Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da?

 

How bout this? ;)

http://www.diyphotog...lder-conversion

 

 

Ikke veldig keen på DIY, vil ikke bruke tid på å lete etter deler og å montere med usikkert resultat. Etter en times leting på det store internett fant jeg denne reflektorholderen fra bhphotovideo som later til å ha overgang for vanlige stativer. Bør vel finnes noe tilsvarende i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da?

 

How bout this? ;)

http://www.diyphotog...lder-conversion

 

 

Ikke veldig keen på DIY, vil ikke bruke tid på å lete etter deler og å montere med usikkert resultat. Etter en times leting på det store internett fant jeg denne reflektorholderen fra bhphotovideo som later til å ha overgang for vanlige stativer. Bør vel finnes noe tilsvarende i Norge.

 

Det du kan gjøre er å kjøpe "studs"

Denne er sikkert feil type. men du finner sikkert riktig selv.

http://www.manfrotto.com/product/8373.56.48467.0.0/036-14/_/Lighting_Stud_14%27%27

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da?

Det du kan gjøre er å kjøpe "studs"

Denne er sikkert feil type. men du finner sikkert riktig selv.

http://www.manfrotto...g_Stud_14%27%27

 

Fotovideo har riktig stud, skal ha 99kr. Greit nok. Problemet nå er at jeg ikke finner noen holdere i Norge som skal skrus fast. Har sett gjennom Kaffebrus, Fotovideo og Japanphoto. Søker på litt forskjellig og blar i menyene, men finner ingenting. Kun stativer eller til å montere på stativrammen. Irriterende til tusan. Om noen vet om en reflektorholder så setter jeg pris på en link. De har ikke produktet på lager på bhphotovideo heller.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da?

Det du kan gjøre er å kjøpe "studs"

Denne er sikkert feil type. men du finner sikkert riktig selv.

http://www.manfrotto...g_Stud_14%27%27

 

Fotovideo har riktig stud, skal ha 99kr. Greit nok. Problemet nå er at jeg ikke finner noen holdere i Norge som skal skrus fast. Har sett gjennom Kaffebrus, Fotovideo og Japanphoto. Søker på litt forskjellig og blar i menyene, men finner ingenting. Kun stativer eller til å montere på stativrammen. Irriterende til tusan. Om noen vet om en reflektorholder så setter jeg pris på en link. De har ikke produktet på lager på bhphotovideo heller.

 

Kan denne fungere, eller denne ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Japan Photo suger herved hesteballe.

 

Skulle kjøpe et objektiv der i begynnelsen av denne uken. De hadde det ikke inne på lager, så det måtte bestilles. Litt surt, men greit nok. Det skulle ta 2, til max 3 dager før det var inne i butikk og klar for henting. Nå var jeg nede i dag for å hente det, men det var ikke kommet inn. De rota rundt på pcen i en god stund, før de så på meg å sa "Øøøh, vi bestilte det, men det er ikke bestilt. Du må komme på mandag, fordi vi må legge inn bestillingen på nytt."

Jeg: WTF????? :blink:

Spurte da om de hadde noen andre fraktmetoder, som kunne få den inn kjappere. Jada, de hadde visst en ekspressmetode, men det skulle koste meg 500kr.

Spurte/sa så at det var noe de nesten ble nødt til å dekke, pga det var de som hadde dritt seg på leggen til å begynne med. Men det var ikke aktuelt. Så nå må jeg vente, igjen, og prøve å gå ned å få kjøpt det satans objektive av den jævla drittbutikken. SATAN altså! :realmad:

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da?

Fotovideo har riktig stud, skal ha 99kr. Greit nok. Problemet nå er at jeg ikke finner noen holdere i Norge som skal skrus fast. Har sett gjennom Kaffebrus, Fotovideo og Japanphoto. Søker på litt forskjellig og blar i menyene, men finner ingenting. Kun stativer eller til å montere på stativrammen. Irriterende til tusan. Om noen vet om en reflektorholder så setter jeg pris på en link. De har ikke produktet på lager på bhphotovideo heller.

 

Kan denne fungere, eller denne ?

 

Sikkert greie overganger, kan ha de i bakhånd, men det er ikke det jeg leter etter i førsteomgang. Leter etter en refleksskjermholder som skal skrus fast. Hittil har jeg kun funnet komplette stativsystem eller holdere som festes i stativrammen som ikke passer mitt kamerastativ fra Manfrotto. Setter pris på innsatsen :wee: Skjønner ikke at dette ikke er lett tilgjengelig, alle som skyter på location ute må da ha bruk for dette ettersom underlaget sjeldent er helt plant?

Lenke til kommentar

Neh, skal heller presse på så jeg får en pakkepris på objektivet og reflektor.

De innrømmer at de har gjort en feil, de tar ansvar for å rette den opp ved å bestille på ny, og så "Jeg vil ha gratis reflektor" (lenke). Litt urimelig kanskje?

 

EDIT: Ser nå at du sa pakkepris, ikke gratis reflektor. Så jeg var kanskje litt vel harsk der.

Poenget mitt var at det høres ut som om JP allerede har gjort det du kan forvente.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Sikkert greie overganger, kan ha de i bakhånd, men det er ikke det jeg leter etter i førsteomgang. Leter etter en refleksskjermholder som skal skrus fast. Hittil har jeg kun funnet komplette stativsystem eller holdere som festes i stativrammen som ikke passer mitt kamerastativ fra Manfrotto. Setter pris på innsatsen :wee: Skjønner ikke at dette ikke er lett tilgjengelig, alle som skyter på location ute må da ha bruk for dette ettersom underlaget sjeldent er helt plant?

 

Kan det være at denne hjelper? Kan se ut til at den midtre seksjonen er 5/8".

 

Ellers tror jeg vanlige lysstativer med sandsekker er en mye brukt løsning blant dem som ikke har tilgang på VALS ;)

Lenke til kommentar

Godt nedi rødvinsglass nummer 2 lurer jeg på om der fins kameraer som filmer i HDR.

Ikke det at jeg har bruk for det, men tenker at du kan jo velge hvor mange bilder pr sek, og der fins jo kamera med innebygget HDR sammensetning.

Hvorfor ikke halvere antall bider pr sek, la 2 og 2 bilder bli tatt med forskjellig eksponering, og sett de sammen. voila HDR film.

meen, det finns vel allerede..

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke halvere antall bider pr sek, la 2 og 2 bilder bli tatt med forskjellig eksponering, og sett de sammen. voila HDR film.

meen, det finns vel allerede..

 

Fordi du da sannsynligvis for to helt forskjellige bilder med tanke på motiv.

 

Men de har jo testet dette. Koblet to speilreflekskameraer på samme linse på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...