Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Dress ER tøft. Du kjøpte altså NY for å bruke under et fotooppdrag? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Tja, ikke bare ett, fikk et nytt bryllup om noen dager/uker. Men i hovedak kjøpte jeg ny dress med tanke på kun et bryllup ja. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Digger å gå i dress selv. Bare lurte. Bildene til fotokonkurransen er ute! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hvorfor er det slik at modeusen ITTL FP kun vises noen ganger på blitsen? Jeg fikk den fram ved å trykke på mode på når den var satt på D200, men på D300 fikk eg bare BL eller uten BL. Aner ikke hva de gjør, men fikk bare tips om å sette den på ITTL FP, da FP ga meg mulighet til høyere lukker enn 1/250, men når det plutselig ikke går ann å sette det på det blir det vanskelig. Og plutselig var kamera/blits stilt inn på 2 sek med pre-flash... Syns Manualen er litt vanskelig å bruke også Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Og da var Spania EM-mestere. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Oh, der var de ferdige ja.. *akterutseilt på hytte med kun NRK* Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Glad jeg ikke er hjemme hos mamma nå. Regner med det blir bråk i gatene i natt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg er så freidig at jeg adda deg på MSN, IceFox. Trenger noen flere å fotochatte med Hvem vil ha min adresse da? Gjerne. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Trenger man noe annet enn stativ til denne softboksen?(stativhode, speedring...) + bør jeg kjøpe sb-800 i imported- eller usa-edition? Endret 29. juni 2008 av Vegard_ Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Gjerne legge til meg og folkens. petter punktum salvesen at gmail dått kåmm Edit: Btw; i likes. Endret 29. juni 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Tar den også jeg vettu Jeg er så freidig at jeg adda deg på MSN, IceFox. Trenger noen flere å fotochatte med Hvem vil ha min adresse da? Gjerne. Aha, høres bra ut. thehomeboy hos gmail Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Når vi først utveksler msn-addresser.. Hvis noen vil snakke litt shit / foto med meg: mgnsand AT gmail.com Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Begynner å nærme meg 1000 eksponeringer på D300 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hvorfor er det slik at modeusen ITTL FP kun vises noen ganger på blitsen? Jeg fikk den fram ved å trykke på mode på når den var satt på D200, men på D300 fikk eg bare BL eller uten BL. Aner ikke hva de gjør, men fikk bare tips om å sette den på ITTL FP, da FP ga meg mulighet til høyere lukker enn 1/250, men når det plutselig ikke går ann å sette det på det blir det vanskelig. Og plutselig var kamera/blits stilt inn på 2 sek med pre-flash... Du må huske på at det er tett samspill mellom blitsen og huset. Normalt skal du ikke trenge å fikle med blitsen. De to sekundene med pre-flash antar jeg kommer av at modelleringslys default er satt til på når du trykker på nedblendingsknappen. Den har plaget meg en del også. Skru e4 til "off". For å få FP må e1 være satt til 1/250s (Auto FP) eller 1/320s (Auto FP) på D300. BL er default i Matrix. Om du vil ha vanlig TTL, så kan du rett og slett bytte lysmåling (på kameraet) til spot eller sentrumsveid. BL er best for innfyllingslys, men krever litt bevissthet i situasjoner hvor blitsen er hovedlyskilde. Da bytter jeg ofte til sentrumsveid lysmåling. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Glad jeg ikke er hjemme hos mamma nå.Regner med det blir bråk i gatene i natt. Og i en uke fremover ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hvorfor er det slik at modeusen ITTL FP kun vises noen ganger på blitsen? Jeg fikk den fram ved å trykke på mode på når den var satt på D200, men på D300 fikk eg bare BL eller uten BL. Aner ikke hva de gjør, men fikk bare tips om å sette den på ITTL FP, da FP ga meg mulighet til høyere lukker enn 1/250, men når det plutselig ikke går ann å sette det på det blir det vanskelig. Og plutselig var kamera/blits stilt inn på 2 sek med pre-flash... Du må huske på at det er tett samspill mellom blitsen og huset. Normalt skal du ikke trenge å fikle med blitsen. De to sekundene med pre-flash antar jeg kommer av at modelleringslys default er satt til på når du trykker på nedblendingsknappen. Den har plaget meg en del også. Skru e4 til "off". For å få FP må e1 være satt til 1/250s (Auto FP) eller 1/320s (Auto FP) på D300. BL er default i Matrix. Om du vil ha vanlig TTL, så kan du rett og slett bytte lysmåling (på kameraet) til spot eller sentrumsveid. BL er best for innfyllingslys, men krever litt bevissthet i situasjoner hvor blitsen er hovedlyskilde. Da bytter jeg ofte til sentrumsveid lysmåling. Jo takk... Var ikek jeg som hadde problemet, men han andre. Problemet er at hav enn jeg gjor så fikset jeg det på blitsmenyen. Kunne ha vært "røde øyne" saken på kameraet, men det var det ikke... sitter å leser om bruken av blits og innstillinger, så får vel kontroll snart. Under festen brukte vi bare taket som spreder, men blitsen på 2+, fungerte kjempebra... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 9732 jeg Men jeg har hatt kameraet litt mindre enn deg Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Forskjellen på 1/320 Auto FP og 1/250 Auto FP? 9732 jeg Men jeg har hatt kameraet litt mindre enn deg True... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Mitt E-400 kryper mot 30 000 eksponeringer. Og i løpet av neste uke legges det inn bestilling på et E-3, så da får E-400 litt fred og ro. Nevnte jeg at jeg har tjent masse penger? Gøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå