Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slenger opp et spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på:

 

Ettersom kvaliteten på mine bilder har økt, og bekjente henvender seg til meg for å få tatt bilder (type profilbilder til facebook, nettsider, bandsider osv) ser jeg et behov for en kontrakt for å unngå negative situasjoner eller episoder i ettertid. Jeg har også hatt et par betalte fotojobber for firmaer, og jeg ser at det nå er på tide med kontraktskriving. Selv for bilder av venner og bekjente, som bare skal ha enkle bilder til å profilere seg selv, ønsker jeg at de skriver en kontrakt. For fotografering av venner tar jeg ikke betalt, men mtp rettigheter er en kontrakt enklest. Har funnet ut at en TFP kontrakt ser grei ut, og jeg har funnet noen maler jeg kan endre til mitt bruk. I og med at jeg er under 18, og personene jeg tar bilde av også er under 18, er de nødt til å ha underskrift fra foreldre/foresatte selv når det ikke er snakk om betaling? Er kontrakten ugyldig dersom modellen som er under 18 skriver under, og har fotografens alder noe å si på en slik kontrakt?

På forhånd takk :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Fotohobbyen har ligget i dvale noen måneder, men pent påskevær og ikke minst litt tid til overs vekket den opp igjen. Satser på mer tid også fremover i sommer.

Velkommen tilbake ute av dvalen.

 

Ser at forumet her ikke er helt stabilt. Er det forsatt slik hele veien?

Har vært litt rusk i kveld, men det er egentlig blitt litt bedre. De hadde en skikkelig smell for noen uker siden da en minnebrikke hadde tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...