Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundt 3 vill jeg tippe.. Just fått lønning, så er litt fleksibel :)

Hva med Samyang 85mm f/1.4? Koster bare 2000 kroner og er en perle av et stykke glass :)

Du må dog klare deg uten autofokus samt at blender justeres på objektivet.

Endret av Breni
Lenke til kommentar

Kan det bli noe problematikk med et nd-filter påmontert på et sigma 10-20mm?

..Finner veldig få nettbutikker som selger nd-400/500 til 82mm filterfatning til en ok pris, så si gjerne ifra hvis dere vet om en butikk :)

 

På den gamle 4-5.6 varianten med 77mm filter så minns jeg det gikk bra med ett filter, men ikke med to. Aner ikke hva filtertykkelsen var, men tror det var omtrent som alle de andre filtrene mine, uten at jeg ve tykkelsen på de heller. Var et 77mm NDx8 filter sammen med et Hoya polarisasjonsfilter som skapte vignettering fra omtrent 12mm og nedover såvidt jeg husker. Tenker filtertykkelsen er omtrent 4-5mm.

Lenke til kommentar

Snakket litt med karen som har tatt disse bildene, han fortalte at han kun brukte naturlig (mot)lys og en reflektor. Har lite erfaring med reflektorer, er en på 110cm veldig uhåndterbar? Kan jeg oppnå noe lignende lys med en mindre reflektor? Tenker å skaffe et stativ den kan monteres på. Ser 80-110cm reflektor kan skaffes til rundt 400kr, men det må da gå an å få tak i et stativ til en grei penge også.

 

Oh, og god langfredag!

Lenke til kommentar

kaffebrus.com har det du leter etter, rimelig stativ med holder for reflektor. Alternativt er Lastolite som har en holder for trigrip som du setter på eksisterende lyssstativ hvor håndtaktet på reflektoren settes i en holder.

Endret av JoonGoii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...