bufodill Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Heh, tror ikke mamma ville være mye fornøyd om hun fikk 30 bilder oppsummering av tre ukers tur på sju forskjellige steder i vietnam... Mulig jeg skal lage en topp50 for de som ikke er nær familie og/eller nysgjerrige på å reise dit selv Og en topp5 til oss akamister Får se på det, om jeg klarer det uten å få prestasjonsangst Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ei på jobb har klart å bli uten sitt Fuji superduperzoom kamera og spør om råd. Har sjekket litt rundt på nettet og Panasonic FZ100 og Nikon P500 er 2 bra alternativer, noen som har andre forslag som er verdt å sjekke ut ? Lenke til kommentar
Breni Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Nesten en hel dag uten aktivitet.. Vurderer ny fotobag og tenker på think tank retrospective 20/30. Grågrønn eller sort? edit: @JoonGoii: Hva med Fujifilm finepix hs20 som kommer på markedet nå? Regner med at den kan være ganske bra etter all rosen som hs10 fikk Endret 28. april 2011 av Breni Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Enig, det må være grågrønn. Hvis du velger 30 så husk og få med vedovn Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ei på jobb har klart å bli uten sitt Fuji superduperzoom kamera og spør om råd. Har sjekket litt rundt på nettet og Panasonic FZ100 og Nikon P500 er 2 bra alternativer, noen som har andre forslag som er verdt å sjekke ut ? Det er bare noen timer siden Akam offentliggjorde en "stor" test av kompaktkameraer. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Enig, det må være grågrønn. Hvis du velger 30 så husk og få med vedovn Merker jeg er litt trøtt og bør ta kvelden...var poenget å fremheve at 30 er gigantisk? Endret 28. april 2011 av Breni Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hva med å lagre i søppelbøtta Jeg døde litt... 2 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ei på jobb har klart å bli uten sitt Fuji superduperzoom kamera og spør om råd. Har sjekket litt rundt på nettet og Panasonic FZ100 og Nikon P500 er 2 bra alternativer, noen som har andre forslag som er verdt å sjekke ut ? Det er bare noen timer siden Akam offentliggjorde en "stor" test av kompaktkameraer. Jaggu ! Men her var det mer snakk om typen som har masse mye mega mera zoom o hoi ! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Enig, det må være grågrønn. Hvis du velger 30 så husk og få med vedovn Stor test om du bør velge Retrospective 20 eller 30... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 ...var poenget å fremheve at 30 er gigantisk? Stor test om du bør velge Retrospective 20 eller 30... Hehe Jeg døde litt... +1 Men her var det mer snakk om typen som har masse mye mega mera zoom o hoi ! Det ligger endel Akam-tester her, jeg har ikke fulgt godt med på superzoomer, så jeg kan ikke være så mye mer konkret. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Trenger et raskt svar her, er 5/8" vanlig stativfeste på tripods? Skal ha en refleksskjermholder som jeg skal montere på den vanlige tripoden min, og det står at den passer stort sett alle vanlige stativ 5/8". http://kaffebrus.com/reflexskarmshallare-56-148-cm-402.html Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Den skal vel klemmes fast rundt selve stanga på ett standard lysstativ, antar stanga er 5/8" (1,6cm) i diameter - det er altså alle vanlige lysstativer, og ikke vanlige kamerastativer den passer til. Vanlig stativfeste på kamerastativ er 1/4", og så finnes det en litt mer biffig variant (typisk mellom stativ og stativhode) som er 3/8". Noen løsning for å feste den der på ett kamerastativ kan jeg dessverre ikke bidra med Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Trenger et raskt svar her, er 5/8" vanlig stativfeste på tripods? Det er vel 1/4" som er mest vanlig på småbildeformatkamera, men det burde være lett å finne en ovegang. edit: ah, så det skal være et poeng å sjekke lenkene også nå Endret 29. april 2011 av kaian Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Mega forkjølet, vondt i halsen, feber & bare bryllup på TV!! Kjære gud hva jeg gjort for å bli straffet slik?!?! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Det er et hint om å rømme ned i kjelleren og ta makrobilder. 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Den skal vel klemmes fast rundt selve stanga på ett standard lysstativ, antar stanga er 5/8" (1,6cm) i diameter - det er altså alle vanlige lysstativer, og ikke vanlige kamerastativer den passer til edit: ah, så det skal være et poeng å sjekke lenkene også nå Takk, er bare ikke jeg som vet hva jeg spør om. Målte og syns 5/8 var litt mye ja, men uten skikkelig benevning så begynte jeg å tvile. Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da? De dedikerte refleksskjermstativene har tre ben som ikke er justerbare og vil være ganske ubrukelige i skogsterreng. Er det virkelig kun fotografer med assistent som tar bilder av folk utenfor studio? Endret 29. april 2011 av -Teddy- Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Mega forkjølet, vondt i halsen, feber & bare bryllup på TV!! Kjære gud hva jeg gjort for å bli straffet slik?!?! Valgt feil tidspunkt for ikke å gå tom for Zyrtec? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Valgt feil tidspunkt for ikke å gå tom for Zyrtec? Aerius >> Zyrtec og Clarityn Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da? How bout this? http://www.diyphotography.net/the-easy-tripod-to-reflector-holder-conversion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå