra leserne (i kommentarfeltet) er at dette er alt for mye photoshoppet, de ser tydelige tegn på det, men klarer ikke å sette helt fingeren på hva det er som "avslører" det.

 

Jeg for min del ser ikke noen tegn til etterbehandling utover triksing med tonekurven, fargemetning og evt. fargetemperatur og oppskarping - toppen 2 minutters jobb i Lightroom...

Lenke til kommentar

kommentarene på vg og blabla gjør bare vondt å lese. Vanligvis går det ikke mer enn 4 kommentarer før noen drar inn den rødgrønne regjeringen og/eller noe annet helt uvesentlig som ikke har noe med saken å gjøre. Er litt overrasket over at det ikke har skjedd i denne saken også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...