Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sjekka på ebay nå, mange billige 50mm 1.4, men veldig få som tilbyr sending til norge :(

 

Billigste jeg fant (som sender til norge) er $399 med gratis frakt. Noe som ferdig fortollet vil koste deg bortimot 2800,-. Legg på 200,- så får du det fra en norsk nettbutikk med norsk kjøpslov med på lasset.

 

Men er dette et typisk mandagsobjektiv altså som ikke er å anbefale? Driver å sikler på det selv for tiden. Skiten har jo vært i salg siden 1993. Syns Canon kunne sluppet en mk2 snart ;)

Lenke til kommentar

Pleier dere å laste opp bildene i full størrelse på flicr?

Med tilgang på mine normale Macer og en oppegående linje kjører jeg full størrelse. Om jeg befinner meg i en tvilsom internettkafé i Serbia (–En flaske vann? Er du gal, mann? Du kan ikke blande ut rakija!) med røykteppet liggende lavt over gulvet, flimrende CRT-skjermer fra Compaq, en IE-versjon som går i fistel om du tenker på å klikke på noe som helst og et hvinende modem – ikke noe nymotens 56k, slikt er forbeholdt jålekopper – holder jeg meg til mindre bilder.

 

Den siste tilstanden dukker opp overraskende ofte.

 

Er du fryktelig bekymret for at folk skal laste ned og misbruke fullstørrelsebildene lar det seg gjøre å legge inn noen begrensninger i innstillingene, uten at jeg vet noe ome hvor mye det hjelper.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Ikke lett å velge...

 

Jeg har nå penger til å investere for ca 5 000kr.

 

Det som er på ønskelisten er : Batterigrep til 7D, Canon 430EXII, Tamaron 17-50 evnt annen normalzoom med 2.8, og et makro objektiv på 100mm eller mer.

 

Får jo ikke alt dette, men hva skal jeg velge? :hmm:

Lenke til kommentar

Ble inspirert etter å ha vært på macrokurset til fotovideo og ser nå etter noe brukt macro optikk :)

foto.no har få gode tilbud akkurat nå, men finn.no har noe som hvertfall ser ut som et bra tilbud.

Sigma 105mm

eller

canon 100mm

Liten prisforskjell, men klarer ikke bestemme meg.. Noen synspunkter?

 

Canon 100mm uten tvil (om det er den med USM da), siden den gjør alt internt, null som går ut og inn som kan være plagsomt for både deg og ting du skal ta bilde av. AF'n på sigmaen er også en god del dårligere som taler i mot den ved generell fotografering =)

Lenke til kommentar

Canon 100mm uten tvil (om det er den med USM da), siden den gjør alt internt, null som går ut og inn som kan være plagsomt for både deg og ting du skal ta bilde av. AF'n på sigmaen er også en god del dårligere som taler i mot den ved generell fotografering =)

 

Da går jeg for Canon 100mm hvis kontoen tåler det :)

Fikk presset den ned til 2500 av Denne selgeren, noe som tilsvarer en ganske god pris?

Selgeren er ikke norsk men virket hyggelig når jeg sendte han mail. Og hvis jeg benytter finn.no sin betalingsgaranti så er jeg vel uansett på den sikre siden? :)

Lenke til kommentar

Leste i dag at det blir midnattsolformørkelse natt til 2. juni.

 

Så for de som bor nord for polarsirkelen så er det en fin mulighet til å få noen unike bilder.

 

Håper det blir klart vær, da satser jeg på å sette opp stativ å få noen bilder av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...