Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

såh: hva skal jeg da sette opp canon 5d mk1 sin verdi som? hmmm

 

I testen til Akam sier de "Litt merkelig på et kamera til 25 000 kroner", men det er vel introduksjons-prisen ved lansering.

 

Det er egentelig ingen vits og overforsikre utstyret da du bare betaler en høyere premie i forhold til hva du vil få igjen ved en eventuell sak, der utbetalt erstatning vil samsvare med realistisk dags-verdi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koster en 6000-7000 på bruktmarkedet, skal jeg opplyse det da? hmmm

 

Det kommer an på det spørs, er det en fullverdiforsikring eller en standard verdiforsikring som har en årlig verdireduksjon.

 

Du kan nevne nypris og årstall så utregner megler riktig forsikringsverdi utifra tabeller.

Lenke til kommentar

Er verdigjenstand-forsikring hos dnb, hvor det er egenandel på 1000kr uans. og så betaler man en sum i året utifra verdien man opplyser til de. Dekker alt fra uhell til tyveri.

 

Men takk for hjelp.

Send en mail og spør (greit å ha svaret skriftlig hvis du skulle få behov for å bruke forsikringen).

Skriv at du har et kamera som ikke lenger produseres, og at verdien er 7000 på bruktmarkedet. Nærmeste eksisterende modell koster 14-15.000.

 

Be de bekrefte om du vil få et nytt kamera til 14.000 hvis det er summen du forsikrer det for, eller om de regner fra kjøpsdato + årlig avskriving(/nedskriving?). Hvis de bekrefter at du får 14.000 hvis du forsikrer for den summen, så skriver du 14.000. Hvis ikke så skriver du 6-7.000.

Lenke til kommentar

Tror dere ikke Japan Photo klarte det igjen? Først skulle objektivet komme på onsdag i forrige uke. Så ble det forsinka pga en feil de gjorde. Så ble jeg lovet at den skulle være inne i dag. Så jeg kjørte ned til byen for å hente det. Men neida, det var ikke sendt engang..

:wallbash:

 

;; Har ikke han sjefen for JP bruker her inne?

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Tror dere ikke Japan Photo klarte det igjen? Først skulle objektivet komme på onsdag i forrige uke. Så ble det forsinka pga en feil de gjorde. Så ble jeg lovet at den skulle være inne i dag. Så jeg kjørte ned til byen for å hente det. Men neida, det var ikke sendt engang..

:wallbash:

 

;; Har ikke han sjefen for JP bruker her inne?

Ikke bra. Hva sier de? De bør ha en veldig god grunn, hvis ikke bør de nå være raske med å tilby deg plaster på såret.

 

Og joda, JP-bossen dukker opp her av og til, og han pleier å være svært rask med å ordne opp hvis han oppdager at noe har gått galt.

Lenke til kommentar

Jeg spurte han i butikken om han kunne ringe inn å få orden på sakene, men det kunne han visst ikke.. Jeg ba han sjekke at ordren er sendt før han går hjem fra jobb, men når jeg tenker over det så hjelper vel det lite iom at han ikke klarer å få fingeren ut å ringe til lageret..

 

Hva heter brukeren til sjefen her inne?

Lenke til kommentar

Congrats! :) En ny verden åpner seg.. har først fått brukt vertikalgrep, er det ingen vei tilbake.. man blir avhengig.. :D

 

Takk :)

 

Jeg gikk fra F5 --> D300 uten grep, og det var en skikkelig nedgradering fra et ergonomisk perspektiv.

 

Francis

Fikk tak i en rimelig MB-D10 til min D300s, var litt skeptisk til uoriginal, og spent på økt vekt, men var UTROLIG fornøyd!!

Bedre ergonomi i vanlig skyting, bedre støtte for venstrehånden synes jeg, MYE bedre i portrettformat selvfølgelig, med ALLE de viktige knappene duplisert, og enkelt å slå de av hvis man må.

Og dobbelt batterikapasitet, mulighet for AA-batterier i krise, ekstremt solid bygget...

Trodde jeg ikke kom til å orke å ha det på ved skogsturer, men faktisk veldig behagelig! Kommer nok til å sitte fast, ja...

Lenke til kommentar

Er verdigjenstand-forsikring hos dnb, hvor det er egenandel på 1000kr uans. og så betaler man en sum i året utifra verdien man opplyser til de. Dekker alt fra uhell til tyveri.

 

Men takk for hjelp.

Send en mail og spør (greit å ha svaret skriftlig hvis du skulle få behov for å bruke forsikringen).

Skriv at du har et kamera som ikke lenger produseres, og at verdien er 7000 på bruktmarkedet. Nærmeste eksisterende modell koster 14-15.000.

 

Be de bekrefte om du vil få et nytt kamera til 14.000 hvis det er summen du forsikrer det for, eller om de regner fra kjøpsdato + årlig avskriving(/nedskriving?). Hvis de bekrefter at du får 14.000 hvis du forsikrer for den summen, så skriver du 14.000. Hvis ikke så skriver du 6-7.000.

Eller så sier de bare at de ikke svare på slike spekulative forsespørsler. Med den tanken som sitter i dagens unge omkring forsikringssvindel er det lett for selskapet å tenke at "dette lukter svindel". Tror du dem forsikrer et gammelt kamera til nypris når de samtidig vet at det er verdt halvparten. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...