Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Heh, tror ikke mamma ville være mye fornøyd om hun fikk 30 bilder oppsummering av tre ukers tur på sju forskjellige steder i vietnam...

Mulig jeg skal lage en topp50 for de som ikke er nær familie og/eller nysgjerrige på å reise dit selv

Og en topp5 til oss akamister :)

Får se på det, om jeg klarer det uten å få prestasjonsangst :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten en hel dag uten aktivitet..ph34r.gif

Vurderer ny fotobag og tenker på think tank retrospective 20/30.

Grågrønn eller sort?

edit:

@JoonGoii: Hva med Fujifilm finepix hs20 som kommer på markedet nå? Regner med at den kan være ganske bra etter all rosen som hs10 fikk :)

Endret av Breni
Lenke til kommentar

Ei på jobb har klart å bli uten sitt Fuji superduperzoom kamera og spør om råd.

Har sjekket litt rundt på nettet og Panasonic FZ100 og Nikon P500 er 2 bra alternativer, noen som har andre forslag som er verdt å sjekke ut ?

Det er bare noen timer siden Akam offentliggjorde en "stor" test av kompaktkameraer.

Lenke til kommentar

Ei på jobb har klart å bli uten sitt Fuji superduperzoom kamera og spør om råd.

Har sjekket litt rundt på nettet og Panasonic FZ100 og Nikon P500 er 2 bra alternativer, noen som har andre forslag som er verdt å sjekke ut ?

Det er bare noen timer siden Akam offentliggjorde en "stor" test av kompaktkameraer.

Jaggu !

Men her var det mer snakk om typen som har masse mye mega mera zoom o hoi !

Lenke til kommentar

Den skal vel klemmes fast rundt selve stanga på ett standard lysstativ, antar stanga er 5/8" (1,6cm) i diameter - det er altså alle vanlige lysstativer, og ikke vanlige kamerastativer den passer til. Vanlig stativfeste på kamerastativ er 1/4", og så finnes det en litt mer biffig variant (typisk mellom stativ og stativhode) som er 3/8".

Noen løsning for å feste den der på ett kamerastativ kan jeg dessverre ikke bidra med :p

Lenke til kommentar

Trenger et raskt svar her, er 5/8" vanlig stativfeste på tripods?

Det er vel 1/4" som er mest vanlig på småbildeformatkamera, men det burde være lett å finne en ovegang.

edit: ah, så det skal være et poeng å sjekke lenkene også nå :blush:

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Den skal vel klemmes fast rundt selve stanga på ett standard lysstativ, antar stanga er 5/8" (1,6cm) i diameter - det er altså alle vanlige lysstativer, og ikke vanlige kamerastativer den passer til

edit: ah, så det skal være et poeng å sjekke lenkene også nå :blush:

Takk, er bare ikke jeg som vet hva jeg spør om. Målte og syns 5/8 var litt mye ja, men uten skikkelig benevning så begynte jeg å tvile. Hvordan kan jeg få festet en refleksskjerm til et vanlig stativ nå da? De dedikerte refleksskjermstativene har tre ben som ikke er justerbare og vil være ganske ubrukelige i skogsterreng. Er det virkelig kun fotografer med assistent som tar bilder av folk utenfor studio?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...